ربیع خواه: پسر برانکو نیستم اما دلم برایش تنگ می شود! / من كجا و انگولو كانته كجا؟!

ربیع خواه: پسر برانکو نیستم اما دلم برایش تنگ می شود! / من كجا و انگولو كانته كجا؟!

وب سایت رسمی فوتبالی- محسن ربیع خواه گفت: پسر برانكو نبودم! همه ناراحتيم و اين فقط مختص من نيست. همبازيانم و هواداران هم از جدایی آقای برانکو خيلی ناراحت هستند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، محسن ‌ربيع‌خواه ‌يکی ‌از ‌بازيکنان ‌پرسپوليس ‌است ‌که ‌بدون ‌شک‌ از ‌رفتن ‌برانکو ‌خيلی ‌خيلی ‌ناراحت ‌شده ‌است.‌ هافبک ‌دفاعی بی‌حاشيه ‌و ‌مورد ‌علاقه ‌مرد ‌کروات ‌که ‌در ‌سال‌های ‌اخير ‌زير ‌نظر‌ سرمربی ‌پرسپوليس ‌رشد ‌قابل ‌ملاحظه‌ای ‌داشت ‌و ...‌‌ديروز ‌به‌ همين ‌بهانه ‌دقايقی ‌با ‌محسن ‌ربيع ‌خواه ‌هم ‌کلام ‌شديم.‌

‌‌‌بايد ‌با ‌اين ‌سؤال ‌آغاز ‌کنيم ‌که ‌برانکو ‌هم ‌رفت. ‌چه‌ احساسی ‌داری؟
واقعاً ناراحتم. آقای برانكو خيلی برای پرسپوليس زحمت كشيد و برای هميشه نام خودش را در تاريخ باشگاه به ثبت رساند.

‌‌‌ولی ‌تو‌ يکی ‌بايد ‌بيشتر ‌از ‌بقيه ‌ناراحت ‌باشی!‌ همه‌ می ‌گفتند ‌تو ‌پسر ‌برانکو ‌هستی!
(می خندد) نه پسر برانكو نبودم! همه ناراحتيم و اين فقط مختص من نيست. همبازيانم و هواداران هم خيلی ناراحتند. من نه قبل از آمدن به پرسپوليس آقای برانكو را می شناختم و نه رابطه ای با ايشان داشتم. در تمرينات خودم را نشان دادم و تلاش كردم تا مورد توجه سرمربی قرار بگیرم البته كتمان نمی كنم دلم خيلی برای آقای برانكو تنگ می شود.

‌‌‌اولين ‌برخوردت ‌با ‌برانکو ‌چطور ‌بود؟
معمولی و مثل بقيه!

‌‌‌حرف ‌خاصی ‌به ‌تو ‌نزد؟
بيشتر صحبت ها با مدير برنامه هايم مطرح شده بود. به خودم گفت اينجا پرسپوليس است و كار بسيار سخت است. اينجا بايد دوبرابر تلاش كنی و حواست باشد وارد حاشيه نشوی.

‌‌اينها ‌که ‌حرف‌های ‌عادی ‌است.‌ چيز ‌خاصی ‌به ‌تو ‌نگفت؟
چرا، ايشان به من گفت كه می توانی در چند پست در خط ميانی و دفاع بازی كنی و من روی تو حساب باز كرده ام. همين حرف خيلی به من روحيه داد.

‌‌بهترين ‌نصيحتی ‌که ‌برانکو ‌به ‌تو ‌داشت؟
راستش را بخواهيد آقای برانكو ايوانكوويچ زياد اهل صحبت كردن نبود ولی شايد چيزی كه خيلی از ايشان آموختم و ياد گرفتم صبوری بود.

