پورموسوی: جایی نمی‌روم به تیم جوانان تعهد دارم/ با عقیلی مشکلی نداشتم، خودش بگوید چرا رفت

پورموسوی: جایی نمی‌روم به تیم جوانان تعهد دارم/ با عقیلی مشکلی نداشتم، خودش بگوید چرا رفت

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران ورزشی، هفته قبل که سیروس پورموسوی درباره پیشنهادهای لیگ برتری‌اش صحبت کرد به نظر می‌رسید شرایط کادر فنی این تیم خطرناک شده چرا که بعد از جدایی عقیلی اگر پورموسوی هم جدا می‌شد و می‌رفت، فدراسیون دوباره با چالش انتخاب سرمربی برای این تیم مواجه می‌شد آن هم وقتی 5 ماه به مسابقات قهرمانی آسیا در تهران مانده است. پورموسوی در مصاحبه با ایران ورزشی درباره پیشنهادهایش، شرایط تیم جوانان و کلاس حرفه‌ای مربیگری صحبت کرده است.
 
کلاس حرفه‌ای مربیگری چطور پیش می‌رود؟

 کلاس خوشبختانه به خوبی پیش می‌رود و حتما به فوتبال ما کمک خواهد کرد چرا که اکثر مربیان حاضر در این کلاس در لیگ برتر و لیگ یک تیمداری می‌کنند و در حال بحث و تبادل نظر هستند. هر چند در ادامه این کلاس به خاطر فوت استاد انگلیسی چیزی حدود یک سال و نیم وقفه افتاد اما حالا که مربیان دور هم هستند هر فردی می‌تواند درباره سبک و قوانین مخصوص به خودش حرف بزند و با هم تبادل نظر می‌کنیم.

در این چند روز جالب‌ترین مبحثی که در کلاس به آن برخورده‌اید یا یاد گرفته‌اید چه بوده؟

 خب مطمئنا بحث فلسفه مربیان بزرگ دنیا از جمله گواردیولا، کلوپ و 6-5 مربی دیگر بوده که درباره‌اش صحبت شد. در ادامه درباره ریکاوری که اصل مهمی در فوتبال است و مساله روز فوتبال به حساب می‌آید صحبت شد که می‌تواند خیلی به تیم‌ها کمک کند.

تمرینات تیم جوانان کی شروع می‌شود و برنامه‌هایتان چگونه است؟
 بعد از اینکه از تورنمنت روسیه برگشتیم برای دو روز نهم و دهم تیر هماهنگ کردیم که تمرین داشته باشیم بعد از آن هم چند بازی دوستانه خیلی خوب خواهیم داشت. متاسفانه تعدادی از بازیکنان در تورنمنت روسیه در حد انتظار ظاهر نشدند و دنبال این هستیم تا نفرات جدیدی را جایگزین‌شان کنیم اما 12-10 نفر نمره قبولی گرفتند.

فکر نمی‌کنید با توجه به زمان باقی‌مانده تا مسابقات برای این کار کمی دیر شده باشد؟
 بله اما ما یک مشکل بزرگ داشتیم و آن اینکه تیم جوانان از شهریور دو سال قبل به مدت 17 ماه برنامه‌ای نداشت ...

... از بازیکنان تیم آقای چمنیان کسی الان در تیم شما نیست؟

 یکسری هستند اما با توجه به شرایط سنی باید نفرات‌مان را انتخاب کنیم. اکثر بچه‌های ما الان متولد 81 و 82 هستند و دیگر شرایط سنی جوانان دو ماه آخر 79 نیست. وقتی یک یا دو سال تفاوت سنی ایجاد می‌شود کار برای انتخاب بازیکن سخت خواهد شد اما این مقطع آخرین مرحله استعدادیابی‌مان خواهد بود و بعد از 20 تیر که نفرات را ارزیابی کردیم 6-5 اردوی خوب خارجی و داخلی خواهیم داشت تا آبان ماه مسابقات‌مان را برگزار کنیم.

شما چند روز قبل در مصاحبه‌تان طوری حرف زده بودید که امکان قبول پیشنهاد یکی از تیم‌های لیگ برتری از سوی شما زیاد است.

 بله اما آن روز قطعی نگفتم که می‌روم. من سه پیشنهاد لیگ برتری داشتم اما با جمع‌‌بندی که داشتم و تعهدی که داده بودم سر کارم هستم.

البته با توجه به تفاوت مبالغ قرارداد تیم‌های لیگ برتری و فدراسیون احتمال می‌دادیم جدا شوید.
 ببینید واقعا از نظر مالی با هم قابل مقایسه نیستند اما آن روزی که آمدم به خاطر فضای ملی بود که ایجاد شد و آمدم تا در آن فضا خودم را محک بزنم و برای کارم برنامه ریزی کردم.

پس به نفت مسجد سلیمان نمی‌روید؟
 حقیقتش به من پیشنهاد دادند و باید از این باشگاه تشکر کنم اما با توجه به تعهدی که داشتم برنامه‌ریزی کردم تا در خدمت تیم جوانان باشم.

بعد از جدایی هادی عقیلی از کادر فنی تیم جوانان نه خودش درباره این اتفاق حرف زده نه شما چیزی گفته‌اید. مشکل چه بود؟
 اول اینکه باید خودش بگوید اما در کل وقتی در آخرین بازی تورنمنت روسیه بازیکنان در حال گرم کردن بودند همه را جمع کرد و با همه خداحافظی کرد.

با شخص شما که مشکلی نداشت؟
 نه نه، ما با هم مشکلی نداشتیم.

حالا کسی را به‌عنوان جانشینش به کادر فنی اضافه نمی‌کنید؟
 حقیقتش فکر نمی‌کنم در اردوی تیرماه این اتفاق بیفتد چون باید با مسوولان فدراسیون جلسه بگذاریم و نفر اضافه کنیم. الان هم که درگیر کلاس حرفه‌ای هستیم اما تلاش می‌کنیم از 20 تیر به بعد کادر همکاران‌مان را هم کامل کنیم.

حتما خودتان می‌دانید دو سال قبل تیم جوانان ما چطور از مسابقات آسیایی کنار رفت و حذف شد. فکر می‌کنید با توجه به میزبانی مسابقات بتوانید خاطره تلخ آن تیم را پاک کنید؟
 واقعا آن تیم حیف شد و بدون باخت با یک برد و دو مساوی حذف شد. در واقع با بحث آیین نامه‌ای بود که آن تیم حذف شد و این برایمان تجربه شد که خیلی مراقب باشیم و ببینیم آیین نامه مسابقات تغیر نکند تا خدای نکرده اسیر اتفاقات نشویم. با این حال هدف ما ان‌شاء‌ا... رسیدن به جام جهانی است. اگر ما هدف بزرگی داشته باشیم می‌توانیم به هدف کوچکتر برسیم اما اگر هدف کوچکتر را مد نظر قرار دهیم مشکل خواهیم داشت.

4344