یادداشت ویژه/ کاپیتان جدید، تفکر جدید و تیم جدید

یادداشت ویژه/ کاپیتان جدید، تفکر جدید و تیم جدید

وب سایت رسمی فوتبالی- با رفتن سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری و احتمالا پژمان منتظری، استقلال پس از سال‌ها یک کاپیتان جدید به خود خواهد دید.

به گزارش فوتبالی، با جدایی چند بازیکن باتجربه از استقلال، وریا غفوری  باتجربه‌ترین بازیکن آبی‌پوشان در فصل بعد خواهد بود اما او سابقه‌دارترین بازیکن آبی‌پوش در بین شاگردان استراماچونی نخواهد بود. آنچه از شنیده‌ها برمی‌آید احتمالا وریا غفوری کاپیتان اصلی آبی‌پوشان در فصل بعد خواهد بود و این بدان معناست که استقلالی‌ها پس از سال‌ها یک کاپیتان جدید به خود خواهند دید.

در هفته‌های ابتدایی لیگ پانزدهم، برانکو مجبور شد تا بازوبند کاپیتانی تیمش را در یکی از بازی‌های ابتدای فصل مقابل سپاهان به مهرداد کفشگری بسپارد. بازیکنی که عمر حضورش در پرسپولیس در آن زمان به دو فصل کامل هم نمی‌رسید. همان زمان بود که هواداران پرسپولیس از خالی شدن تیم‌شان از بازیکنان باتجربه گلایه کردند اما نتیجه در پایان فصل به کام هواداران این تیم بود. پرسپولیسی که با انبوهی از ستارگان نامدار طی چند سال تنها به یک نایب‌قهرمانی رسیده بود، در انتهای فصل تیمی متشکل از بازیکنان مشتاق و تازه ستاره شده تحویل هوادارانش داد و هنوز هم هواداران پرسپولیس از سبک بازی هجومی این تیم در لیگ پانزدهم به نیکی یاد می‌کنند.

استقلال لیگ جدید از نظر ساختار بازیکن و کادر فنی شباهت زیادی به پرسپولیسی دارد که برانکو در پیش فصل لیگ پانزدهم در اختیار داشت. تیم از بازیکنان باتجربه و مسن اما بعضا دردسرساز خالی شده و مجموعه‌ای از بازیکنان جوان در کنار بازیکنان باانگیزه تحویل استراماچونی داده شده. اما برانکو در آن زمان خودش تیم را بست و بازیکنانش را انتخاب کرد اما استراماچونی باید با انتخاب‌های باشگاه بسازد. استراماچونی در انتخاب بازیکنان جدید که معلوم نیست بر چه مبنایی و با نظر چه کسانی به تیم اضافه شده‌اند، دخالتی نداشته اما فرصت آن را دارد تا هر چه زودتر و در خلال تمرینات پیش فصل با قابلیت های این بازیکنان آشنا شود.

استقلال پس از چند فصل ترافیک و شلوغی در رفت و آمد بازیکنان نیاز به یک ثبات دارد. ثباتی در همه ارکان تصمیم‌گیری و مدیریتی و فنی باشگاه. ثباتی که نه مدیریت‌ استقلال در فصول اخیر قادر به مهیا کردن آن بوده و نه وینفرد شفر و علیرضا منصوریان قادر به فراهم آوردن آن در مسائل فنی شدند. اما حالا و در حالی که اتاق مدیریت باشگاه همچنان از رفت و آمد بازیکنان جدید شلوغ و پر رفت و آمد است، نیاز است تا ترمز سرعت تغییراتی که عایدی چندان برای استقلال نداشته گرفته شده و تیم به یک انسجام در تصمیم‌گیری برسد. استراماچونی قادر است در شرایطی که تیم سه کاپیتان اول خود را از دست داده، هوایی تازه به اتمسفر استقلال بدمد و همچون برانکو در لیگ پانزدهم تیمی همدل از بازیکنان پر انرژی و مشتاق درخشش بسازد. کاپیتان جدید، تفکر جدید و تیمی جدید در انتظار هواداران استقلال است.

یادداشت از حجت شفیعی/ سایت فوتبالی