چرا بارسلونا از تلاش برای خرید دلیخت دست کشید؟

چرا بارسلونا از تلاش برای خرید دلیخت دست کشید؟

سایت رسمی فوتبالی- باشگاه بارسلونا رسما از تلاش برای جذب متیاس دلیخت، مدافع جوان و آینده دار آژاکس آمستردام که یکی از اهداف اصلی آنها در بازار بود دست کشیده است. 

به گزارش فوتبالی، این طور به نظر می رسد که خواسته های مالی این بازیکن جوان، در نهایت باعث شد تا این انتقال نهایی نشود و حالا دلیخت در حال مذاکره با دیگر مشتریان از جمله یوونتوس و پاری سن ژرمن است.

رسانه های ایتالیایی در گزارشهای خود از توافق دلیخت با یوونتوس خبر داده اند و مدیران بارسا دیگر تلاشی برای مال خود کردن دلیخت انجام نخواهند داد.

گویا جوزپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا زمانی که مطلع شد که پرونده جذب دلیخت احتمالا برای باشگاه 200 میلیون یورو هزینه دربرخواهد داشت، از تلاش برای خرید او دست کشید. به نظر می رسد که این مدافع جوان هلندی با قیمت 75 میلیون یورویی به یوونتوس خواهد رفت و البته باید رقم دستمزد او را نیز به این مبلغ اضافه کرد.

دلیخت خواهان امضای قراردادی 5 فصله با بارسا بود و دستمزد خالص سالانه 12 میلیون یورویی طلب می کرد که این به منزله هزینه ای 120 میلیون یورویی برای باشگاه بود و در مجموع هزینه انتقال او و رقم دستمزدش به حدود 200 میلیون یورو می رسید و دراین میان باید مبلغ چشمگیری هم به عنوان کمیسیون به مدیربرنامه های دلیخت یعنی مینو رایولا پرداخت می شد. آقای رایولا 20% از رقم این انتقال را درخواست کرده بود.


مدیران بارسا بعد از انجام این بررسی ها، از تلاش برای خرید دلیخت دست کشیدند. آنها حاضر نشدند تا چنین هزینه ای را برای خرید یک بازیکن 19 ساله بپردازند. فاکتور مهم دیگر هم این بود که بارسایی ها نیازی اورژانسی برای خرید یک مدافع نداشتند؛ چرا که در حال حاضر 4 مدافع در رختکن تیمشان دارند: پیکه، لنگله، اومتیتی و تودیبو

اینطور به نظر می رسد که سران یوونتوس و پاری سن ژرمن حاضرند تا دستمزد مدنظر دلیخت را به او بپردازند و به دلیل بالا بودن این رقم بود که بارسایی ها کاملا از تلاش برای جذب او دست کشیدند.

بدین ترتیب بارسلونا یک مدافع آینده دار را از دست داد ولی توان مالی باشگاه کاتالان برای خرید او 75 میلیون یورو بود. این رقمی است که آنها حالا می توانند برای خرید بازیکنان دیگر مدنظرشان از جمله نیمار یا گریزمان هزینه کنند.

6363