آزمون: همه فحش‎های روسی را بلدم

آزمون: همه فحش‎های روسی را بلدم

وبسایت رسمی فوتبالی - بخشهای مهم مصاحبه  برنامه MATCH TV تلویزیون روسیه با سردار آزمون را از قول سایت ورزش سه برایتان نقل می‎کنیم:

* پدرم با سرمربی پرسپولیس، برانکو مشکل داشت. برانکو به پدرم گفت چرا آزمون برای تیم ملی بازی می کند؟ پدرم جواب داد چرا درباره پسرم صحبت می کنی؟ شما تیم خودت را داری و پسرم لژیونر است؛ چرا چنین حرفی را می زنی. آن زمان من در فهرست 5 نفره بهترین گلزنان تاریخ ایران بودم. 24 سالم بودم و می خواستم از من حمایت کنند ولی فحش می دادند و از من انتقاد می کردند. هیچ پدری نمی خواهد به پسرش فحش بدهند. فرقی ندارد فوتبالیست باشد یا رییس جمهور یا هرکس دیگر.

*می دانم اگر بد بازی کنم و گل نزنم، مرا می کشند. به فحشی که به خود من می دهند توجه نمی کنم. از خانواده و سلامت پدر و مادرم نگران هستم. الان اما همه چیز خوب شده و هواداران فهمیدند آن زمان چه اتفاقی افتاد. روابط خیلی خوبی با بازیکنان و هواداران پرسپولیس دارم و همه چیز عالی است. روابط خوبی با مردم دارم. واقعا می دانم فوتبال را دوست دارند و همیشه می خواهم خوشحالشان کنم. واقعا دوست شان دارم. این را از ته دل می گویم.

*وقتی که تیم می باخت و خودم خوب بازی می کردم، برایم مهم نبود که تیم باخته است. اما وقتی شروع به کار با قربان بردیف کردم و بازیکنان قدرتمندی مثل روندون، ریجیکوف و ... را دیدم فهمیدم اشتباه می کردم. آنها وقتی می باختیم انگار جان خود را از دست می دادند. فهمیدم قبل از هرچیز برای این باید بجنگم که تیم نبازد. الان وقتی می بازیم، احساس می کنم اتفاق تلخی افتاده است. ما در روستوف دوسال در خانه نباخته بودیم؛ بعد به روبین کازان رفتم و در بازی با کراسنودار دو بر صفر باختیم. گروهی از بازیکنان روبین را در رختکن دیدم که می خندیدند و ناراحت نبودند. پسرهای جوان نبودند اما مثل 17 ساله ها رفتار می کردند.

*پدرم به من یاد داد راه های پیروزی را پیدا کنم، اما وقتی گل نمی زنم برایش تبدیل به بدترین آدم دنیا می شوم. او هرگز به من نمی گوید بهترین است اما برای من بهترین آدم دنیا است.

* در آینده  می خواهم به تیم خوبی بپیوندم. آرزو دارم که این تیم در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند. اگر نه حداقل در لیگ اروپا باشد. اگر در یکی از این دو لیگ قهرمان نشوم، از زندگی ام راضی نخواهم بود.

*همه فحش های روسی را بلدم. وقتی در روستوف بودم، کالاچوف همه فحش های روسی را به من یاد داد. به او گفتم فحش ها را به من یاد بده تا اگر کسی گفت متوجه شوم. الان 80، 90 درصد صحبت های روسی را متوجه می شوم.

1984