یوویچ: به خاطر فالکائو موهایم را بلند می کردم

یوویچ: به خاطر فالکائو موهایم را بلند می کردم

Hamed Fallah

Date: 28/6/2019

سایت رسمی فوتبالی- لوکا یوویچ بازیکن جدید رئال مادرید در گفتگویی اختصاصی با مجله آلمانی 11 Freunde  شرکت کرد و در جریان این گفتگو به مرور روزهای کودکی و کارنامه ورزشی اش پرداخت.

به گزارش فوتبالی، یوویچ 21 ساله در بخشی از این صحبتها اعلام کرد که مهمترین نکته در شرایط فعلی برای او، بازی هوشیارانه است. او گفت:« من از بازیکنان هوشیار خوشم می آید و سعی می کنم هوشمندانه کار کنم. وقتی 15 سال سن داشتم ، مقابل جوانان 18 ساله بازی می کردم و هر فصل 40 گل می زدم. شرایط فیزیکی ام به من خیلی کمک می کرد تا خودم را در جریان بازیها قرار بدهم. الان من یک جنگجو نیستم که بتوانم 90 دقیقه تمام بجنگم. از کارهای ساده خوشم می آید و دوست دارم تنها وقتی که نمی توانم از فکرم بهره ببرم، از فیزیکم استفاده کنم.»

یوویچ در مورد دوران کودکی اش هم صحبت کرد و به این نکته اشاره کرد که یک فصل موهایش را بلند کرده بود تا شبیه فالکائو، اسطوره فوتبالی دوران کودکی اش باشد و بعد از آن وقتی فالکائو موهایش را کوتاه کرد، او هم موهایش را کوتاه نمود.

از زمانی که یوویچ 8 سال داشت تا 11 سالگی اش ، پدرش او را با اتومبیل به تمرینات تیم ستاره سرخ بلگراد می برد؛ کمپ تمرینی این تیم 2 ساعت تا روستای آنهادر بوسنی فاصله داشت و او دو روز در هفته در سر تمرینات این تیم حاضر می شد. یوویچ از سن 11 سالگی در بلگراد مستقر شد و چند هم خانه داشت. 


او درجریان این گفتگو، به مرور احساساتی ترین لحظه حضورش در این تیم پرداخت و گفت:« در روز 28 ماه می سال 2014 زمانی که اولین بازی ام را برای تیم اصلی ستاره سرخ برگزار کردم و گلی که برای این تیم زدم همواره در ذهنم باقی مانده است. هنوز تاریخ این روز را روی کفشهایم حک کرده ام.»

یوویچ غم انگیزترین اتفاق کارنامه ورزشی اش را انتقال به بنفیکا برخلاف میل باطنی اش  دانست و گفت:« درآن زمان من تصمیمم را گرفته بودم و می خواستم تا آخر فصل در تیم بمانم. تیم ما 20 امتیاز بالاتر از تیم دوم بود و می خواستم یک بار دیگر قهرمان لیگ بشوم ولی سران باشگاه در بازار زمستانی مرا فروختند؛ چون به پول نیاز داشتند. وقتی به لیسبون رسیدم، سه روز گریه می کردم.»

زندگی در پایتخت پرتغال برایش چندان خوب نبود؛ او به ندرت به زمین فرستاده می شد و مصدومیت از ناحیه پا در هنگام شنا باعث شد تا 50 روز مصدوم شود:« این اتفاق اصلا به مذاق سران باشگاه خوش نیامد. رسانه ها از غیرحرفه ای بودن من می نوشتند.»

تغییر بزرگ کارنامه ورزشی یوویچ، پیوستنش به اینتراخت فرانکفورت نیکو کوواچ بود. کوواچ سرمربی سابق یوویچ که بازیکنی کروات و متولد آلمان است، از همان روز اول ارتباط خوبی با این ستاره جوان گرفت:« کوواچ به من کمک کرد تا مسیر درست را پیدا کنم. در جلسات تمرینی تیم حتی یک دقیقه هم استراحت نمی کردم. همیشه از من توقعات زیادی داشت. از او واقعا متشکرم. او سرمربی بزرگی برای من بود و به من کمک کرد تا بازیکن و انسان بهتری بشوم.»6363