افشاگری چلنگر: پول در باشگاه بود، به او ندادند/پروفسور می توانست وسط فصل هم برود

افشاگری چلنگر: پول در باشگاه بود، به او ندادند/پروفسور می توانست وسط فصل هم برود

وب سایت رسمی فوتبالی- مترجم سابق برانکو با بیان اینکه این مربی می توانست به خاطر بدعهدی باشگاه وسط فصل پرسپولیس را ترک کند، گفت: نمی دانم هدف مدیران فراری دادن برانکو بود یا نه اما عملا با کارهای خود این طور شد و او برای همیشه رفت.

به گزارش فوتبالی، مترجم سابق برانکو با بیان اینکه این مربی می توانست به خاطر بدعهدی باشگاه وسط فصل پرسپولیس را ترک کند، گفت: نمی دانم هدف مدیران فراری دادن برانکو بود یا نه اما عملا با کارهای خود این طور شد و او برای همیشه رفت.
 
رضا چلنگر مترجم معروف فوتبال ایران که رابطه ی نزدیکی با برانکو ایوانکوویچ دارد، در گفتگویی بااشاره به جدایی ناگهانی این مربی از پرسپولیس، اظهار داشت: اواخر لیگ من می دانستم که برانکو از پرسپولیس جدا می شود. از شرایطی که در تیم داشت، راضی نبود. او تصمیم قطعی به جدایی نگرفته بود اما وقتی رفته رفته لیگ به پایانش نزدیک می شد، به تصمیمش بیشتر مطمئن می شد. دیدید که هفته ی پیش هم رسما به باشگاه نامه فرستاد و درخواست فسخ دوطرفه کرد. البته من نامه را ندیدم ولی جدایی برانکو برای من دور از انتظار نبود.
 
وی افزود: برانکو تمایلی نداشت با این شرایط موجود در باشگاه کار کند. بدقولی ها و نشدن ها به رغم نتایجی فوق العاده خوبی که کسب کرده بود، صبر هر آدمی را لبریز می کند. مدام تعهد باشگاه بد اجرا می شد یا بهتر است بگویم که اصلا اجرا نمی شد.آدم یک جایی می بُرد. شما چقدر مگر تحمل دارید؟ شما باشید این قدر خوب نتیجه بگیری و بعد بگویند برو پی کارَت، تحمل می کنی؟
 
مترجم سابق برانکو تصریح کرد: این مربی هم برای پرسپولیس جام آورد و هم ارزآوری داشت. تعهدی که مربی به یک باشگاه دارد، مگر چه چیزی است؟ به غیر از کسب قهرمانی و گرفتن جام است؟ مربی باید جام بیاورد و نباید شما را ماساژ بدهد که. جام های خود را آورده. تیم را به فینال آسیا رسانده. ارزآوری خود را داشته. نتنها حقوق خود بلکه حقوقی که برای بستن یک تیم لازم است را با فینالیست شدن به باشگاه هدیه داده است. آن وقت آیا باید حقوق چنین مربی موفقی 7 ماه عقب بیافتد؟ برانکو تعهدات خود را به باشگاه کاملا انجام داده است. حالا باشگاه چقدر به تعهداتش عمل کرده است؟
 
رضا چلنگر گفت: باشگاه مگر از متن قرارداد مربیان خود خبر ندارد که چه زمانی باید به تعهداتش عمل کند؟ اول باید حق و حقوق مربیان و سپس بازیکنانش را بپردازد. یک مدیرعامل هیچگاه کاری بیشتر از این ندارد. وقتی تیم در داخل زمین نتیجه می گیرد، همه مشکلات باشگاه پشت آن پنهان می شود که نباید این طور باشد. مدیرعامل که نباید ارنج کند. او فقط باید برای باشگاه پول بیاورد و کار دیگری ندارد. مدیرعامل باید برود پول پیدا کند و به باشگاه بیاورد. هیچ کار بیشتر و دیگری ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: مدیریت آنچه نباید را کرده است. کسی به شما مدام توهین کند و آخر هم بگوید ببخشید، مگر می شود؟ هرکاری دلشان خواست با برانکو کردند و آخر سر هم می گویند ببخشید. مدیر فعلی فقط مقصر نیست. باید یکی دو مدیر به عقب برگردید. اولی اذیت کرد. دومی ضربه زد و سومی کار را تمام کرد. ظاهرا در ماه های قبل، باشگاه پول داشته اما به برانکو نداده است. این یکی از دلایل ناراحتی او بوده که مدیران چرا به تعهد خود عمل نمی کنند. عرب 9 ماه مدیرعامل بوده و اقرار کرد که ما نتنها پول ندادیم که از برانکو قرض هم گرفتیم.
مترجم سابق برانکو در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما مدیران خواستند او را فراری بدهند؟ افزود: نمی دانم هدفشان این بوده اما عملا با کارها و اتلاف وقت هایی که کردند، این اتفاق افتاد و برانکو رفت. اینکه گفتند ما می خواهیم برانکو را برگردانیم، هم خنده دار بود چرا که دیر شده بود. 4 سال اخیر خیلی او را اذیت کردند. وقتی مربی را به اینجا می رسانند که رسما درخواست پول و فسخ می کند، آیا باید به بازگشتش امید داشت؟ اصلا برگشتن او معنی دارد؟
 
رضا چلنگر در خصوص توافق رسمی و نهایی برانکو با الاهلی عربستان گفت: برانکو روی تمام شروط و مسائل با باشگاه الاهلی توافق کامل کرده بود و فقط امضای نهایی و رسمی شدن مانده بود که آن هم 5 ثانیه بیشتر زمان نمی خواست. او منتظر بود تا ببیند آیا باشگاه قدمی در اجرای تعهداتش برمی دارد یا نه. وقتی دید که اینها اتلاف وقت می کنند، کار را نهایی کرد. برانکو اعلام کرده بود تا دوطرف با توافق کار را پیش ببرند تاخدای ناکرده ضرری متوجه باشگاه نشود. چون اگر کار قانونی پیش برود، قطعا برنده برانکوست نه باشگاه. وقتی بیش از 3 ماه تاخیر و اخلال در روند پرداخت قرارداد مربی ایجاد شود، فیفا خیلی سختگیرانه برخورد می کند با کشورهایی امثال ایران، عربستان، بحرین، امارات، کویت و کشورهای آفریقایی. چون می دانند در این کشورها تخلفات درصد بالایی دارد، کمیته ی ویژه برای اینها تشکیل داده است. یعنی مثل قبل نیست که در نوبت قراربگیری، 5 سال بعد حکم بدهند. نهایت الان 6 ماه رای صادر می شود. حقوق برانکو 7 ماه عقب افتاده بود و می توانست وسط فصل فسخ کند و برود اما به خاطر تعهدی که به باشگاه داشت، ماند و دیدید که تیم را در دورقابت، قهرمان کرد.
7655