شانس الکساندر نوری بالاتر از دیگر گزینه ها/ امشب سرمربی پرسپولیس مشخص می شود

شانس الکساندر نوری بالاتر از دیگر گزینه ها/ امشب سرمربی پرسپولیس مشخص می شود

وبسایت رسمی فوتبالی – اگر اتفاق خاصی نیفتد، الکساندر نوری در فصل جدید هدایت پرسپولیس را به عهده خواهد داشت.

به گزارش فوتبالی، امروز صبح بود که یکی از کانال‎های پرمخاطب تلگرام اعلام کرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای دو مربی یعنی الکساندر نوری و گابریل کالدرون در یکی از هتلهای معروف استانبول اتاق رزرو کرده تا با این دو مربی صحبتهای نهایی را انجام دهد و با یکی از آنها برای جانشینی برانکو به توافق برسد.

این خبر در شرایطی منتشر شده که بر اساس اطلاعات خبرنگار فوتبالی، اگر چه کالدرون در بین گزینه‎های پرسپولیس قرار دارد اما حضور او در استانبول، از دید مدیران پرسپولیس جنبه تشریفاتی دارد و آنها الکس نوری را به عنوان جانشین برانکو معرفی خواهند کرد. مربی ای که چند روز قبل به پرسپولیس پیشنهاد 700 هزار دلاری داده بود.البته مشخص نیست که الکساندر نوری 700 هزار دلار برای خودش می خواهد یا این پکیج برای او و دستیارانش است. 

البته آنته چاچیچ کماکان شانس سرمربیگری پرسپولیس را دارد. مربی‎ای که دیروز از او به عنوان سرمربی جدید  قرمزها نام برده شد منتهی دیشب اعلام شد که نام او از فهرست گزینه‎ها خارج شده است. امروز خبرگزاری مهر در گزارشی به این نکته اشاره کرده که او و ایرج عرب بر سر 50 هزار یورو با هم اختلاف دارند و همین موضوع باعث شده که مذاکرات با این مربی کروات به جایی نرسد. حالا باید دید نهایتا نیمکت پرسپولیس به چاچیچ می‎رسد یا اینکه الکس نوری فصل آینده در لیگ برتر مربیگری خواهد کرد.

پرسپولیس سالها پیش، افشین قطبی را که یک ایرانی ساکن در آمریکا بود، به عنوان سرمربی اش انتخاب کرد. افشین قطبی آن زمان سابقه آنالیزوری گاس هیدینگ و دستیاری ادووکات و پیم فربیک در تیم ملی کره جنوبی را در کارنامه داشت. او با حضور در پرسپولیس، موج حمایت رسانه ها را به خاطر خوش لباسی، رفتار، گفتار و پرستیژ متفاوتش جلب کرد و در همان فصل توانست پرسپولیس را به صورت دراماتیکی ( حتی با کسر شش امتیاز) قهرمان لیگ برتر کند. شرایط الکساندر نوری و قطبی تا حدود زیادی مشابه به نظر می رسد. تفاوت قطبی آن زمان و الکساندر نوری این است که قطبی تا حدود زیادی می توانست فارسی حرف بزند و گلیم خودش را از آب بیرون کشد اما الکساندر نوری بر خلاف قطبی که مهاجرت کرده بود و دوران کودکی اش در شیراز بود، زاده آلمان است و نمی تواند زیاد فارسی صحبت کند.

1984