جنجال تازه مورینیو- بنیتس در راه است؟ آقای خاص درمسیر هدایت نیوکاسل

جنجال تازه مورینیو- بنیتس در راه است؟ آقای خاص درمسیر هدایت نیوکاسل

سایت رسمی فوتبالی – بعد از جدایی رافا بنیتس از نیمکت مربیگری نیوکاسل، سران این باشگاه به دنبال سرمربی جدیدی برای تیمشان هستند.

به گزارش فوتبالی و طبق گزارش منتشره در میرر اسپورت، نام ژوزه مورینیو در لیست سرمربیان احتمالی نیوکاسل قرار گرفته است. ژوزه مورینیو هم از تمایل سران نیوکاسل برای به خدمت گرفتن او مطلع است و از آنجا که بعد از جدایی از منچستریونایتد هنوز هدایت تیمی رادردست نگرفته، با خوشبینی به این پیشنهاد می نگرد.

البته مورینیو تنها گزینه هدایت نیوکاسل نیست و نام میکل آرتتا، دستیار پپ گواردیولا در منچسترسیتی و گری مونک، سرمربی بیرمنگام نیز در لیست دیگر گزینه های مدیران نیوکاسل قرار دارد.

از سوی دیگر شنیده می شود که رافا بنیتس، سرمربی سابق نیوکاسل به زودی به فوتبال چین خواهد رفت و هدایت باشگاهی دراین کشور را در دست خواهد گرفت. از حدود یک ماه پیش سران باشگاه دالیان ییگانگ خواهان به خدمت گرفتن بنیتس هستند و حاضرند تا با قراردادی دو ساله و درازای حقوق 13 میلیون یورویی او را به خدمت بگیرند. در صورتی که بنیتس هدایت این تیم چینی را در دست بگیرد، شاگردان سرشناسی مثل فریه را کاراسکو و مارک همسیک را دراختیار خواهد داشت.


اگر ژوزه مورینیو سرمربی نیوکاسل شود، قطعا شاهد جنجالهای لفظی جدیدی میان او و رافا بنیتس خواهیم بود. چرا که این دو سرمربی بارها در تیمهای مختلف فوتبالی جانشین همدیگر شده اند. بعد از آنکه ژوزه مورینیو بعد از دو سال حضور دراینترمیلان (بین سالهای 2008 تا 2010) این تیم را ترک کرد، رافا بنیتس جانشین او شد و تنها یک سال هدایت اینتر را در دست داشت.

پس از آن هم مورینیو به رئال مادرید رفت و بین سالهای 2010 تا 2013 هدایت تیم مادریدی را عهده دار بود و رافا بنیتس درسالهای 2015 تا 2016 سرمربی رئال مادرید شد. پس از آن بود که مورینیو اعلام کرد که هر موفقیتی که بنیتس با این تیمها به دست آورده، نتیجه تلاشهای قبلی او دراین دو باشگاه بوده و بنیتس هم به همین بهانه بارهابه سرمربی پرتغالی تاخت. 

6363