امید سینک: شاید به لیگ ستارگان هند رفتم/ تا امروز منتظر دعوت به تیم ملی ایران بودم

امید سینک: شاید به لیگ ستارگان هند رفتم/ تا امروز منتظر دعوت به تیم ملی ایران بودم

وب سایت رسمی فوتبالی- امید سینک گفت: خیلی دوست داشتم که برای تیم ملی ایران بازی کنم اما وقتی این فرصت به من داده نمی‌شود و می‌دانم که توانایی‌های زیادی هم دارم پس باید شانس خودم را در جای دیگری امتحان کنم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران ورزشی، حضور چند ساله در فوتبال ایران و تیم‌های مختلف از او بازیکنی با توانایی‌های بالا ساخته است. امید سینک یک فصل بسیار خوب را در نساجی پشت سر گذاشت و اگر دچار مصدومیت‌های جزیی نمی‌شد، کارنامه‌ای به مراتب بهتر را از خودش به جا می‌گذاشت. او حالا مزد تمام روزهای سختی را که متحمل شده با دعوت به تیم ملی هند به دست آورده است. البته که سینک خیلی دوست داشت به تیم ملی ایران دعوت شود اما این اتفاق برایش نیفتاد. این بازیکن با چالش جدیدی در زندگی فوتبالی‌اش روبه رو خواهد شد.
 
سرانجام به اردوی تیم ملی هند دعوت شدی و حالا باید خیلی زود خودت را به ایگور استیماچ سرمربی تیم معرفی کنی.
 من با آقای استیماچ صحبت کردم البته در این اردو که برای بازی چهار‌جانبه است بازیکنانی حضور دارند که شانس کمتری برای دعوت شدن دارند و در اردوی بعدی که 10 روزه و در شهر بمبئی خواهد بود به امید خدا ما حضور داریم. به همین دلیل هم این روزها فرصت خوبی داشتم که کارهای مربوط به ویزایم را انجام دهم.

پیش از این هم خیلی به تیم ملی هند دعوت می‌شدی اما نمی‌رفتی.
 بله، چندین مرتبه این اتفاق برایم افتاد اما برای اینکه منتظر دعوت آقای کی‌روش بودم، پاسخ منفی می‌دادم. البته یک مرتبه این اتفاق افتاد که در فهرست 40 نفره بودم و همزمان شد با مصدومیتم که در اردوگاه تیم ملی به مداوا پرداختم اما بعد از آن مدام می‌گفتند که باز هم دعوت می‌شوی و من بسیار امیدوار بودم اما دیگر خبری نشد.

حالا با این اتفاق دیگر شانس دعوت شدن به تیم ملی ایران را از دست می‌دهی.

 بله. خیلی دوست داشتم که برای تیم ملی ایران بازی کنم اما وقتی این فرصت به من داده نمی‌شود و می‌دانم که توانایی‌های زیادی هم دارم پس باید شانس خودم را در جای دیگری امتحان کنم. استیماچ هم فوتبال هجومی را دوست دارد و مربی بدنساز تیم ملی هند که سابقه همکاری با هم را داریم خیلی از این مسأله خوشحال است.

دعوت شدن تو در رسانه‌های هندی چقدر انعکاس داشت؟
 خیلی زیاد. باورم نمی‌شد که دعوت شدنم تا این حد بازتاب داشته باشد. وقتی در سایت‌ها و روزنامه‌ها دیدم که به این موضوع خیلی اشاره کردند، متوجه شدم که مسوولیتم بیشتر خواهد بود.

به نظر خیلی هم خوشحالی.
 دقیقا برای اینکه خیلی سختی کشیدم تا به این مرحله برسم. البته راه طولانی در پیش دارم.

بیشتر توضیح می‌دهی؟
 ما جزو قشر مرفه جامعه نبودیم . بعد از عمل قلب پدرم مشکلات ما بیشتر هم شد. باور کنید روز و شب نداشتم. با این حال خانواده‌ام همیشه اصرار داشتند که درس بخوانم. مادرم می‌گفت فوتبال برایت نان و آب نمی‌شود. من بچه درسخوانی بودم و به خاطر مادرم به دانشگاه رفتم و لیسانس معماری گرفتم. همان موقع مادرم گفت چطوری می‌خواهی کار پیدا کنی. من هم گفتم اجازه بده بروم دنبال حرفه‌ای که دوست دارم و خدا را شکر الان راضی‌ام.

