رکوردشکنی بارسلونا؛ سود 221 میلیون یورویی از فروش بازیکنان

رکوردشکنی بارسلونا؛ سود 221 میلیون یورویی از فروش بازیکنان

سایت رسمی فوتبالی - باشگاه بارسلونا با فروش 221 میلیون یورویی بازیکنانش در سال مالی فصلی که گذشت، رکورد جدیدی را برای خود به جا گذاشت.

به گزارش فوتبالی، در آخرین هفته مالی فصل 19 - 2018، باشگاه بارسلونا 4 بازیکن خود را در مجموع به مبلغ 77.4 میلیون یورو به فروش رساند. این بازیکنان شامل سیلسن، گومز، دنیس سوارز و مارک کارمونا بودند که به این لیست می توان مارک کوکورلا را نیز اضافه کرد. جدایی این بازیکنان به علاوه بازیکنانی که از اول جولای 2018 از این تیم جدا شده بودند در مجموع 221 میلیون یورو سود برای بارسلونا به دنبال داشت که رکورد جدیدی در تاریخ این باشگاه به شمار می آید. سالها بود که باشگاه برای عدم قابلیت در فروش بازیکنان با انتقادات بسیاری مواجه بود. در این میان فروش 222 میلیون یورویی نیمار نیز به حساب نمی آمد چرا که پاری سن ژرمن در واقع مبلغ بند فسخ این بازیکن را پرداخت کرده بود اما با حضور اوسکار گراو و پپ سگورا شرایط تغییر کرد. 

لیست هزینه های جوزپ ماریا بارتومئو کاهش پیدا کرده و شرایط مالی باشگاه با توجه به این فروش ها که بهترین گزینه ممکن با توجه به این نکته که والورده برنامه ای برای استفاده از آنها نداشت، بودند، بهتر شده است. تنها استثنا در این قضیه پائولینیو بود که والورده ارزش زیادی برای او قائل بود. پیشنهادی که از چین رسید به قدری خوب بود که حتی برای بازیکنی که به تازگی درخشیده و راه خود را به نیوکمپ باز کرده بود هم نمی شد رد کرد. بارسلونا در فلسفه نقل و انتقال خود بسیار روشن عمل کرده و به دنبال جذب بهترین بازیکنان در دسترس بوده اما جایی که سودرسانی بالا بوده نیز بازیکنان خود را به فروش رسانده است. 

لیست کامل 14 بازیکن فروخته شده بارسلونا در سال مالی گذشته: پائولینیو / 50 میلیون یورو - سیلسن / 35 میلیون یورو - یری مینا / 30.2 میلیون یورو - آندره گومز / 25 میلیون یورو -  پاکو آلکاسر / 23 میلیون یورو - لوکاس دینیه / 20.2 میلیون یورو - دنیس سوارز / 12.9 میلیون یورو - الیکس ویدال / 8.5 میلیون یورو - مارلون / 6 میلیون یورو - ژوزه آنایز / 5 میلیون یورو - مارک کارمونا / 2.5 میلیون یورو - مارک کوکورلا / 2 میلیون یورو - مونیر الحدادی / 1 میلیون یورو - رویز دی گالارتا / 0/5 میلیون یورو

1070