مراکش (1) 1-1 (4) بنین ؛ بنین، شگفتی ساز جام ملتهای آفریقا

مراکش (1) 1-1 (4) بنین ؛ بنین، شگفتی ساز جام ملتهای آفریقا

سایت رسمی فوتبالی- اولین بازی مرحله یک‌ هشتم‌نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا، با پیروزی بنین مقابل مراکش در ضربات پنالتی و حذف تیم ملی مراکش به پایان رسید تا بنین شگفتی ساز ظاهر شود.

به گزارش فوتبالی، در نیمه اول بازی بدون گل به پایان رسید و با شروع نیمه دوم، بنین با گل دقیقه 53 مویزه عادلیو پیش افتاد . مراکشی ها بعد از دریافت این گل، دست به حمله زد و در دقایق پایانی، حملات متعددی را ترتیب داد؛ نهایتا یوسف النصری، مهاجم لگانس در دقیقه 75 گل برای مراکش گلزنی کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

تلاشهای مراکش برای گلزنی به نتیجه ای نرسید و بازی با تساوی دنبال می شد.  در دقیقه 96، مراکش صاحب یک ضربه پنالتی شد اما حکیم زیاش، پنالتی را به تیر دروازه زد تا بازی به وقت های اضافه برود. در وقت های اضافه نیز گلی از راه نرسید تا این بازی بعد از 120 دقیقه تلاش بازیکنان دو تیم با تساوی 1-1 به پایان رسیده و ضربات پنالتی تکلیف تیم صعود کننده را مشخص کند. 

در دقیقه 97 بازی، آدنون از بنین از زمین مسابقه اخراج شد ولی در نهایت این بنین بود که توانست در ضربات پنالتی با نتیجه 1-4 حریف نامدار را از پیش رو برداشته و به دور بعدی صعود کند. بازیکنان بنین همگی ضربات پنالتی خود را گل کردند اما مراکشی ها ضربات بدی را روانه دروازه بنین کردند. سفیان بوفان ضربه اش را به بیرون زد و دروازه بان بنین، ضربه پنالتی یوسف النصری را مهار کرد تا بنین در ضربات پنالتی 4-1 پیروز شود و نخستین شگفتی جام را رقم بزند.