کریم باقری: از روز اول هم قرار نبود من جانشین برانکو شوم/ در انتخاب بازیکن دخالت نمی کنم

کریم باقری: از روز اول هم قرار نبود من جانشین برانکو شوم/ در انتخاب بازیکن دخالت نمی کنم

وب سایت رسمی فوتبالی- کریم باقری گفت: از روز اول هم قرار نبود من جانشین برانکو شوم. ما همکار بودیم و من هم برنامه ای برای سرمربیگری در پرسپولیس ندارم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، برانكو‌ ايوانكوويچ ‌سرمربی ‌تيم ‌فوتبال ‌پرسپوليس ‌بود ‌و ‌با ‌اين‌ تيم،‌۴‌سال ‌فوق‌العاده ‌را ‌پشت ‌‌سر ‌گذاشت.‌ طی ‌۴ ‌فصل ‌اخير،‌ 3 ‌قهرمانی ‌و ‌يك ‌نايب ‌قهرمانی ‌در ‌ليگ ‌برتر،‌ يك ‌قهرمانی‌در‌ جام ‌حذفی ‌و‌3‌ قهرمانی ‌در ‌سوپرجام‌ (بدون ‌حضور ‌در ‌دو ‌بازی!) به ‌همراه ‌صعود ‌با ‌سرخپوشان ‌به ‌فينال ‌ليگ ‌قهرمانان ‌آسيا ‌از‌ جمله ‌دستاوردهای ‌اين ‌مربی ‌است ‌ولی ‌در ‌اين ‌مسير،‌ برانكو‌ هرگز ‌تنها ‌نبود.‌ او ‌دستياران ‌قدرتمندی ‌داشت.‌ از ‌آندره ‌پاناديچ‌ گرفته ‌تا ‌ايگور ‌پاناديچ‌؛‌ از ‌سرتن ‌چوك ‌تا ‌مارك و ‌استيلينوويچ ‌اما‌ مهم‌ترين ‌‌فرد ‌در ‌اين ‌گروه ‌كه ‌تغييرات ‌زيادی ‌هم ‌به ‌خود ‌ديد،‌كريم ‌باقری ‌بود.‌ آقا كريم ‌نه ‌تنها ‌كار ‌مربيگری ‌را ‌در ‌پرسپوليس‌ انجام ‌می ‌داد ‌بلكه ‌يك ‌رفيق‌خوب ‌برای ‌بازيكنان ‌و ‌يك ‌كاپيتان‌ برای ‌تيم ‌به ‌حساب ‌می ‌آمد.‌ او ‌تنها ‌بازمانده ‌از ‌كادر‌فنی ‌قبلی‌ است ‌ولی ‌هيچ‌كس ‌روی ‌باقری ‌برای ‌سرمربيگری،‌ حساب ‌باز‌ نمی‌كند.‌ با‌ اين ‌مربی ‌دوست ‌داشتنی ‌دقايقی ‌به ‌صحبت‌ پرداختيم ‌كه ‌می ‌خوانيد.‌

‌‌فصل ‌هجدهم ‌با ‌موفقيت‌های ‌بزرگی ‌برای ‌پرسپوليس‌ تمام ‌شد.‌ در ‌مورد ‌سالی ‌كه ‌گذشت،‌ صحبت ‌می ‌كنيد؟
فصل بسیار مهمی برای همه ما بود. پرسپولیس با اینکه پنجره نقل و انتقالاتی نداشت و در ابتدای فصل محروم بودیم اما خیلی خوب شروع کرد. ما در 30 بازی از لیگ، فقط یک شکست داشتیم و در همه بازی ها از تیم مقابل بهتر بودیم. در جام حذفی هم، سخت ترین راه ممکن را داشتیم و با عبور از پدیده و سپاهان که مهم ترین رقبای ما در این فصل بودند و در لیگ، پا به پای پرسپولیس پیش آمدند، به فینال و قهرمانی رسیدیم. همین که هواداران پرسپولیس شاد شدند برای همه ما کافی است.

