اینفانتینو: از عدم حضور بانوان در ورزشگاه ناامید شدم/ دکتر روحانی زیر قولش زد!

اینفانتینو: از عدم حضور بانوان در ورزشگاه ناامید شدم/ دکتر روحانی زیر قولش زد!

وب سایت رسمی فوتبالی- جیانی اینفانتینو با ارسال یک نامه رسمی به مهدی تاج، اعتراض خود را به عدم حضور بانوان در ورزشگاه ها اعلام کرد.

به گزارش فوتبالی، در این نامه آمده است:

موضوع: تضمین حضور بانوان در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر


رئیس عزیز،
نوامبر سال گذشته که در سفرم به ایران خاطرات خوشایندی برایم به همراه دارد. در سفر کوتاه ما به کشور شما هیات فیفا دوستان زیادی پیدا کرد و مایلم یک بار دیگر از شما تشکر کنم که چنین مهمان‌نوازی گرمی از ما داشتید.
بنده به خصوص بابت حضور در کنار شما در بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما آنتلرز، در دیدار تاریخی روز شنبه، جایی که برای اولین بار پس از 40 سال تماشاگران و بانوان ایرانی در یک دیدار رسمی در ورزشگاه حضور داشتند، سپاسگزارم. این حقیقت که بیش از هزار خانم موفق شدند در حساس ترین دیدار باشگاهی سطح قاره یعنی فینال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه حاضر شوند و تیم محبوبشان را حمایت کنند، واقعا به یادماندنی برای شخص بنده تجربه بی نظیری بود. 

باید صادقانه بگویم که این تجربه، بدون شک، تاکنون یکی از مهمترین و شاخص ترین دستاوردهای من در سمت ریاست فیفا بوده. به خصوص که به شخصه شاهد پیشرفت در وضعیت تضمین حضور بانوان برای حضور در ورزشگاه بودم. هیچ چیز برای من با اهمیت تر از این نیست من قصد دارم تشکر صمیمانه خودم را به شما و مسئولان مربوطه در این امر ابراز کنم که تلاش کردید این مهم اتفاق بیفتد و برای رسیدن به آن تلاش کردید.

این حقیقت که این گام های اولیه برداشته شدند و من شخصا شاهد آن بودم، من را بیشتر ناامید می‌کند که نتوانستم خاطرات مثبتش را در ذهنم حفظ کنم و بیش از این شاهد پیشرفت در این موضوع در بازی دوستانه میان ایران و سوریه باشم. جاییکه درب های ورود به ورزشگاه به روی هواداران خانم بسته بود و جاییکه تعدادی از بانوان خواهان حضور در ورزشگاه بودند و توسط نیرهای امنیتی ساعت ها بازداشت شدند!

متاسفانه، مجبورم که بگویم این برخلاف قولی است که در مارس 2018 دکتر روحانی به ما داد. جاییکه به ما اطمینان داده شد که به زودی پیشرفت های مهمی در این زمینه حاصل خواهد شد.

7413