ماجرای اختلافات گسترده در هیئت مدیره بارسلونا چیست؟

ماجرای اختلافات گسترده در هیئت مدیره بارسلونا چیست؟

سایت رسمی فوتبالی – استعفای جوردی مستره از هیئت مدیره بارسلونا نشان می‌دهد که اختلاف نظرهایی جدی در جمع مدیران وجود دارد. این اختلافات بیشتر درباره پپ سگورا، مدیر عمومی باشگاه است.

اعضای قابل توجهی از مدیران، سگورا را بابت نتایج ضعیف بارسلونا مقصر می‌دانند. آنها از سیاست نقل و انتقالاتی او راضی نیستند و بر این باورند که لاماسیا تحت مدیریت او اهمیتش را از دست داده است.

بسیاری از مدیران دوست دارند که او اخراج شود یا این که از مسئولیت‌هایش کاسته شود.

مستره که نایب‌رییس باشگاه بود، از مدافعان سگورا بود، اما در اقلیت بود و از این نظر با سیلویو الیاس، خاویر بورداس و ژاویر ویلاخوانا اختلاف داشت. او به این نتیجه رسید که پیش از آن که تصمیمی درباره سگورا گرفته شود، از سمت خود کنار برود.

حالا سگورا هم به فکر کناره‌گیری است. او می‌داند که حمایت کافی از سوی هیئت مدیره را ندارد. اگر او برود، بورداس و ویلاخوانا گزینه‌های اصلی جانشینی او خواهند بود. جوزپ ماریا بارتومئو، رییس بارسا هم شاید خودش وظایف سگورا را به عهده بگیرد.

اما اختلاف نظر در هیئت مدیره بارسلونا تنها به سگورا برنمی‌گردد. مدیران بر سر جذب آنتوان گریزمان و نیمار هم نظرات متفاوتی دارند.

بسیاری از آنها از این که گریزمان در تابستان گذشته پیشنهاد بارسا را رد کرد و مستند «تصمیم» را برای اعلام رد کردن پیشنهاد بارسا ساخت، ناراحت هستند. آنها دوست ندارند گریزمان خریداری شود. بسیاری دیگر هم بر این باورند که نیمار در سال 2017 به شکل بدی بارسا را ترک کرد، و به همین دلیل نباید به بارسا برگردد.

8444