یعنی فوتبال برایت نان و آب شد.
 (می خندد) خدا را شکر.

زمانی هم در نفت مسجدسلیمان با وحید امیری و... همبازی بودی اما خیلی به تو بازی نرسید. چرا؟
 بله. ما فصل را با آقای داریوش یزدی آغاز کردیم که خیلی به فوتبالم اعتقاد داشت اما بعد از ایشان یک مربی کروات آمد که خیلی به فوتبال تکنیکی اعتقاد نداشت. اما من تمرینات اضافه‌ام را در تپه‌ها انجام می‌دادم تا اینکه همین مربی یک روز وقتی به محل اردوگاه آمد و دید که من جداگانه در تپه‌ها مشغول تمرین هستم گفته بود که در مورد من اشتباه کرده است.

با نساجی قرارداد داری؟
 نه. اما باید یک موضوعی را درباره نساجی بگویم.

بفرمایید.

 خدا ر‌ا شکر چالش بسیار خوبی برایم بود. آقای جواد نکونام یک مربی بسیار حرفه‌ای هستند که مرا به نساجی دعوت کردند. با اینکه از نصف تیم‌های لیگ برتری پیشنهاد داشتم اما قبول کردم و خیلی هم از انتخابم راضی بودم. هواداران نساجی فوق‌العاده‌اند. هیجان را به معنای واقعی در ورزشگاه شهید وطنی احساس می‌کنید. وقتی در این ورزشگاه بازی می‌کنید، انرژی مثبت بسیار زیاد و آدرنالین هم مثبت است. خدا را شکر آنها در این فصل به خواسته‌شان رسیدند. من هر جا باشم برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم. چون شایسته بهترین‌ها هستند.

و تیم آینده‌ات؟

 از لیگ ایران چند پیشنهاد دارم و دو پیشنهاد هم از لیگ ستارگان هند دریافت کردم که مشغول بررسی آنها هستم.

لیگ ستارگان هند به لحاظ کیفی سطح خوبی دارد؟
 بله. به دلیل اینکه تیم‌های ثروتمندی هستند، تعدادشان به بیش از 10 تیم نمی‌رسد. بازیکنان مطرحی از سراسر دنیا مثل دل پیه‌رو، آنلکا، روبرتوکارلوس و... در این لیگ حضور داشته‌اند. این احتمال وجود دارد که اگر شرایط‌شان خوب باشد مدتی را در این لیگ به فوتبالم ادامه دهم. البته اگر این اتفاق هم بیفتد مقطعی خواهد بود چون همه زندگی‌ام و خانواده‌ام در ایران هستند و برمی‌گردم.

با این شرایط حضور در لیگ ستارگان هند می‌تواند سکوی پرتابی برای تو باشد.

 من اهداف بزرگی دارم و نسبت به این مسأله بسیار خوشبینم. اگر در لیگ ستارگان حضور پیدا کنم و شرایط خوب پیش برود خیلی راحت‌تر می‌توانم به تیم‌های اروپایی بروم. من در فوتبال بسیار جاه‌طلب هستم و برای رسیدن به اهدافم خیلی تلاش می‌کنم. همین الان صبح و بعد از ظهر تمرین می‌کنم که از فرم خوب بدنی خارج نشوم. البته هنوز چیزی قطعی نشده و باید در آنجا حضوری صحبت کنم.

تیم ملی هند بازیکن لژیونر دارد؟

 تا جایی که من می‌دانم آنها لژیونر ندارند و تا حدودی سبک و سیاق کاری‌شان مثل تیم‌های عربی حوزه خلیج فارس است. در لیگ ستارگان تیم‌هایی هستند که به لحاظ مالی مشکلی ندارند و به همین دلیل هم اجازه نمی‌دهند که بازیکنان خوب‌شان به کشورهای دیگر بروند. در واقع با حفظ آنها سطح لیگ‌شان را بالا نگه می‌دارند. همین الان یکی از بهترین گلزنان فوتبال جهان در این لیگ بازی می‌کند. تیم ملی هند به لحاظ کیفی فاصله زیادی با سال‌های گذشته گرفته و امروز برای همه تیم‌های آسیایی یک رقیب جدی است.

مشکل زبان نداری؟

 زبان هندی بیشترش لهجه است و خیلی بلد نیستم اما به انگلیسی تا حدودی مسلط هستم.

4344