دل بوسکه: برای آنکه سرمربی موفقی باشی، لزومی نیست که سوپراستار بوده باشی

دل بوسکه: برای آنکه سرمربی موفقی باشی، لزومی نیست که سوپراستار بوده باشی

سایت رسمی فوتبالی - ویسنته دل بوسکه سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا روز پنجشنبه در شهر الچه اسپانیا دریک رویداد خیریه شرکت کرد و درجریان این مراسم یک جایزه افتخاری نیز دریافت نمود.

به گزارش فوتبالی، جایزه عضو افتخاری یک کمپین خیریه برای کمک به نیازمندان، به دل بوسکه اهدا شد و او به همین بهانه گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران انجام داد و درمورد مسائل مختلف فوتبال اسپانیا صحبت کرد که این گزیده ای از صحبتهای اوست:

*می گویند که شما قلبی از طلا دارید.

من یک انسان معمولی هستم؛ مثل همه آدمهای دنیا که نقاط ضعف و قوت خاص خودم را دارم.

*نظرتان درمورد انتصاب روبرت مورنو به عنوان سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا و تمام آنچه در ماه های اخیر برای تیم ملی رخ داده چیست.

انتخاب مورنو، راهکاری برای حل ماجرایی بود که به وجود آمده بود و مسئولان فدراسیون فوتبال او را بهترین گزینه دانستند و این بهترین راهکار بود. تیم ملی اسپانیا قطعا در دستان فرد شایسته ای قرار گرفته.

*فکر می کنید که او می تواند آرامش را به تیم ملی اسپانیا ببرد؟

در حال حاضر در شرایطی هستیم که همه به لوئیز انریکه فکر می کنند و همه آرزومندند که مشکلات خانوادگی او حل شود. اما ما از سرمربی جدید تیم ملی حمایت می کنیم. همین و بس

*روبرت مورنو را می شناسید؟

من این افتخار را نداشتم که شخصا با او آشنا شوم ولی کارنامه کاری اش را دیده ام و راز و رمز چندانی درآن نهفته نیست. برای آنکه بتوانی تبدیل به یک سرمربی خوب شوی، لزوما نباید یک فوتبالیست خوب بوده باشی. هرگز ارتباط مستقیمی بین یک فوتبالیست خوب بودن و یک سرمربی خوب بودن وجود ندارد.

*اما او فرد اسم و رسم دار و شناخته شده ای نیست.

تنها بحث مهم این است که او چه نتایجی با تیم ملی کسب خواهد کرد. باید دید که هرفردی مسئولیتش را چطور انجام می دهد.

  6363