احمدزاده: من به خاطر پول از پرسپولیس نرفتم/ اتفاقات گذشته را برای هواداران جبران می کنم

احمدزاده: من به خاطر پول از پرسپولیس نرفتم/ اتفاقات گذشته را برای هواداران جبران می کنم

وب سایت رسمی فوتبالی- فرشاد احمدزاده بعد از پیوستن به پرسپولیس گفت: می‌خواستم تجربه و شانس لژیونر شدن را داشته باشم و به همین خاطر تصمیم به ترک پرسپولیس گرفتم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران ورزشی، نخستین خرید پرسپولیس، بعد از هفته‌ها غیبت در بازار نقل و انتقالات یک نام آشنا است. فرشاد احمدزاده که ابتدای فصل قبل به لیگ لهستان رفت تا پیراهن اسلاسک‌وروسلاو را بپوشد و تجربه بازی در اروپا را نیز به تجربیات قبلی‌اش اضافه کند. احمدزاده که به دلیل آن جدایی عجیب، القاب عجیب‌تری چون خائن را هم از پرسپولیسی‌ها دریافت کرده، برگشته تا آن خاطره‌ها را جبران کند. می‌گوید اگر هواداران قابل بدانند، کوچک پرسپولیس هستم و برای جبران برگشته‌ام. او همچنین از این راز پرده برمی‌دارد که در فهرست برانکو بوده و با حضور این مربی کروات هم تصمیم داشت به پرسپولیس برگردد و دوباره پیراهن این تیم را بر تن کند. با احمدزاده از جدایی‌اش گفتیم و بازگشتی که انگار برای پاک کردن همه خاطره‌های تلخ است.
 
پروسه بازگشت تو به پرسپولیس از کی کلید خورد و چند روز است که با پرسپولیس مذاکره می‌کنی؟
 خیلی وقت است که با باشگاه مذاکره می‌کنم. حتی نیم‌فصل هم قرار بود برگردم اما باشگاه لهستانی اجازه نداد که جدا شوم. الان اما خدا را شکر می‌کنم که برگشتم و دوباره پیراهن پرسپولیس را پوشیدم. الان خوشحال‌ترین فرد روی زمین هستم. می‌دانم بسیاری از بازیکنان، این فرصت بزرگ که نصیب من شد تا بار دیگر شانس بازگشت را داشته باشند، نداشتند و باید از آن به بهترین شکل استفاده کنم.

گفتی از مدت‌ها قبل مذاکره را آغاز کردی. یعنی اگر برانکو هم می‌ماند پیراهن پرسپولیس را می‌پوشیدی؟
 من با برانکو صحبت‌هایی انجام دادم و در فهرست او بودم. برانکو گفت منتظر باش تا تکلیف من مشخص شود و بعد با باشگاه مذاکره کن. من هم منتظر ماندم اما متأسفانه برانکو جدا شد و نتوانستم باز هم بازی زیر نظر او را تجربه کنم.

یعنی دوست داشتی او همچنان در پرسپولیس بماند؟

 من 3 فصل خوب را با برانکو تجربه کردم و خیلی چیزها از او یاد گرفتم. او برای پرسپولیس زحمات بسیاری کشید و وظیفه ماست که از او تشکر کنیم. برانکو همیشه به من لطف داشت و مطمئن هستم اگر می‌ماند من هم می‌توانستم زیر نظر او بازی کنم و با هم خاطره‌های خوب گذشته را زنده کنیم.

انگار خیلی خوشحالی که به پرسپولیس برگشته‌ای.
 مگر کسی هست که به خانه‌اش برگردد و خوشحال نباشد؟ آن هم بعد از یک فصل سخت که در لهستان سپری کردم.

اگر اینطور بود چرا از پرسپولیس جدا شدی. آن هم در بحرانی که این تیم گرفتارش بود.
 بارها گفته‌ام اگر زمان به عقب برمی‌گشت از پرسپولیس جدا نمی‌شدم. سال گذشته شرایطی رخ داد که مجبور شدم از پرسپولیس بروم و مطمئن باشید اگر تجربه الان را داشتم چنین کاری نمی‌کردم.

