ورود ترامپ به عرصه فوتبالی و اظهارنظر درمورد دستمزد نابرابر فوتبال مردان وزنان

ورود ترامپ به عرصه فوتبالی و اظهارنظر درمورد دستمزد نابرابر فوتبال مردان وزنان

سایت رسمی فوتبالی- دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حالا وارد گود شده ودر مورد بحث این روزهای دنیای فوتبال که تفاوت نجومی میان دستمزد فوتبالیست های مرد نسبت به فوتبالیستهای زن است اظهار نظر کرده.

در ماه مارس بود که 28 نفر از اعضای تیم ملی فوتبال زنان آمریکا پرونده ای درمورد تبعیض جنسیتی در فوتبال این کشور را تقدیم دادگاه کردند و شکایت اصلی آنها نسبت به فاصله نجومی میزان دستمزدهای پرداختی به فوتبالیستهای مرد و فوتبالیستهای زن بود. الکس مورگان، مگان رپیون، کارلی لوید و بکی سانربرن از جمله زنان فوتبالیستی بودند که این شکایت را امضا کردند و براین باور بودند که باید برابری جنسیتی درزمینه پرداخت دستمزدها میان بازیکنان اعمال شود و هرگونه تبعیض دراین رابطه از بین برود.

این هفته یکی از مقامات سازمان ملل با اشاره به رقم دستمزد لیونل مسی به تفاوت دستمزدها میان فوتبالیستهای زن و مرد اشاره کرد. او در صحبتهایی به این نکته اشاره کرد که در جریان برگزاری جام جهانی زنان درسال 2019، خانمها خواهان پرداخت دستمزدی برابر با آقایان در دنیای ورزش شده اند.

لیونل مسی هرساله درحدود84 میلیون یورو بابت دستمزد، پاداشها و قراردادهای تبلیغاتی دریافت می کند که این رقم تقریبا دو برابر دستمزد سالانه 1693 فوتبالیست زن در هفت لیگ برتر دنیای فوتبال است (که رقم دستمزد این 1693 نفر مجموعا 42.6 میلیون یورو درسال برآورد شده است.) 

حالا دونالد ترامپ هم در مواجهه با سوالی دراین رابطه، نظرش را ابراز کرده و گفته که اطلاعات زیادی دراین رابطه ندارد که بتواند اظهارنظر دقیقی ارائه کند. ترامپ به نشریه The Hill گفت:« من از تماشای مسابقات فوتبال زنان لذت می برم. آنها واقعا با مهارت هستند و فکر می کنم که بخش عمده ای از آن به مسائل اقتصادی نیز برمی گردد. به نظرم باید سرمایه گذاری بیشتری برروی فوتبال زنان صورت گیرد. من می دانم که وقتی ستاره های بزرگی مثل کریستیانو رونالدو و برخی دیگر از این ستاره ها را داشته باشید، آنها دستمزدهای زیادی می گیرند ولی با این بازیکنان می توان درآمد زیادی کسب کرد و این بازیکنان افراد زیادی را جذب ورزش فوتبال می کنند..  ولی من درجایگاهی نیستم که بتوانم دراین باره اظهار نظر کنم.باید مطالعات بیشتری دراین باره انجام دهم.»

6363