گریزمان پیشنهاد گواردیولا برای پیوستن به بارسلونا را رد کرده بود

گریزمان پیشنهاد گواردیولا برای پیوستن به بارسلونا را رد کرده بود

سایت رسمی فوتبالی – انتقال آنتوان گریزمان به بارسلونا در تابستان جاری ممکن است به بن‌بست برسد، چرا که این بازیکن سال گذشته پیشنهاد بارسلونا را رد کرد. اما این تنها باری نبود که او به بارسلونا نه می‌گفت.

گریزمان در سال 2010 هم حاضر نشد به بارسلونا با هدایت پپ گواردیولا بپیوندد. مربی آن زمان بارسلونا اوضاع گریزمان در رئال سوسیه‌داد را زیر نظر داشت و می‌خواست که او پیش از فصل 11-2010 به لا ماسیا برود و برای بارسلونا ب بازی کند. به این ترتیب او می‌توانست در مکتب بارسلونا رشد کند.

ایده گواردیولا این بود که او یک سال را در تیم ذخیره‌ها بگذراند و سال بعد به تیم اصلی برسد. در آن هنگام بارسلونا داوید ویا، لیو مسی و پدرو را به عنوان سه مهاجم اصلی داشت و بویان کرکیچ و جفرن سوارز هم ذخیره‌های آنها بودند.

گواردیولا الکسیس سانچز را هم می‌خواست که البته در تابستان 2011 راهی بارسا شد. اما او گریزمان را جانشین ویا می‌دانست.

گریزمان در کتاب زندگی‌نامه‌اش نوشته است: «در رئال سوسیه‌داد که بودم، پپ گواردیولا می‌خواست من را به بارسلونا ببرد. من 20 سال داشتم و این انگیزه بسیاری به من می‌داد. اما من تنها یک فصل در دسته برتر بازی کرده بودم و اگر به بارسا می‌رفتم، باید زمان زیادی را در تیم ذخیره‌ها در دسته دوم بازی می‌کردم تا به سبک بازی این تیم عادت کنم. من پیشنهاد آنها را رد کردم.»

8444