تحرکات عجیب پیرامون دو پیشکسوت پرسپولیس پس از جدایی برانکو

تحرکات عجیب پیرامون دو پیشکسوت پرسپولیس پس از جدایی برانکو

وب سایت رسمی فوتبالی- جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس باعث شده تا برخی پیشکسوتان این باشگاه به فکر دست و پا کردن موقعیت جدید برای خودشان پیش هواداران باشند.

به گزارش فوتبالی، بر هیچ‌کس پوشیده نیست جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس می‌تواند قهرمان متوالی سه دوره لیگ برتر را با مشکل جدی روبرو کند. برانکو در حالی از پرسپولیس رفت که یک فصل دیگر با این باشگاه قرارداد داشت اما عدم پرداخت به موقع دستمزدهایش در دوران مدیریتی حمیدرضا گرشاسبی و ایرج عرب باعث شد تا او همراه با دستیارانش تصمیم به ترک تهران گرفته و به الاهلی عربستان بپیوندد.

در واقع اگر مسئولان پرسپولیس می‌توانستند با مدیریت صحیح منابع مالی خود پرداختی‌های منظمی را به اعضای خارجی کادر فنی سرخ‌ها داشته باشند حالا هواداران این تیم که با برانکو به شش جام مختلف در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام رسیده بودند با خیال راحت به فکر فتح هفتمین جام خود بودند.

جام‌هایی که بدون شک کمترین تاثیرش را حلقه مدیریتی پرسپولیس داشته است و نقش اول آن نیز بر عهده برانکو و شاگردانش بوده است.

عملکرد ضعیف مدیران پرسپولیس در به وجود آمدن چنین شرایط بحرانی جای هیچ توجیهی را نگذاشته است و هر کس که با فوتبال، قِرابتی دارد می‌تواند آنها را مورد نقد قرار داده و پرسش و پاسخ داشته باشد.

با این حال طی همین چند روز که هواداران پرسپولیس برای اصرار روی استعفای اعضای هیأت مدیره و حتی محسن خلیلی که جایگاه سرپرست تیم را بر عهده دارد لشگرکشی کرده و مقابل ساختمان باشگاه پرسپولیس تجمع می‌کنند شاهد برخی تحرکات عجیب از سوی دو نفر از پیشکسوتان پرسپولیس باشیم.

مهرداد میناوند که در چند سال اخیر با پست‌های جنجالی خود در اینستاگرام راه مطمئنی را برای جلب نظر هواداران پرسپولیس پیدا کرده است صحبت از سناریوی تکراری افشاگری کرده است. او عنوان داشته که عکس‌های مذاکره محسن خلیلی با افشین قطبی به دستش رسیده و به وقتش منتشر می‌کند. ادعایی که اگر یک درصد واقعیت داشت بدون شک تاکنون منتشر شده بود و میناوند از این طریق فالوورهایش در اینستاگرام بیشتر هم می شد.

بازیکن پیشین پرسپولیس که از ادبیات تند و تیزی علیه مدیران پرسپولیس استفاده کرده بود در همان ابتدای روی کار آمدن ایرج عرب یکی از گزینه‌های مطرح شده در همان فضای مجازی برای حضور در پست سرپرستی پرسپولیس معرفی شد. فضایی که هیچ چیزش واقعی نیست و میناوند هم هرگز در واقعیت این حکم را نگرفت.

همچنین تشویق افشین پیراونی توسط عده اندکی از تجمع کنندگان مقابل ساختمان باشگاه پرسپولیس در حالی به گوش رسید که این پیشکسوت هم سابقه خوبی در سرپرستی تیم‌های تحت امرش نداشته است. پیروانی دوبار سرپرست شد و هر دو بار هم کنار گذاشته شد. او یک بار زمان کارلوس کی روش این عنوان را از آن خود کرد که با دستور سرمربی وقت تیم ملی کنار گذاشته شد و یک بار هم در پرسپولیس به این عنوان رسید که با حکم کمیته اخلاق مبنی بر محرومیت پنج ساله اش روبرو شد تا از جمع سرخ‌ها جدا شود. حکمی که البته پس از مدتی لغو شد اما پیروانی که تلاش زیادی برای بازگشت به پرسپولیس داشت هرگز به این خواسته اش نرسید.

پیشکسوتان پرسپولیس بهتر است به جای سهم خواهی در ترکیب احتمالی جدید مدیریتی این تیم که ناشی از سو مدیریتِ مسئولان باشگاه است به فکر کمک واقعی به آنها باشند تا این تیم بار دیگر بتواند خودش را در قامت یک مدعی نشان دهد.

7655