مسی بالاخره سرود ملی کشورش را خواند

مسی بالاخره سرود ملی کشورش را خواند

سایت رسمی فوتبالی- دقایقی قبل از آغاز دیدار دو تیم آرژانتین و ونزوئلا درمرحله یک چهارم پایانی کوپا آمه ریکا، در حالی که سرود ملی آرژانتین پخش می شد، تصویری به نمایش درآمد که در ماه ها و سالهای اخیر به ندرت شاهدش بودیم.

به گزارش فوتبالی، در هنگام پخش این سرود، دوربین یکی یکی روی چهره بازیکنان آلبی سلسته زوم می کرد و هواداران فوتبالی از دیدن لیونل مسی که سرود ملی کشورش را می خواند حیرت زده شدند. لیونل مسی برای خواندن سرود ملی کشورش بعد از مدتها، ورزشگاهی بزرگ و فوق العاده را انتخاب کرده بود؛ ورزشگاه تاریخی ماراکانا و بدین ترتیب او به جنجالی چندین ساله پایان داد.. جنجالی قدیمی و بیهوده. او چندین بار در پاسخ به سوالی که چرا سرود ملی کشورش را نمی خواند، این بحثها را بیهوده و احمقانه دانسته بود و حالا با خواندن سرود ملی کشورش به این بحثهای احمقانه پایان داد.

در طول این سالها، بسیاری از منتقدان مسی را سرزنش می کردند که چرا هرگز سرود ملی کشورش را نمی خواند. یک بار سیل انتقادات به حدی بود که مسی مجبور شده بود تا دراین باره توضیحاتی ارائه کرده و گفته بود که به این دلیل سرود ملی کشورش را نمی خواند که دوست دارد به آن گوش فرا دهد ولی مثل هر آرژانتینی دیگری حس خاص و ویژه ای به سرود ملی کشورش دارد. قبل از دیدار آرژانتین مقابل قطر، توماس چاوز، کودکی که همراه با مسی وارد زمین چمن شده بود، اعلام کرد که مسی سرود ملی آرژانتین را با دهان بسته و زیر لب زمزمه می کند.

اما این داستان که مسی سرود ملی کشورش را می خواند یا نه، تبدیل به موضوعی حساس در کشور آرژآنتین شده است و در بازی با ونزوئلا، مسی سرود ملی کشورش را باصدای بلند سرداد تا به تمام این جنجالها پایان دهد و جایی برای بحثهای حاشیه ای باقی نگذارد. در کشور آرژآنتین، این اتفاق به اندازه کسب یک برد حساس و سرنوشت ساز، اهمیت داشت و در شبکه های اجتماعی صحبتهای زیادی دراین رابطه به گوش می رسد.

بعد از اتمام سرود ملی آرژانتین، مسی به عنوان کاپیتان تیم ملی کشورش، تک تک هم تیمی هایش را درآغوش کشید و به آنها روحیه داد؛ چرا که از اهمیت این بازی مطلع داشت و قصد داشت تا هم تیمی هایش به بهترین نحو ممکن مقابل ونزوئلا ظاهر شوند. دراین بازی اگرچه مسی بازی ایده آلی را ارائه نداد ولی در نهایت شاهد برد ارزشمند تیمش مقابل ونزوئلا و صعود تیمش به نیمه نهایی شد.

مسی تا پیش از این بازی خاطره خوبی از ورزشگاه ماراکانا نداشت ؛ خاطره قبلی او از این ورزشگاه به فینال جام جهانی 2014 و ناکامی مقابل تیم ملی آلمان برمی گردد و حالا برد مقابل ونزوئلا در ماراکانا، باعث شد تا کمی از بار سنگین خاطرات بدش دراین ورزشگاه کاسته شود. حالا مسی و یارانش باید در مرحله نیمه نهایی مقابل برزیل میزبان به میدان بروند.

 

6363