استراماچونی: می‌خواهم با استقلال موفق شوم/جو منفی علیه ایران درست نیست، منتظر همسرم هستم

استراماچونی: می‌خواهم با استقلال موفق شوم/جو منفی علیه ایران درست نیست، منتظر همسرم هستم

وب سایت رسمی فوتبالی- سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: زمانی که در ایتالیا بودم متوجه شدم که هواداران استقلال من را خیلی دوست دارند و حالا هم می‌خواهم بیشترین موفقیت را با استقلال کسب کنم. 

به گزارش فوتبالی، آندره‌آ استراماچونی سرمربی تیم فوتبال استقلال در گفت و گویی که با برنامه ورزشگاه شبکه 5 سیما داشت در خصوص مسائل مختلف به صحبت پرداخت.

وی در ابتدای صحبت‌هایش خودش را بیشتر معرفی کرد و گفت: من در رم متولد شدم و بخش اول زندگی‌ام را در رم گذراندم. سپس برای ادامه فوتبال از این شهر رفتم. من در 15 سالگی رم را ترک کردم چون خیلی جوان بودم ولی می خواستم فوتبال حرفه ای را ادامه بدهم.

استراماچونی افزود: من هم درس خواندم و هم فوتبال بازی کردم. دوران سختی داشتم، 2 عمل روی زانو انجام دادم و سومین بار هم در 23 سالگی این کار را تکرار کردم. البته جراحی چند باره کار سختی بود.در 23 سالگی مربی یک باشگاه آماتور شدم. البته فقط برای لذت و سرگرمی ولی لذت زیادی از این کار بردم.

سرمربی جدید استقلال تاکید کرد: بعد از آن  با تیمی در فوتبال آماتور ایتالیا قهرمان شدم. سپس باشگاه رم از من دعوت کرد که با آنها همکاری کنم که جا دارد از کونته تشکر کنم. آنها کمک زیادی به من کردند. سپس در اینترمیلان و باشگاه های دیگر کار کردم. من 10 سال پیش ازدواج کردم و پسری به نام چونیور و دختری به نام النا دارم. خانواده برای ما اهمیت زیادی دارد مثل همه کشورها که به خانواده اهمیت می دهند.

استراماچونی تاکید کرد: مادر من معلم زبان است، همه خانواده ما دکتر و مهندس هستند و من تنها ورزشی آنها هستم. من به عنوان جوانترین مربی سری آ به سرعت تجربه کسب کردم و این برایم دلنشین بود.

وی در پاسخ به این سوال که بزرگترین موفقیت ورزشی اش چه بود گفت: رفتن از رم به اینتر کار سختی است. من به عنوان با استعدادترین مربی رم انتخاب شدم. زمانی که سنسی مالک باشگاه رم بود با او حرف زدم و به میلان نقل مکان کردم. این برای من و مطبوعات عجیب بود و روی آن مانور زیادی شد. با ماسیمو موراتی صحبت کردم و قرار شد 2 فصل روی نیمکت این تیم حضور داشته باشم.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه از فوتبال ایران شناخت دارد یا خیر گفت: وقتی استقلال با من تماس گرفت آمادگی نداشتم ولی اطلاعات را جمع آوری کردم. از کسانی که از فوتبال آسیا خبر داشتند اطلاعات گرفتم. من به فوتبال ایران احترام می گذارم ولی فکر نمی کردم در فوتبال ایران کار کنم.

 وی در خصوص اینکه آیا می داند آقای گل فوتبال جهان (دایی) از ایران است گفت: قطعا برای من صحبت‌هایی کردند ولی می خواهم بیشتر از فوتبال ایران بدانم. اولین چیزی که از ایرانی ها دیدم خوشامدگویی واقعی و طبیعی بود. مردم اینجا از قلبشان مهربانی دارند و از تمام وجود محبت می‌کنند. من فکر می‌کردم اینجا از گرما نتوانم نفس بکشم ولی هوای اینجا خوب است. غذای اینجا هم خوب است. البته ترافیک اینجا خیلی زیاد است اما بعضا روان می شود ولی جمعیت ایران هم زیاد است.

وی در خصوص مشورتش از ولاسکو گفت: من مکالمه جذابی با ولاسکو داشتم که طولانی بود. او اطلاعات کاملی از فرهنگ مردم ایران به من داد. همسر من هم با همسر ولاسکو صحبت کرد. این اطلاعات خیلی به من کمک کرد.

استراماچونی تاکید کرد: چیزی که بیرون از ایران در مورد کشور شما می‌گویند اصلا واقعی نیست. من یک دوست ایرانی در بیرون از ایران دارم که همیشه با من در ارتباط است ولی 10 سال است با او ارتباط دارم. قرار است همسر من هم به تهران بیاید چون اینجا بسیار زیبا است.

وی در خصوص اینکه کدام تیم های ایتالیایی را دوست دارد گفت: من آ اس رم و اینتر را دوست دارم. ما ایتالیایی‌ها به تیم‌های کشور خودمان افتخار می‌کنیم ولی تیم های دیگری هم در فوتبال دنیا هستند که خوب بازی می کنند.

سرمربی جدید تیم استقلال با تاکید بر اینکه 2 بار پیشنهاد مربیگری تیم زیر 23 سال ایتالیا را به وی داده‌اند گفت: من خودم را مدیون آریگو ساکی می‌دانم. این یک واقعیت است. صادقانه بگویم ایتالیایی‌ها خیلی به تیم های پایه اهمیت می‌دهند.

وی در خصوص مربیگری در ایران و فرصت‌هایش گفت: اینجا فرصت خوبی برای من است، در ایران می توانم سطح مربیگری خود را افزایش بدهم و انگیزه زیادی در این زمینه دارم.

استراماچونی در پایان در خصوص اینکه چه صحبتی با هواداران استقلال دارد گفت: می‌خواهم از طرفداران استقلال تشکر کنم. زمانی که در ایتالیا بودم متوجه شدم که آنها من را خیلی دوست دارند و حالا هم می‌خواهم بیشترین موفقیت را با استقلال کسب کنم.

4344