تیام: دوست دارم به استقلال برگردم/ من در استقلال خودم را نشان دادم و پیشرفت کردم

تیام: دوست دارم به استقلال برگردم/ من در استقلال خودم را نشان دادم و پیشرفت کردم

وب سایت رسمی فوتبالی- مامه تیام گفت: همیشه بحث بازگشت من به استقلال وجود داشته. بالاخره آنجا تیمی است که من خاطره خیلی خوبی کنارشان داشتم. روزهایی عالی کنار هم داشتیم و آن مقطع برایم بسیار خوب بود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، مامه ‌تيام ‌در ‌راه ‌استقلال،‌ مذاكره ‌باشگاه ‌استقلال ‌با ‌تيام،‌ ابراز ‌علاقه ‌مامه ‌برايی ‌حضور ‌در ‌استقلال ‌و ‌تيترهايی ‌از ‌اين‌ دست.‌ حتما ‌هواداران ‌استقلال ‌هم ‌بارها ‌آنها ‌را ‌باور ‌كرده‌اند.‌ تيام ‌در ‌استقلال ‌اين ‌قدر ‌خوب ‌بود ‌و ‌خوب ‌درخشيد ‌كه‌ خيلی ‌زود ‌برود. ‌طرفداران ‌دوست ‌نداشتند ‌ولی ‌باشگاه ‌او‌ را ‌با‌3۵0 ‌هزار ‌دلار ‌به ‌عجمان ‌امارات ‌فروخت.‌ باز ‌جای شكرش ‌باقی ‌است ‌كه ‌از ‌انتقال ‌اين ‌بازيكن ‌به ‌باشگاه‌ كاظم ‌پاشا ‌تركيه، 20 ‌درصدی ‌به ‌استقلال ‌می ‌رسد.‌ اين‌ بازيكن ‌به ‌تازگی ‌با ‌باشگاه ‌تركيه‌ای ‌قرارداد ‌بسته ‌تا ‌به‌ شايعات ‌درباره ‌حضور ‌در ‌استقلال ‌پايان ‌دهد.‌ بعد ‌از ‌اين ‌انتقال‌ گفت‌وگويی ‌با ‌مامه ‌تيام ‌داشتيم. ‌او ‌از ‌اين ‌گفت ‌كه ‌انگيره ‌اصلی ‌اش‌ از ‌حضور ‌در ‌ليگ ‌تركيه ‌رسيدن ‌به ‌تيم ‌ملی ‌سنگال ‌بود.‌



‌‌مامه ‌چه ‌اتفاقی ‌افتاد ‌كه ‌تصميم ‌گرفتی ‌از ‌باشگاه‌ عجمان ‌جدا ‌شوی؟‌ اين ‌باشگاه ‌هم ‌ظاهراً ‌راحت ‌با ‌جدايی ‌ات‌ موافق ‌كرد.‌
ما بندی در قرارداد داشتیم که من به ازای پرداخت مبلغی می توانستم رضایتنامه ام را دریافت کنم و از باشگاه بروم. باشگاه کاظم پاشا قبول کرد این مبلغ را پرداخت کند. بعد از این اتفاق توانستم رضایتنامه را از عجمان بگیرد و راهی ترکیه شوم.



‌‌چرا‌ اين ‌كشور ‌و ‌باشگاه ‌قاسم ‌پاشا ‌را ‌انتخاب ‌كردی؟

بعد از اینکه از استقلال جدا شدم، از ترکیه پیشنهادی دریافت کردم. یعنی می توانستم همان زمان به این کشور بروم ولی تصمیم گرفتم با باشگاه عجمان قرارداد ببندم. وقتی تصمیم گرفتم به اروپا بروم ترکیه برایم نزدیک ترین مسیر بود. زمان زیادی هم نداشتم. می خواستم در کوتاه ترین فرصت این اتفاق رخ دهد و خوشحالم که حالا به سوپرلیگ این کشور آمده ام.



