بیست واقعیت از زندگی بکام؛ از سندروم وسواس تا سرمایه 300 میلیون پوندی

بیست واقعیت از زندگی بکام؛ از سندروم وسواس تا سرمایه 300 میلیون پوندی

سایت رسمی فوتبالی - دیوید بکام یکی از معروف ترین و برجسته ترین فوتبالیست های سال های اخیر است که در افتخارات بسیاری را در منچستریونایند، رئال مادرید، پاری سن ژرمن و لس آنجلس گلکسی تجربه کرده و زندگی جالبی داشته است. 

به گزارش فوتبالی، کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس در بیرون از زمین نیز به اندازه داخل زمین مشهور است. او به عنوان یکی از ثروتمندترین فوتبالیست های انگلیسی شناخته می شود. سایت گل در مطلبی به چند واقعیت جالب درباره زندگی دیوید بکام که صحبت زیادی درباره آن نشده پرداخته، که در ادامه آن را می خوانیم. 

1. وقتی بکام 11 ساله بود موفق شد در مسابقات توانایی مدرسه ملی فوتبال بابی چارلتون برنده شود و به عنوان جایزه به بارسلونا سفر کند و در این شهر توجه نمایندگان بررسی استعداد منچستریونایتد را جلب کرد. 

2. این هافبک در یک مسابقه فوتبال خیریه در سال 1997 با همسر خود، ویکتوریا بکام، ملاقات کرد و این در حالی بود که در آن زمان ویکتوریا از شهرت جهانی برخوردار بود اما بکام هنوز چندان مشهور نشده بود. 

3. بکام اولین بازیکن تاریخ تیم ملی انگلیس است که دو کارت قرمز دریافت کرده و اولین کاپیتان سه شیرهاست که از زمین اخراج شده است. 

4. بکام و همسرش در سال 1999 خانه معروف خود در هرتفوردشایر را که به " قصر بکینگهام " معروف است را با قیمتی حدود 7.5 میلیون پوند خریداری کردند. 

5. دیوید تتوی 99 روی انگشت خود دارد که اشاره به فتح سه گانه منچستریونایتد در سال 1999، ازدواج با ویکتوریا و تولد پسر اولش، بروکلین، دارد. 

6. او نام همسر خود را به زبان سانسکریت تتو کرده اما در واقع هجی حروف نام ویکتوریا غلط نوشته شده است. ترجمه درست آن به جای Victoria به Vihctoria تبدیل شده است.

7. عروسی بکام و ویکتوریا پوشش جهانی داشت و حدود 628 هزار پوند هزینه برد. این زوج عکس های عروسی خود را با قیمت 1.73 میلیون پوند به مجله اوکی فروختند. 

8. پس از انتقال به رئال مادرید، بکام باید پیراهنی جز شماره 7 معروف خود انتخاب می کرد چرا که این شماره در اختیار رائول بود. او شماره 23 را انتخاب کرد چرا که شماره مایکل جردن، بازیکن سابق بسکتبال، بود. 

9. بکام اولین فوتبالیست انگلیسی است که در سه جام جهانی متوالی موفق به گلزنی شده است.

10. پس از انتقال بکام به لس آنجلس گلکسی، تام کروز، هنرپیشه مطرح هالیوود، یک مهمانی " خوشامدگویی به لس آنجلس " برای این فوتبالیست برگزار کرد. 

11. دیوید بکام مبتلا به سندروم او سی دی یا وسواس فکری است. در این سندروم همه چیز باید به درستی در جای خود قرار بگیرد و در صورت امکان جفت باشد. او می گوید که در زمان اقامت در یک هتل، مبلمان را جابجا می کند و وسایل را تغییر می دهد تا احساس راحتی داشته باشد. اگر در یخچال خانه تعداد نوشابه های زوج نباشد، او یکی را دور می اندازد تا همه چیز درست باشد. 

12. بکام در سال 2013 و با قردادی 5 ماهه به پاری سن ژرمن پیوست و تمامی دستمزد خود را که گفته می شود حدود 200 هزار یورو در هفته بود به یک خیریه کودکان اهدا کرد. 

13. پیش از پیوستن این بازیکن به لس آنجلس گلکسی در سال 2007، این باشگاه موفق به فروش 250 هزار پیراهن این بازیکن شد. 

14. التون جان، خواننده معروف، و الیزابت هارلی، بازیکن معروف، پدرخوانده و مادرخوانده بروکلین و رومئو بکام هستند. 

15. بکام معتقد است که اگر فوتبالیست نمی شد، هنرمند می شد چرا که به کشیدن کارتون علاقمند است. 

16. در سال 2003 بکام قراردادی دائمی با آدیداس به ارزش 125 میلیون پوند امضا کرد و بیش از نیمی از این پول را همان زمان دریافت کرد و بقیه را به مرور زمان به صورت درصد روی محصولات خود دریافت می کند. 

17. سایر شرکت های تبلیغاتی که با بکام قرارداد بسته اند شامل آرمانی، دایت کوک، برگر کینگ و سامسونگ هستند که قرارداد آخر برای او حدود 21 میلیون پوند تنها در سال 2012 سود داشت. 

18. سرمایه بکام حدود 300 میلیون پوند تخمین زده شده است. سرمایه همسر او نیز در همین حدودد است که در واقع بیش از سرمایه ملکه انگلیس است. 

19. نام پسر اول بکام بروکلین است چرا که این زوج زمانی متوجه بارداری ویکتوریا شدند که در این شهر حضور داشتند.

20. بکام از اورنیتوفوبیا رنج می برد که در واقع ترس از پرندگان است.

1070