اسکالونی: برد مقابل برزیل را از چنگ ما در آوردند

اسکالونی: برد مقابل برزیل را از چنگ ما در آوردند

سایت رسمی فوتبالی- لیونل اسکالونی سرمربی تیم ملی آرژانتین، در صحبت هایی به انتقاد از عملکرد تیم داوری در بازی تیمش مقابل برزیل در نیمه نهایی کوپا آمه ریکا پرداخته و درمورد مسائل مختلفی از جمله آینده اش روی نیمکت مربیگری آلبی سلسته صحبت کرده است. دراینجا می توانید گزیده ای از صحبتهای اسکالونی را مطالعه کنید:

*باخت جنجالی مقابل برزیل: آنچه برایم اتفاق افتاد، تعجب برانگیز بود. بلافاصله بعد از اتمام بازی، با خودت فکر می کنی که برد را از تو و تیمت گرفتند ولی با گذر زمان وقتی آرام می شوی، اوضاع را از دیدگاه دیگری بررسی می کنی. هر چه زمان بیشتر می گذرد، ما بیشتر متوجه می شویم که برد را از چنگ ما در آوردند. ما خیلی ناراحت هستیم. باورداریم که پیروزی در دست ما بود و شایستگی آن را داشتیم که نتیجه بهتری در پایان بازی رقم بخورد ولی با این بحث داوری ها، تکنولوژی وارد و این مسائل کوچک، بیشتر می توان متوجه شد که اتفاقاتی رخ داده. حالا گذشته ها گذشته و باید ورق را برگردانیم. ما حس می کنیم که به ما آسیب رسیده و حسابی دلخور و ناراحتیم.

*ادامه حضور درتیم ملی : به تازگی با رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین صحبت کرده ام. قطعا تا روز 30 دسامبر روی نیمکت مربیگری تیم خواهم نشست ولی درمورد بعد از آن، صحبتی نکردیم. شش بازی دیگر پیش روست و من دراین شش بازی سرمربی تیم ملی خواهم بود و بعد از آن، اتحادیه فوتبال آرژانتین باید دراین باره تصمیم گیری کند. ولی قطعا در شش بازی آتی سرمربی آرژانتین خواهم بود. احساس راحتی می کنم و تردیدی ندارم. تا 30 دسامبر با اتحادیه فوتبال آرژآنتین قرارداد دارم و درمورد بعد از آن صحبتی نمی کنم

*هدایت تیم ملی آرژانتین: چالش سختی بود که از پس آن برآمدیم. حالا می توانیم بگوئیم که بسیاری از بازیکنان از سطح لازم برای حضور درتیم ملی برخوردار هستند. این بازیکنان مقابل برزیل با 70 هزار هوادار بازی کردند و علاوه بر این 70 هزار نفر، هشت نفر دیگر هم مقابل ما قرار داشتند (اعضای تیم داوری). ما به بازیکنانمان افتخار می کنیم. این یک برد برای ماست و امیدوارم که آینده بهتری درانتظارمان باشد

*روحیه دادن به تیم درآستانه بازی رده بندی: تمام بازیکنان مملو ازانگیزه اند. روزی طولانی را پشت سرگذاشتیم که مملو از خشم بودیم ولی حالا باید از جایمان بلندشویم و بازی کنیم. همه بازیکنان می خواهند این تورنمنت را به بهترین نحو ممکن به پایان ببرند و مهم است که چه وجهه ای از خودمان به نمایش می گذاریم.

*سطح مسی در کوپا آمه ریکا: سخت است. مسی همیشه خوب بازی کرده. ما به عملکرد حیرت آور او عادت کرده ایم. مسائل زیادی را آنالیز کردیم و با مسی به بلوغ رسیده ایم. هواداران به بازیکنانی که در شش بازی پیش به آنها باور نداشتند، اعتقاد پیدا کرده اند. لائوتارو بازیکن مهمی برای ما بود. آگوئرو را همه می شناسیم. آنها جوانان تیم را هدایت می کردند و این جوانان نشان دادند که می توانند در تیم ملی بازی کنند که این خبرخیلی خوبی است.

*آنالیز عملکرد آرژانتین درکوپا آمه ریکا: منطقا دوست نداشتیم که به بازی فینال نرسیم. می دانستیم که پتانسیل تیممان بازی به بازی بیشتر می شود. همیشه برنامه هایمان روشن و قطعی بود. نسبت به بازیهای گروهی بهتر شده بودیم. امروز صحبتی مملو از احساسات با بازیکنان داشتیم. می دانیم که یک بازی دیگر داریم و حس مثبتی بررختکن تیم حاکم است. ما این تورنمنت را به بهترین نحو ممکن شروع نکردیم و دومین بازی مان سخت ترین بازیمان بود. می دانستیم که با برد مقابل قطر می توانیم به دور بعد برسیم.تغییراتی در تیم دادیم و درهمان زمان روحیه جدیدی در تیم متولد شد. به ندرت می توان دید که تمام تیمهایی که درچنین تورنمنتهای شرکت می کنند، از ابتدا تا انتهای تورنمنت به یک نحو باشند و بازی به بازی بهتر می شوند.

*افتخار بزرگ: بازیکنانی که برای اولین بار به تیم ملی دعوت شدند، نشان دادند که می توانند در تیم ملی بمانند. ما به آنها گفتیم که پیراهن تیم را بپوشند و دیگر آن را درنیاورند. به نظرم درمورد این بازیکنان اشتباه نکرده ایم و این شادی مرا دو برابر می کند.

6363