فلیکس، گرانترین خرید اتلتیکو و چهارمین انتقال گران تاریخ فوتبال

فلیکس، گرانترین خرید اتلتیکو و چهارمین انتقال گران تاریخ فوتبال

سایت رسمی فوتبالی- باشگاه اتلتیکومادرید مبلغ 139.2 میلیون یورو برای خرید ژائو فلیکس ستاره پرتغالی باشگاه بنفیکا پرداخت کرد و بدین ترتیب این بازیکن نوزده ساله در جمع 10 بازیکن گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال جای گرفت.

به گزارش فوتبالی، اتلتیکو برای جذب این بازیکن مجموعا 139.2 میلیون یورو هزینه کرده است (120 میلیون یورو پرداخت به بنفیکا بابت خرید فلیکس، 6 میلیون یورو پرداخت در بازه زمانی بلندمدت، 1.2 میلیون یورو به پورتو تیم سابق ژائو و 12 میلیون یورو هم بابت هزینه مدیربرنامه های او). بدین ترتیب فلیکس با پشت سرگذاشتن رکورد لمار که با قراردادی 70 میلیون یورویی به اتلتیکو پیوسته بود، حالا گران ترین بازیکن تاریخ این باشگاه لقب گرفته و در عین حال چهارمین بازیکن گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال نیز شده است.

بالاتر از نام فلیکس تنها نام نیمار (که با قراردادی 222 میلیون یورویی از بارسلونا به پاری سن ژرمن پیوست)، امباپه (خرید 180 میلیون یورویی پاری سن ژرمن از موناکو) و کوتینیو (خرید 120 میلیون یورویی بارسلونا از لیورپول که با مبالغ متغیر قیمتش به 160 میلیون یورو رسید)، دیده می شوند.

گران قیمت ترین بازیکنان تاریخ دنیای فوتبال

1- نیمار (انتقال از بارسلونا به پاری سن ژرمن) با مبلغ 222 میلیون یورو

2- کیلیان امباپه (انتقال از موناکو به پاری سن ژرمن) با مبلغ 180 میلیون یورو

3- فیلیپه کوتینیو( انتقال از لیورپول به بارسلونا): با مبلغ 120 میلیون یورو (با درنظر داشتن تمام مبالغ متغیر: 160 میلیون یورو)

4- ژائو فلیکس (انتقال از بنفیکا به اتلتیکومادرید): با مبلغ 120 میلیون یورو (با درنظر داشتن تمام مبالغ جانبی: 139.2 میلیون یورو)

5- کریستیانو رونالدو (انتقال از رئال مادرید به یوونتوس): با مبلغ 117 میلیون یورو

6- عثمان دمبله (انتقال از دورتموند به بارسلونا): با مبلغ 105 میلیون یورو (که به این رقم، مبالغی نیز بابت پاداشها و مبالغ متغیر اضافه می شود)

7- پل پوگبا (انتقال از یوونتوس به منچستریونایتد): با مبلغ 105 میلیون یورو

8- گرت بیل (انتقال از تاتنهام به رئال مادرید): با مبلغ 101 میلیون یورو

9- ادن هازارد (انتقال از چلسی به رئال مادرید): با مبلغ 100 میلیون یورو(که به این رقم، مبالغی نیز به صورت متغیر اضافه می شود)

10-کریستیانو رونالدو (انتقال از منچستریونایتد به رئال مادرید): با مبلغ 96 میلیون یورو

بارسلونا در لیست 10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال، نام دو نفر از بازیکنانش را می بیند؛ عثمان دمبله که خرید او حدودا 145 میلیون یورو برای باشگاه هزینه دربرداشت و کوتینیو که فصل گذشته با انتقالی جنجالی از لیورپول به نوکمپ منتقل شد.

رئال مادرید سه نماینده در این لیست دارد: گرت بیل، ادن هازارد و کریستیانو رونالدو؛ هرچند که نام کریستیانو رونالدو دو بار در لیست ده نقل و  انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال دیده می شود؛ یک بار به خاطر انتقالش از یونایتد به مادرید و بار دیگر پیوستنش از رئال به یوونتوس

ژائو گران ترین خرید تاریخ اتلتیکو

ژائو فلیکس حالا گران قیمت ترین بازیکن تاریخ باشگاه اتلتیکومادرید است. تا قبل از این، این عنوان در اختیار لمار بود که سال گذشته با قراردادی 70 میلیون یورویی از موناکو به مادرید منتقل شده بود و پس از آنها نام بازیکنان بزرگ دیگری مثل دیگو کاستا، فالکائو و جکسون دیده می شود.

انتقال ژائو از بنفیکا به اتلتیکو در عین حال پرپول ترین فروش تاریخ باشگاه بنفیکا نیز بوده است. تا پیش از این، بنفیکا از فروش ادرسون به منچسترسیتی و ویتسل به زنیت، بیشترین درآمدزایی را داشت که هریک از این بازیکنان را به قیمت 40 میلیون یورو فروخته بود.

6363