سوژه روز: آقای اخراجی روی نیمکت سرخ

سوژه روز: آقای اخراجی روی نیمکت سرخ

وبسایت رسمی فوتبالی - بخش مهم گزارش روزنامه خراسان ورزشی درباره گزینه اصلی سرمربیگری پرسپولیس را برایتان انتخاب کردیم:

گابریل کالدرون 59 ساله از سال 1997 کار خود را در دنیای مربیگری آغاز کرده و در طول این 22 سال موفق به کسب فقط 2 جام در لیگ حرفه‌ای عربستان و جام حذفی این کشور شده است. کالدرون در دوره محمد رویانیان به پرسپولیس معرفی شده بود که البته سردار رویاپرداز سرخ‌ها در آن مقطع در نهایت با مانوئل ژوزه به توافق رسید. 

دوران مربیگری کالدرون با حضور روی نیمکت کانن آغاز شد و 3 فصل در این تیم به فعالیت پرداخت و بعد از آن راهی لوزان اسپورت شد. در سال 2003 اولین حضور خود در فوتبال آسیا را با تیم ملی عربستان تجربه کرد که البته بعد از 3 تساوی، یک شکست و فقط یک برد با حکم اخراج مجبور شد عربستان را به مقصد عمان ترک کند. عمر گابریل روی نیمکت تیم ملی عمان هم خیلی کوتاه بود و بعد از 2 شکست و یک تساوی در همان 3 بازی ابتدایی از این تیم هم اخراج شد. 

گابریل تا‌کنون روی نیمکت 11 تیم به عنوان سرمربی نشسته‌ و به غیر از 2 قهرمانی در عربستان دستاورد دیگری نداشته است. کالدرون در حالی به عنوان گزینه اصلی پرسپولیس برای جانشینی برانکو معرفی شده که در سال‌های اخیر به غیر از ناکامی و اخراج دستاورد دیگری در فوتبال آسیا نداشته است. دوران تیره کالدرون از انتخاب بحرین شروع شد و بعد از آن با حضور روی نیمکت بتیس اسپانیا، الوصل و قطر اس‌سی نیز به نتیجه دست نیافته است. 

او بعد از شکست سنگین 5 - صفر مقابل رئال‌مادرید از بتیس برکنار شد. او البته زمانی که تیم الوصل را در اختیار گرفت، موفق شد آن‌ها را از رتبه سیزدهم جدول به ششم برساند اما با انتخاب قطر اس‌سی به دلیل پیشنهاد مالی بالایی که داده بودند یک ناکامی دیگر به کارنامه خود اضافه کرده بود و با رکورد 7 شکست در 9 بازی ابتدایی از کار برکنار شد. او از سال 2010 تا کنون فقط یک پایان تکراری در تیم‌های آسیایی داشته و با اخراج از 6 تیم مختلف قرار است جای خالی موفق‌ترین سرمربی تاریخ باشگاه پرسپولیس را پر کند!

1984