‌‌اين ‌درست ‌است ‌كه ‌بعد ‌از ‌صحبت ‌با ‌سرمربی ‌سنگال‌ تصميم ‌گرفتی ‌از ‌عجمان ‌جدا ‌شوی؟
بله درست است. بعد از صحبت های مربیان تیم متوجه شدم اگر به اروپا بروم، شانس خوبی برای دعوت شدن به تیم ملی خواهم داشت. سرمربی تیم گفته بود اگر به اروپا بروم، می توانم دعوت شوم. به همین خاطر من هم سریعاً از بند فسخ قراردادم استفاده کردم. همان طور که می دانید تمام بازیکنان تیم ملی سنگال در اروپا بازی می کنند و چند ملی پوش ما در ترکیه شاغل هستند. هیچ بازیکنی از آسیا در لیست تیم ملی سنگال نیست. من هم تصمیم گرفتم پیشرفت کنم و به همین خاطر ترکیه را انتخاب کردم. باید از مسئولان این باشگاه هم تشکر کنم. بند قرارداد من طوری بود که فرصت زیادی نداشتم و باید سریعاً برای فسخ تصمیم می گرفتم. این باشگاه به من پیشنهاد تمدید قرارداد دو ساله داد ولی وقتی گفتم می خواهم برای پیشرفت به اروپا بروم آنها اجازه دادند من جدا شوم.



‌‌فصل ‌تمام ‌شده ‌امارات ‌برای ‌تو  خوب بود.‌13 ‌گل ‌زدی.‌
البته من کنار آن، 6 پاس گل هم دادم. در نیم فصل اول شرایط برایم کمی سخت بود. نسبت به نیم فصل دومی که در استقلال حضور داشتم، عملکردم ضعیف تر بود اما رفته رفته توانستم در تیم به ثبات برسم و در نیم فصل دوم از نظر خودم عملکردم رضایت بخش بود. 13 گل هم زدم و طبق آماری که خود باشگاه اعلام کرد در نزدیک به 58 درصد گل های تیم نقش مستقیم و غیرمستقیم داشتم.

كمی ‌درباره ‌استقلال ‌حرف ‌بزنيم.‌ در ‌اين ‌مدت ‌خيلی شايعه ‌شد ‌كه ‌تو ‌به ‌اين ‌باشگاه ‌برمی ‌گردی.‌ ابتدا ‌بگو ‌باشگاه‌ در ‌اين ‌زمينه ‌با ‌تو ‌مذاكره‌ای ‌داشت؟
نه، من و استقلال هیچ مذاکره ای نداشتیم. استقلال می دانست من تحت قرارداد باشگاه عجمان هستم. از سویی باشگاه ترکیه ای مستقیماً با عجمان مذاکره کرد و با این باشگاه به توافق رسید.



‌هواداران ‌خيلی ‌اميدوار ‌بودند ‌برگردی ‌و ‌دوباره ‌برای ‌اين‌ تيم ‌توپ ‌بزنی.‌ خودت ‌هم ‌در ‌اينستاگرام ‌طوری ‌رفتار  كردی‌ كه ‌خيلی ‌دوست ‌داری ‌دوباره ‌پيراهن ‌آبی ‌را ‌بپوشی.‌ 
همیشه بحث بازگشت من به استقلال وجود داشته. بالاخره آنجا تیمی است که من خاطره خیلی خوبی کنارشان داشتم. روزهایی عالی کنار هم داشتیم و آن مقطع برایم بسیار خوب بود. از نظر فوتبالی پیشرفت خوبی کردم و خودم را نشان دادم. عملکردی که داشتم باعث شد رابطه ای صمیمی بین من و استقلال به وجود بیاید. دوست داشتم دوران حضورم در استقلال طولانی تر می شد ولی نتوانستیم به هر دلیلی همکاری مان را ادامه دهیم.



‌‌به ‌چه ‌دليل؟
فکر می کنم الان زمان صحبت در این باره نیست اما باید بگویم استقلال همیشه برای ما جایگاه خاصی دارد. همین طور طرفدارانش. شاید یک روز دوباره به استقلال بازگردم. این چیزی است که نمی توانم درباره اش پیش بینی کنم ولی خودم قلباً دوست دارم چنین اتفاقی روزی رخ دهد.



‌‌نتايج ‌استقلال ‌را ‌هم ‌در ‌اين ‌مدت ‌دنبال ‌كردی؟
بله در جریان اتفاقات بودم. از طریق دوستانم هم در ایران پیگیری می کردم. از اینکه استقلال نتوانست قهرمان شود، ناراحت شدم. امیدوارم در فصل بعدی با توجه به حمایتی که هواداران می کنند، تیم موفق باشد. البته من در حال حاضر بازیکن کاظم پاشا هستم و دوست داشتم در این مصاحبه هم بیشتر درباره تیم جدیدم صحبت کنم. حالا تمام تمرکزم را روی این تیم گذاشته ام و امیدوارم موفق باشم. برای استقلال هم آرزوی موفقیت دارم.

4344