هواداران معتقدند به خاطر پول، پرسپولیس را ترک کردی. درست است؟

 من به خاطر پول از پرسپولیس نرفتم. همان زمان که برای حضور در فوتبال اروپا برنامه‌ریزی کرده بودم، پیشنهادی در حدود 2 میلیارد از آقای گرشاسبی و باشگاه پرسپولیس دریافت کردم اما می‌خواستم تجربه و شانس لژیونر شدن را داشته باشم و به همین خاطر تصمیم به ترک پرسپولیس گرفتم. فکر می‌کنید قراردادم با باشگاه لهستانی چقدر بود؟ فقط 100هزار یورو که در آن زمان کمتر از 600 میلیون می‌شد. فکر نمی‌کردم که بچه‌های دیگر هم بخواهند جدا شوند و به همین خاطر با آقای برانکو هم صحبت کرده بودم و ایشان هم رضایت دادند که من برای پیشرفت راهی لهستان شوم.

 می‌دانی که هواداران پرسپولیس مقابل بازگشت تو موضع گرفته و از حالا انتقاد را آغاز کرده‌اند؟
 می‌دانم و از آنها می‌خواهم که مرا درک کنند. من به هواداران پرسپولیس حق می‌دهم، چون اگر آنها نبودند ما بازیکنان اسم و رسمی به‌دست نمی‌آوردیم. قبول دارم که جدایی من در آن شرایط خوب نبود و بعد از مدتی به اشتباه خود پی بردم. حالا برگشته‌ام تا جبران کنم.

البته پرسپولیسی‌ها در فضای مجازی کلمه «خائن» را نیز در مورد تو به کار برده‌اند.
 نمی‌دانم چه بگویم اما بیشترین انرژی را می‌گذارم تا برای‌شان جبران کنم. اگر آنها قابل بدانند، کوچک پرسپولیس هستم و تلاشم را می‌کنم تا پرچم پرسپولیس همیشه بالا بماند.

در این مدت با تیم‌های دیگر هم مذاکره کردی؟
 باید از تیم‌های بزرگ ایران که به من پیشنهاد دادند، تشکر کنم. آنها می‌دانستند که پرسپولیسی هستم و برای بازگشت به تیمم لحظه‌شماری می‌کنم. من متعلق به باشگاه پرسپولیس هستم و از تیم‌های پایه رشد کرده‌ام. از بچگی اینجا بودم و حالا هم خدا را شکر می‌کنم که برگشتم تا موقعیت برای جبران فراهم شود. خودم را جزیی از خانواده پرسپولیس می‌دانم و این موضوع را درک می‌کنند که برایم سخت بود بخواهم به پیراهن دیگری فکر کنم.

درست است که می‌خواهی دوباره پیراهن شماره 10 را بپوشی؟
 برای من این چیزها مهم نیست. شاید باور نکنید اما نه در مورد شماره پیراهن حرف زدم و نه بحث مالی کردم. خیلی زود قراردادم را بستم تا با انگیزه بالا فصل را شروع کنم.

شایعه‌ای هم وجود دارد که تو گفته‌ای یا من یا بشار. این شایعه واقعیت دارد؟

 نه، اصلا چنین چیزی درست نیست. من و بشار هم‌پستی نیستیم که بخواهم برای باشگاه شرط بگذارم. من وینگر هستم و بشار هافبک بازیساز. اینها چه ربطی به هم دارد؟ این شایعه‌ها را می‌سازند تا فکر هواداران را منحرف کنند. من همیشه با بشار رابطه خوبی داشتم و خوشحال می‌شوم که همه بمانند تا پرسپولیس قدرتمند شود.

هدف این فصل تو با پرسپولیس چیست؟
 فقط قهرمانی. تمام هم و غم ما این است که پرسپولیس قهرمان شود و یک درصد در این مسأله شک نکنید.

4344