ایران 3 - صربستان یک؛ شکست ایچ‌ها مقابل شاگردان کولاکوویچ/ سلام شیکاگو!

ایران 3 - صربستان یک؛ شکست ایچ‌ها مقابل شاگردان کولاکوویچ/ سلام شیکاگو!

وب سایت رسمی فوتبالی- تیم ملی والیبال ایران موفق شد در اول دیدار از هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال 2019 مقابل صربستان به پیروزی برسد. 

به گزارش فوتبالی، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی از هفته پنجم رقابت‌های لیگ ملت‌های 2019 از ساعت 18:30 به میزبانی بلغارستان به مصاف صربستان رفت.

ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

* ست نخست؛ 25 بر 23 به سود ایران

بازی پایاپایی آغاز شد و هر دو تیم عملکرد خوبی در شروع مسابقه داشتند تا در امتیاز 8 بر 7 به سود صربستان تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. شاگردان کولاکوویچ در امتیاز 14 بر 13 از حریف پیش افتادند و در ادامه در امتیاز 16 بر 14 به سود ایران هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. تا این امتیاز اشتباهات سرویس در هر دو تیم زیاد بود. زمانی که اختلاف تیم‌ها به عدد 3 رسید و نتیجه بازی 20 بر 17 به سود ایران شد نیکولا گربیچ، شاگردانش را فراخواند تا نکاتی را به آنها گوشزد کند. بازی در امتیاز 21 به تساوی کشیده شد تا این بار کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

* ست دوم؛28 بر 26 به سود صربستان
صرب‌ها ست دوم را بهتر از ایران شروع کردند، اما در امتیاز 6 بازی به تساوی کشیده شد. در امتیاز 8 بر 7 به سود صربستان تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. تیم ایران رفته رفته اختلاف را کمتر کرد و توانست از حریف خود پیش بیفتد. امتیاز 21 صرب‌ها بازی را به تساوی کشاندند و در امتیاز 22 از حریف پیش افتادند.  این ست در نهایت با نتیجه 28 بر 26 به سود شاگردان گربیچ خاتمه پیدا کرد.

*ست سوم، 25 بر 22 به سود ایران

تیم ایران باتوجه به شکستی که در ست دوم داشت، ست سوم را با قدرت بیشتری شروع کرد و در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز 10 بر 5 به سود ایران گربیچ درخواست وقت استراحت کرد تا اختلاف تیم‌ها بیشتر نشود. برتری ایران ادامه پیدا کرد و در امتیاز 16 بر 10 به سود شاگردان کولاکوویچ تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در امتیاز 23 بر 19 به سود ایران بازهم گربیچ وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کرد. او همچنین چند بازیکن جوان‌تر تیمش را هم وارد زمین کرد تا شاید روند بازی تغییر کند، اما این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 22 به سود ایران تمام شد.

* ست چهارم؛ 25 بر 19 به سود ایران

این ست هم بسیار نزدیک آغاز شد. در امتیاز 8 بر 7 به سود صربستان تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در ادامه نتیجه بازی 16 بر 15 به سود ایران شد تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. وقفه‌ها و تغییرات گربیچ تاثیری بر روند خوب بازی ایران نداشت تا اینکه ست چهارم در نهایت با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

تیم ملی والیبال ایران تاکنون موفق به شکست تیم‌های ملی ایتالیا، چین، آلمان، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال و استرالیا شده و نتیجه را به تیم‌های برزیل و فرانسه واگذار کرده است.

شاگردان ایگور کولاکوویچ فردا در دومین دیدار خود از هفته پنجم رقابت‌های لیگ ملت‌های 2019 باید از ساعت 22:10 به وقت تهران به مصاف بلغارستان میزبان بروند.

4344