خاطره سرمربی احتمالی پرسپولیس از فینال جنجالی جام جهانی

خاطره سرمربی احتمالی پرسپولیس از فینال جنجالی جام جهانی

وب سایت رسمی فوتبالی- گابریل کالدرون در دوران بازیگری سابقه حضور در فینال جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا را دارد.

به گزارش فوتبالی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیران تیم فوتبال پرسپولیس تهران پس از مذکره با گزینه‌های مدنظر برای جانشینی برانکو، سرانجام با گابریل کالدرون آرژانتینی به توافق رسیدند تا او را جایگزین مرد کروات کنند.

او سابقه مربیگری در تیم‌های تیم ملی عربستان، الاتحاد، الهلال، بن یاس امارات، تیم ملی بحرین، بتیس و قطر اس سی را دارد و حال می‌خواهد چالش جدیدی را در ایران تجربه کند. البته او در دوران بازیگری، افتخارات بیشتری دارد و از جمله آن‌ها می‌توان به نایب قهرمانی جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا، مقام قهرمانی جام جهانی جوانان ۱۹۷۹، قهرمانی لیگ سوئیس و ... اشاره کرد.

مهم‌ترین افتخار او در دوران بازیگری به سال ۱۹۹۰ برمی گردد که همراه با مارادونا، کلودیو کانیگیا، پدرو مونزون، لورنزو و ... توانستند به فینال بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال برسند، اما در آن مسابقه با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند و رقابت را به آلمان با هدایت فرانس بکن‌باوئر واگذار کردند.

کالدرون که در آن مسابقه به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد، در این باره می‌گوید: در آن جام جهانی (۱۹۹۰) خیلی بد بازی کردیم، اما روحیه تیمی خوبی داشتیم و موفق شدیم مشکلات را شکست دهیم و هر چند امید زیادی نداشتیم، اما با همدلی به فینال مسابقات رسیدیم.

او افزود: ما خسته بودیم، اما به فینال جام رسیدیم و مصدومان بزرگی داشتیم. البته اگر داور بازی (ادگاردو مندز مکزیکی) خطایی که چند دقیقه قبل از پنالتی‌ای که به آن‌ها هدیه داد، توسط ماتئوس روی من انجام شده بود را گرفته بود ما می‌توانستیم آلمان را ببریم و قهرمان جهان شویم، اما اینکه جام را به آلمان‌ها بدهیم، خیلی سخت بود.

البته لازم به ذکر است، ۴ سال پیش از جام جهانی ۱۹۹۰، آرژانتینی‌ها با درخشش بی نظیر مارادونا موفق به قهرمانی شدند که در آن مسابقات که مکزیک برگزار می‌شد، کالدرون حضور نداشت و حالا با سالگرد قهرمانی آلبی سلسته (لقب تیم ملی آرژانتین) قرار است کالدرون هدایت سرخپوشان را برعهده بگیرد.

7413