‌‌فكرش ‌را ‌می ‌كرديد ‌برانكو ‌بعد ‌از ‌اين ‌فصل ‌طلايی ‌از‌ پرسپوليس ‌جدا ‌شود؟
نه، واقعاً فکرش را نمی کردم. تصورم این بود که در این تیم می ماند و در لیگ بعدی هم برای موفقیت های بیشتر پیش می رویم اما هر کس باید به فکر خودش باشد. برانکو اینجا بوده، زحمت کشیده و حالا تصمیم گرفته برود.

‌به ‌نظر ‌شما ‌با ‌جدايی ‌برانكو،‌ پرسپوليس ‌متضرر ‌نمی ‌شود؟
به هر حال باید منتظر یکسری اتفاقات باشیم. وقتی سرمربی یک تیم تغییر می کند، فلسفه و تاکتیک آن هم عوض می شود اما من فکر می کنم پرسپولیس در این فصل هم برای قهرمانی می جنگد. بازیکنان اصلی تیم، حفظ شدند و هواداران هم پشت ما هستند.

‌خودتان ‌در ‌پرسپوليس ‌می ‌مانيد؟
بله. تا اینجای کار توافق کردیم که بمانم. البته هیچ چیز از آینده نمی دانم ولی تصمیمی که گرفته شده، مبنی بر ادامه فعالیت من است. قرار هم نبود که بروم. تا وقتی مرا بخواهند در پرسپولیس می مانم. مذاکراتی هم با آقای عرب داشتیم و ایشان گفتند باید در تیم بمانم. یک سال دیگر از قراردادم باقی مانده و به همین خاطر در خدمت هواداران و این تیم هستم.

‌نمی ‌توانستيد ‌خودتان ‌سرمربی ‌پرسپوليس ‌شويد؟
نه. اولاً کسی در این مورد چیزی به من نگفت و در ثانی، از روز اول هم قرار نبود من جانشین برانکو شوم. ما همکار بودیم و من هم برنامه ای برای سرمربیگری در پرسپولیس ندارم. قطعاً مدیران باشگاه فکری به حال آینده تیم می کنند.

‌شنيديم ‌از ‌سوی ‌مديران ‌باشگاه ‌به ‌گزينه‌های‌ سرمربيگری ‌پرسپوليس ‌اعلام ‌شده ‌بايد ‌شما ‌را ‌در ‌كادر ‌فنی حفظ ‌كنند.‌ اين ‌موضوع ‌صحت ‌دارد؟‌
از خودشان بپرسید!

‌انتخاب ‌بازيكنان ‌را ‌چطور ارزيابی ‌می‌كنيد؟
در این مورد، دوستان در حال انجام کار هستند و من دخالت نمی کنم. از طرف دیگر، کسی نظر من را هم نخواسته و دلیل ندارد در این شرایط، حرفی بزنم. البته فعالیت خاصی هم انجام نشده و فقط فرشاد احمدزاده به جمع بازیکنان اضافه شد ولی به طور کلی پرسپولیس نیاز به ترمیم در چند پست دارد که بعد از روشن شدن تکلیف کادر فنی باید به جذب بازیکن بپردازیم. هر وقت از من سؤال شود، نظرم را می گویم.

‌‌به ‌مديران ‌باشگاه ‌يا ‌هواداران؟‌
به مدیران پرسپولیس.

‌عملكرد ‌ساير ‌تيم‌ها ‌در ‌جذب ‌بازيكن ‌و ‌مربی ‌چگونه ‌است؟
من اخبار تیم خودمان را دنبال می کنم و امیدوارم پرسپولیس موفق باشد. برای همه دوستانم در تیم های دیگر نیز، آرزوی موفقیت دارم.

‌‌شنيديم ‌به ‌خاطر ‌شروع ‌تمرينات ‌پرسپوليس ‌ترجيح‌ داديد ‌سفرتان ‌به ‌آمريكا ‌و ‌كانادا ‌را ‌به ‌تأخير ‌بيندازيد؟
باید روز چهارشنبه تمرین را استارت بزنیم ؛ حرف دیگری در این رابطه ندارم!

‌می ‌گويند ‌نام ‌سرمربی ‌جديد ‌را ‌فقط ‌به ‌شما ‌اعلام ‌كرده‌اند.‌ اين ‌موضوع ‌صحت ‌دارد؟‌

این اخبار مربوط به خانواده پرسپولیس است و باید در خانه بماند.

4344