‌‌خيلی ‌حرف ‌است ‌يک ‌نزديک ‌يک ‌سال ‌دستمزد ‌و ‌حقوق‌ نگيری ‌و ‌صدايت ‌هم ‌در نيايد!
بله، خود من دو ماه حقوقم عقب می افتد به هر حال قاطی می كنم ولی آقای برانكو اجازه نداد آرامش پرسپوليس به هم بخورد و واقعاً انسان بااخلاق و صبوری بود. ايشان يك معلم بود كه در كنار مسائل فنی درس های اخلاقی از جمله صبر به ما داد. با همه هم محترمانه برخورد می كرد.

‌‌‌بهترين ‌خاطره‌ای ‌که ‌از او ‌داری؟
همه قهرمانی ها و موفقيت های پرسپوليس بهترين خاطره من از دوران كار با آقای برانكو است. افتخار می كنم در اين سال ها يكی از شاگردان ايشان بودم.
 
‌‌‌شنيديم ‌به ‌تو ‌لقب ‌انگولو ‌کانته ‌داده ‌بود؟

نه، آقای برانكو عادت نداشت به بازيكنانش لقب بدهد. اين صحبت دستيارانش بود چون معتقد بودند ساده فوتبال بازی می كنم اما آقا  من كجا و انگولو كانته كجا؟!

‌‌تو ‌می ‌دانستی ‌برانکو ‌ديگر ‌به ‌ايران ‌برنمی ‌گردد؟
نه چرا بايد بدانم؟

‌‌‌چون ‌به ‌هر  حال ‌رابطه ‌خوبی ‌با ‌برانکو ‌داشتی ‌و ‌فکر‌ می ‌کرديم ‌شايد ‌تو ‌در ‌جريان ‌باشی.
رابطه من و آقای برانكو مثل بقيه بازيكنان پرسپوليس با ايشان بود. من هم مثل همه فكر می كردم آقای برانكو به ايران برمی گردد ولی تصميم ديگری گرفت.

‌‌علی ‌عليپور ‌پس ‌از ‌گلی ‌که ‌در ‌فينال ‌جام ‌حذفی ‌به ‌داماش‌ زد ‌به ‌سمت ‌برانکو ‌رفت ‌و ‌جوری ‌خوشحالی ‌کرد ‌که ‌همه ‌تصور‌ کردند ‌بازيکنان ‌پرسپوليس ‌در ‌جريان ‌خداحافظی ‌سرمربی‌ کروات ‌هستند.
نه، آن خوشحالی هم يك لحظه خاص بود كه علی می خواست شادی اش را با سرمربی تقسيم كند. هيچ كدام از ما در جريان تصميم برانكو نبوديم.

‌‌‌بی ‌تعارف ‌با ‌جدايی ‌برانکو ‌کار ‌تو ‌در ‌پرسپوليس ‌سخت‌ نمی ‌شود؟
من يك سال ديگر با پرسپوليس قرارداد دارم و بازی در پرسپوليس هميشه سخت است و مربوط به اين مساله نمی شود. من سعی می كنم در تمرينات جوری كار كنم كه نظر سرمربی جديد را جلب كنم.

‌‌‌به ‌نظرت ‌سرمربی ‌جديد ‌ايرانی ‌باشد ‌برای ‌پرسپوليس‌ بهتر ‌است ‌يا ‌خارجی؟
به خودم اجازه نمی دهم جواب اين سؤال را بدهم. اين پرسش را بايد از مديران پرسپوليس بپرسيد كه می دانم تلاش می كنند بهترين انتخاب را برای تيم داشته باشند.

‌‌‌اغلب ‌بازيکنان ‌پرسپوليس ‌معتقدند ‌کار ‌تيم ‌شما ‌برای‌ دفاع ‌از ‌قهرمانی ‌خيلی ‌سخت‌تر ‌از ‌گذشته ‌خواهد ‌شد.

اميدوارم هرچه زودتر تكليف مشخص شود و تمرينات را آغاز كنيم. همه رقيبان ما سرمربی خود را شناخته و شروع به يارگيری كرده اند و ان شا ءا... همه چيز به خوبی و خوشی تمام شود.

4344