هافبک سابق بارسا: دکو و رونالدینیو به خاطر حفاظت از مسی فروخته شدند

هافبک سابق بارسا: دکو و رونالدینیو به خاطر حفاظت از مسی فروخته شدند

سایت رسمی فوتبالی - الکساندر هلب مدعی شده که باشگاه بارسلونا حاضر شده که به خاطر حفاظت از لیونل مسی، رونالدینیو و دکو، دو ستاره سابق خود، را به فروش برساند. 

به گزارش فوتبالی، رونالدینیو و دکو در زمان حضور مسی از سیستم جوانان باشگاه بارسلونا در تیم اول در سال 2004 جز ستاره های درخشان نیوکمپ به شمار می آمدند. اما این دو بازیکن تیم های ملی برزیل و پرتغال در سال 2008 و با حضور پپ گواردیولا روی نیمکت هدایت بارسا فروخته شدند. مربی اسپانیایی با حضور در نیوکمپ تصمیم به تغییر ترکیب تیم گرفت و توانست موفقیت های بسیاری را نیز در سال های بعد برای آنها به ارمغان بیاورد. هلب 38 ساله همزمان با حضور گواردیولا به جای فرانک ریکارد روی نیمکت بارسا از آرسنال به این تیم پیوست. او در گفتگو با V OKA TV اظهار داشت: " رونالدینیو و دکو گاهی با حالت غیرعادی به تمرین می آمدند. به همین دلیل بود که مدیران باشگاه آنها را در سال 2008 به فروش رساندند. چون می ترسیدند که باعث کاهش درخشش مسی شوند. "

این هافبک تهاجمی 4 سال بازیکن بارسلونا بود اما تنها 36 بازی برای این تیم انجام داد و بیشتر این زمان را به صورت قرضی در اشتوتگارت، بیرمنگام و ولفسبورگ حضور داشت و در سال 2012 نیز از این تیم جدا شد. بازیکن سابق تیم ملی بلاروس مدعی شده که علاقه ای به پیوستن به بارسلونا نداشت. او اضافه کرد: " در ابتدا به هیچ وجه نمی خواستم به بارسلونا بروم. می خواستم در آرسنال بمانم یا به بایرن مونیخ بروم. اما مدیر برنامه ها به من گفتند که گواردیولا تماس گرفته و بهتر است که به این تیم منتقل شوم. وقتی به بارسا رفتم برای مدتی با تیری هانری زندگی کردم. او به من گفت که تا زمانی که جایی پیدا کنی پیش من بمان چرا که هتل ها خسته کننده هستند. بنابراین من یک ماه با او زندگی کردم. "

1070