چرا برزیل از بازی با پاراگوئه می‌ترسد؟

چرا برزیل از بازی با پاراگوئه می‌ترسد؟

سایت رسمی فوتبالی – برزیل در کوپا آمه‌ریکا در خانه خود بازی می‌کند و همه چیز به سود آنها است، اما با این حال آنها نگران بازی با پاراگوئه در مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات هستند که بامداد جمعه برگزار می‌شود.

پاراگوئه در میان حاضران در مرحله یک‌چهارم نهایی، ضعیف‌ترین عملکرد را در مرحله گروهی داشته و در سه بازی تنها دو امتیاز گرفته است. 

اما در سه دوره قبلی کوپا آمه‌ریکا، برزیل دو بار به دست پاراگوئه حذف شده است. برزیل در کوپا آمه‌ریکا 2016 فاجعه‌بار عمل کرد، اما در سال 2011 در آرژانتین و در سال 2015 در شیلی مقابل پاراگوئه حذف شد. هر دو حذف هم در مرحله یک‌چهارم نهایی روی داد و در هر دو بار بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

به این ترتیب برزیلی‌ها نگران این هستند که یک «پاراگوایازو» دیگر در پورتو آلگره رقم بخورد.

در سال 2011، بازیکنان برزیل چهار پنالتی خود را از دست دادند. الانو، تیاگو سیلوا، آندره سانتوس و فرد پنالتی‌هایشان را گل نکردند و پاراگوئه در ضربات پنالتی با نتیجه عجیب دو بر صفر پیروز شد. در سال 2015، بازی در ضربات پنالتی با نتیجه چهار بر سه به پایان رسید و به این ترتیب برزیل نتوانست در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف آرژانتین برود.

برزیل در بازی پیش رو، کاسمیرو را در اختیار ندارد. در دوران تیته، برزیل تنها دو باخت داشته که هر دو بار کاسمیرو غایب بوده است.

اما از سوی دیگر، پاراگوئه رکوردی عجیب در اختیار دارد. آنها در 20 بازی اخیر خود در کوپا آمه‌ریکا تنها یک بار در وقت‌های معمول و اضافه پیروز شده‌اند که آن هم برابر جاماییکا در سال 2015 و با اشتباه فاحش بازیکنان حریف بوده است. پاراگوئه با این حال توانسته در میانه این روند عجیب، در سال 2011 به فینال برسد!

8444