افشاگری مدیرعامل ذوب آهن از تخلف تراکتور/ آذری: شک نکنید به فیفا شکایت می‌کنیم

افشاگری مدیرعامل ذوب آهن از تخلف تراکتور/ آذری: شک نکنید به فیفا شکایت می‌کنیم

وبسایت رسمی فوتبالی- مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه عزم این باشگاه برای شکایت از تراکتور به فیفا و AFC جزم است، گفت: از حق و حقوقمان کوتاه نمی‌آییم و بازیکنان سرباز باید به ذوب آهن برگردند. 

به گزارش فوتبالی، سعید آذری درباره آخرین وضعیت نقل و انتقالات باشگاه ذوب آهن گفت: به جز مظاهری و حسینی که قبل از فصل جدا شدند، سایر بازیکنان مدنظر علیرضا منصوریان را حفظ کردیم. با گرفتن یک مدافع وسط و یک سانترفوروارد لیست ذوب آهن کامل می شود. تمرینات سه روز است آغاز شده. روز نهم تیرماه بازیکنان ما در ایفمارک تست می دهند و سپس فشار تمرینات آغاز می شود.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در خصوص وضعیت بازیکنان سابق این تیم یعنی دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان و مهدی مهدی پور که خدمت سربازی آنها در تراکتور تمام شده است، تاکید کرد: اینها بازیکنان سابق ما نیستند و هنوز هم بازیکن ذوب آهن هستند. هر سه بازیکن یک سال و نیم دیگر با ما قرارداد دارند. وقتی من خدمت می کردم و زمان جنگ هم بود، دوران آموزشی سربازی، اول برگزار می شد. گویا رویه در باشگاه تراکتورسازی تغییر کرده است. بازیکنان ما باید روز اولی که به تراکتور رفتند دوران آموزشی خود را پشت سر می گذاشتند اما آنها را مستقیم وارد تمرین کردند.

آذری به سناریو باشگاه تراکتور برای حفظ این بازیکنان اشاره کرد و افزود: الان که خدمت سربازی بازیکنانمان تمام شده است، تراکتور معادلاتی را برای خودش چیده است که این بازیکنان به آموزشی بروند تا فرصت نقل و انتقالات تمام شود و مجدداً با آنها قرارداد امضا کند. در صورتی که اینطور نیست. تراکتورسازی حق انعقاد قرارداد با این بازیکنان را ندارد. به آنها توصیه می کنم وارد این بازی نشوند. ذوب آهن اجازه تضییع حق و حقوقش را نمی دهد. اینرا بارها ثابت کرده ایم. با تمام وجود می جنگیم تا سه بازیکن ما برگردند.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن تاکید کرد: با این وضعیت دو تخلف انجام شده است. اول اینکه بازیکنان ما قراردادی با تراکتورسازی ندارند. دوم اینکه اگر طی مدتی که این سه بازیکن آنجا بودند در خدمت سربازی‌شان محاسبه نشده، به صورت غایب در تراکتور بازی می کرده اند. روزی که بچه ها به تراکتور رفتند، آقایان از تشکیل پرونده نظامی هم خودداری کرده بودند و این تخلفی بوده که آنجا صورت گرفته بود.

وی درباره اینکه با این شرایط بازیکنان ذوب آهن متضرر می شوند، گفت: من حقوق می گیرم که نگذارم نه بازیکنان و نه ذوب آهن ضرر کنند. از آقای زنوزی دوست خوبم که مالک باشگاه تراکتور است، خواهش می کنم به قضیه ملی نگاه کند. عربستانی ها طی دو هفته اخیر یک ضربه سنگین به ما زدند و مربی اول مملکت یعنی برانکو را بردند و الان یک نیمه از ما جلو هستند. الان نباید با دست خودمان تیم مملکت را مقابل الاتحاد عربستان تضعیف کنیم فقط به این خاطر یک تیم در کشور خودمان قهرمان شود. این بازیکنان متعلق به ما هستند. تا آخرین لحظه مبارزه می کنم. آقای عباسی رئیس هیات مدیره و آقای یزدی زاده مدیرعامل کارخانه دستور دادند از حق باشگاه کوتاه نیاییم.

آذری تصریح کرد: نکته جالب این است که آقای زنوزی گفت شما دانیال اسماعیلی فر را به ما بدهیدتا آن دو نفر را آزاد کنیم. گویا دو بازیکن دیگر ما زندانی هستند و باید گروکشی کنیم. اگر توانایی آزادکردن آنها را دارند، باید هر سه را آزاد کنند. این را ضعف شدید سازمان لیگ و مدیران فدراسیون فوتبال می دانم.

 مدیرعامل ذوب آهن همچنین گفت: آقایان در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال که چنین قوانینی را تدوین کردند که بازیکنان برای خدمت سربازی به این تیم ها بروند، بیایند وسط میدان و حق ما را پس بدهند. این برمی‌گردد به عدم توانمندی آدم هایی که آنجا نشسته اند. موظف هستند بازیکنان ما را پس بدهند. بازیکنان ما دیگر بازیکن تراکتورسازی نیستند.

آذری ادامه داد: از آقای زنوزی برادرانه خواهش می کنم بازیکنان را برگرداند و کار را به مجامع بین المللی نکشاند. به فدراسیون فوتبال سه روز فرصت دادیم که حق ما را بدهد ولی گوش آنها بدهکار نیست. دو هفته پیش به کمیته تعیین وضعیت نامه ای زدیم و یک رونوشت به رئیس کمیته انضباطی دادیم. از آقای تاج دو بار خواهش کردیم اقدام کند. فردا مهلت فدراسیون تمام می شود. اگر کاری نکنند شک نکنید به فیفا و کنفدراسیون آسیا شکایت می کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا بازیکنان سرباز ذوب آهن در پادگان تمرین هم دارند؟ با کنایه گفت: این بازیکنان الان در پادگان آموزشی سپاه در تبریز مشغول انجام قدم رو و کلاغ پر هستند و این سطح آمادگی جسمانی آنها را بالا نگه می دارد!

آذری تاکید کرد: بازیکنی که می خواهد ۱۴ مرداد از کیان مملکت در لیگ قهرمانان آسیا و مقابل نماینده عربستان دفاع کند را باید اول خدمت به آموزشی می بردند تا الان به باشگاه مادرش بازگردد و به فوتبالش ادامه بدهد. آیا بازیکنی که الان کلاغ پر و رژه می رود می تواند تا برای ما بازی کند؟

مدیرعامل ذوب آهن یادآور شد: اگر تحلیل مسئولان تراکتور این است بازیکنان ذوب آهن را بر نمی گردانیم تا فصل نقل و انتقالات تمام شود، این تحلیل اشتباه است. این بازیکنان با ذوب آهن قرارداد دارند. به عنوان سهمیه آزاد فیفا هر موقع که بیایند می توانیم به این بازیکنان بازی بدهیم. مشاوران آقایان اشتباه مشاوره می دهند. خواهش می کنم تعامل داشته باشند. مال غصبی آخر و عاقبت نخواهد داشت!

به گفته آذری، تیم ذوب آهن در بازی برگشت با الاتحاد عربستان در قطر میزبان خواهد بود و بازی رفت هم در دبی برگزار می شود.

9697