برزیل 0(4)-0(3) پاراگوئه؛ پیروزی در ضیافت نفس‌گیر پنالتی‌ها

برزیل 0(4)-0(3) پاراگوئه؛ پیروزی در ضیافت نفس‌گیر پنالتی‌ها

سایت رسمی فوتبالی - برزیل، میزبان رقابتهای کوپا آمه‌ریکا در یک بازی دشوار و پرتنش در یک‌چهارم نهایی این تورنمنت موفق شد در ضربات پنالتی از پس پاراگوئه 10نفره برآمده و به مرحله نیمه‌نهایی راه یابد. 

به گزارش "ورزش سه"، برزیل، میزبان رقابتهای کوپا آمه‌ریکا 2019 در اولین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتها به مصاف پاراگوئه رفت. برزیلی‌ها با اینکه در طول بازی نسبت به حریف برتری داشتند ولی دیدار دشوار و پرتنش دو تیم در پایان وقتهای قانونی با تساوی بدون گل به پایان رسید و سلسائو در ضربات پنالتی موفق شد حریف را با حساب 4-3 شکست داده و به عنوان اولین تیم راهی مرحله نیمه‌نهایی شود.

 

در شروع ضربات پنالتی، آلیسون بکر، دروازه‌بان لیورپول با یک مهار درخشان اولین ضربه پاراگوئه‌ای‌ها را دفع کرد تا در ادامه ضربات پنالتی با اینکه روبرتو فیرمینو، هم‌تیمی آلیسون هم یکی از پنالتی‌های برزیل را هدر داد ولی در نهایت زردپوشان بودند که موفق شدند با نتیجه 4-3 از ضربات پنالتی پرتنش این دیدار برنده بیرون بیایند.

در طول بازی هم برزیل در اوایل نیمه دوم صاحب یک پنالتی شده بود اما داور مسابقه  بعد از بررسی صحنه با استفاده از VAR حکم داد که خطا روی فیرمینو بیرون از محوطه جریمه اتفاق افتاد و در نتیجه پنالتی‌ای که به سود برزیلی‌ها اعلام کرده بود را لغو کرد.

 

اما داور بعد از لغو کردن این ضربه پنالتی یک کارت قرمز به فابیان بالبوئنا، بازیکن پاراگوئه نشان داد تا پاراگوئه‌ای‌ها از آن لحظه به بعد بازی را 10نفره دنبال کنند.

 

برزیل هر چه بازی به پایان نزدیک می‌شد بر فشار خود افزود و فرصتهای گلزنی متعددی روی دروازه پاراگوئه خلق کرد اما ابر و باد و مه و خورشید و فلک و البته تیر دروازه در کار بود تا برزیل در وقتهای عادی به گل نرسد و پاراگوئه با چنگ و دندان نتیجه را حفظ کرد تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

 

ضربات پنالتی این بازی برای برزیلی‌ها از حساسیت خاصی برخوردار بود چرا که پاراگوئه در گذشته دو بار، در سالهای 2011 و 2015 موفق شده بود در همین مرحله از کوپا آمه‌ریکا برزیل را در ضربات پنالتی شکست دهد و سلسائو می‌ترسید این اتفاق دوباره برایش تکرار شود. اما تاریخ این بار تکرار نشد تا زردپوشان برزیلی اولین تیمی شوند که صعودشان به مرحله نیمه‌نهایی کوپا آمه‌ریکا 2019 را جشن می‌‌گیرند.