سیمئونه: برای مسی موفقیت مهم است و نه مقایسه شدنهای مداوم

سیمئونه: برای مسی موفقیت مهم است و نه مقایسه شدنهای مداوم

سایت رسمی فوتبالی- دیگو پابلو سیمئونه سرمربی آرژانتینی اتلتیکومادرید در گفتگویی مفصل به بررسی شرایط فعلی آلبی سلسته و لیونل مسی به عنوان کاپیتان این تیم پرداخته است.

به گزارش فوتبالی، سیمئونه در جریان این گفتگو راجع به مسی و آینده اش در آلبی سلسته و مقایسه های مداومش با دیگو مارادونا اظهارنظر کرده است.

سیمئونه درمورد نقش مسی در دنیای فوتبال گفته:« مسی شخصیت و پتانسیل بارزی دارد و درهرلحظه می تواند گره بازی را باز کند ولی به این نیاز دارد که تیم به او امنیت و اطمینان بدهد. شخصیت مسی می تواند هر مسئله مرتبط با برد را بپذیرد. من این را در بارسلونا و فوتبال اسپانیا، مثلا با سیستم 2-4-4 و با حضور سوارز دیده ام. تمام آنچه در خط حمله تیم با اطمینان و امنیت صورت می گیرد، به کمک تیم خواهد آمد.»

سرمربی آرژانتینی اتلتیکو درمورد آینده مسی در اردوی آلبی سلسته گفت:« هیچ تردیدی ندارم که لیونل مسی در جام جهانی قطر حضور خواهد یافت؛ به ویژه اینکه قهرمانی در جام جهانی چیزی است که او به آن نیاز دارد و واقعا به دنبالش است. شما می بینید که بارسلونا با سیستم 2-4-4 بازی می کند و در زمان حضور لوئیز انریکه 3-3-4 کار می کرد و تطبیق خوبی هم با این سیستم داشت. باید به دنبال راهکارهایی باشیم که تیم خوبی را آماده کنیم تا بتوانیم از مهارتهای مسی به بهترین نحو ممکن بهره ببریم. نمی دانیم که در طول روز در اردوی آرژانتین چه اتفاقاتی رخ می دهد. گاهی وقتها مقصر فقط یک نفر نیست، بلکه تقصیر گردن همه هست. شاید مسی خواسته هایش را مطرح می کند وسایرین منظور او را درک نمی کنند. آنها این را می دانند و نه ما. در نیمه اول بازی با کلمبیا، دی ماریا عادی و مثل همیشه کار نمی کرد. او فصل فوق العاده ای را پشت سرگذاشته بود ولی در این بازی نتوانست کاری کند. شاید مصدومیتهایی که پشت سرگذاشته در فکرش می آمدند و می رفتند.»

سیمئونه در بخش پایانی صحبتهایش با اشاره به مقایسه های مداوم مسی با مارادونا گفت:« با دیدن عملکرد مسی در اسپانیا، می دانم که آنچه برای او مهم است برد و قهرمانی است و این مقایسه ها برایش هیچ اهمیتی ندارند. او می خواهد قهرمان شود. اگر مسی را در شرایط مناسبی قرار دهیم، او موفق خواهد شد. آنچه در حول و اطراف مسی رخ می دهد به چشم  نمی آید. مسی می خواهد گل بزند و قهرمان شود و دراین باره هیچ تردیدی ندارم.»

6363