خشم کی‌روش: غیرممکن است! 15 دقیقه قبل از شروع بازی قوانین را عوض کردند!

خشم کی‌روش: غیرممکن است! 15 دقیقه قبل از شروع بازی قوانین را عوض کردند!

سایت رسمی فوتبالی- کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی کلمبیا بعد از حذف تیمش در مرحله یک چهارم پایانی کوپا آمه ریکا به شدت عصبانی بود و نظراتش را درمورد حذف تیمش مقابل شیلی از روی ضربات پنالتی ابراز کرد. این گزیده ای از صحبتهای اوست:

*  آنالیز بازی: می خواهم به بازیکنان شیلی به خاطر صعودشان به دور بعد تبریک بگویم. به بازیکنان کلمبیا هم تبریک می گویم که به شدت جنگیدند و با انگیزه فراوان تلاش کردند تا دراین بازی برنده شوند. فکر می کنم که در پایان، بحث دو سبک کاری متفاوت را شاهد بودیم. ما بازی را بهتر شروع کردیم؛ در پایان نیمه اول بازنده بودیم و شیلی نیمه را بهتر به پایان برد. در نیمه دوم ما قوی تر برگشتیم و می جنگیدیم تا به نتیجه مطلوبمان برسیم وسعی کردیم تا از بازیکنان تهاجمی مان نهایت بهره را ببریم ولی شانس با ما یار نبود.

*ورود کاردونا به زمین: زمانی که ادوین وارد زمین شد، هدفمان این بود که تسلط بیشتری بر توپ و میدان داشته باشیم. بیشتر رو به جلو رفتیم و سعی کردیم بازی را با حضور تمام مهاجمانمان با پیروزی به پایان ببریم ولی این کافی نبود و تنها مسئول این حذف من هستم و نه فردی دیگر

*میانگین سنی: تیم ما در شرایط حاضر سه یا 4 بازیکن بالاتر از 30 سال دارد که این از نظر من یک زنگ خطر نیست. من هیچ مشکلی نمی بینم و برعکس، آینده مثبتی درانتظار تیم است. اگر به خط دفاع تیم نگاه کنید، همه بازیکنان جوانان 20 یا 21 ساله هستند؛ به خاطر سن بازیکنان نیست که به مشکل برخورده باشیم و بخواهیم توضیحاتی ارائه کنیم. ما 90 دقیقه کار کردیم و تصمیم به ضربات پنالتی شد و بازی به نفع شیلی به پایان رسید. 

*انتقادات: از همه انتقادات استقبال می کنیم. من خوشحال می شوم که انتقاداتی مطرح شود که به بهتر شدن تیم کمک کند. وظیفه سرمربی این است که فرق بین انتقادات و صحبتهای خوب و بد را تشخیص دهد. همیشه انتقادات را گوش می کنم، لبخند می زنم و درنهایت هرکاری که بخواهم را انجام می دهم

*برای برد چه چیزی کم داشتید؟: ما برای این بازی خیلی خوب تیم حریف را آنالیز کرده بودیم و شاهد آن بودیم که شیلی جلوتر از ما حرکت می کند . در بازیهای اخیرمان در کوپا آمه ریکا مقابل شیلی،از هشت بازی تنها در دو بازی پیروز شده بودیم. اینها بازی هایی مملو از احساسات هستند که تا ضربات پنالتی هم زجر می کشیم. مثل برزیل که در ضربات پنالتی نجات یافت و این بار اوضاع به نفع شیلی پیش رفت.

*درسهایی که یاد گرفتید: می دانیم که با اعتماد به نفس می توان تا آخرین دقیقه ادامه داد ولی من موافق این نیستم که وقتی آفساید است و شرایط خطرناک است بازی ادامه پیدا کند. این خیلی روی ما تاثیرگذاشت . چون نمی دانیم که چه باید بکنیم. برویم یا نرویم؟ بجنگیم یا نجنگیم؟ شرایطی را تصور کنید که در آن یک مدافع مرتکب خطایی می شود و با کارت قرمز جریمه می شود. بعدش چه خواهد شد؟ می گویند که آفساید است ولی کارت قرمز پا برجا می ماند؟ پانزده دقیقه قبل از بازی به ما خبر می دهند که قوانین تورنمنت عوض شده. چطور این ممکن است که 15 دقیقه قبل از بازی چنین موضوع مهمی را خبر بدهند؟ هواداران این را نمی دانند و هیچ کسی در جریان نیست. نمی خواهم در مورد وار صحبت کنم؛ می خواهم درمورد تنها مسئولیت خودم صحبت کنم . من تنها مسئول کلمبیا هستم.

*تیم موردعلاقه در نیمه نهایی: تیم موردعلاقه من همیشه کلمبیا بوده. تیم محبوب قلب من کلمبیاست ولی فکر می کنم که بازیکنان تمام تیمها نیاز توجه و احترام بیشتری هستند.

6363