اکبرپور: شنیده ام استرا علاقه زیادی به فوتبال تهاجمی دارد/ جوان بودن، یکی از فاکتورهای برتر مربی است

اکبرپور: شنیده ام استرا علاقه زیادی به فوتبال تهاجمی دارد/ جوان بودن، یکی از فاکتورهای برتر مربی است

وب سایت رسمی فوتبالی- علیرضا اکبرپور گفت: من همیشه طرفدار تیم ایتالیا بودم و از سبک بازی تیم های ایتالیایی لذت برده ام. تا جایی که درباره استراماچونی شنیدم او علاقه زیادی به فوتبال تهاجمی دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، عليرضا ‌اكبرپور ‌هم ‌از ‌حضور ‌استراماچونی ‌در ‌استقلال ‌اظهار‌ رضايت ‌و ‌خوشحالی ‌می‌كرد.‌ پيشكسوت ‌استقلال ‌در ‌صحبتی‌ كه‌ ‌انجام ‌داد،‌ اعتقاد ‌داشت ‌اين ‌مربی ‌می‌تواند ‌به‌ كار ‌اين ‌تيم‌ بيايد.‌

‌‌‌استراماچونی ‌را ‌چطور ‌مربی ‌ای ‌می ‌دانيد؟
ما که تا امروز یکی از بازی های تیم های این مربی را ندیده ایم ولی وقتی به اسامی تیم هایی که در آنها مربیگری کرده نگاه می اندازیم متوجه می شویم قطعاً توانایی هایی داشته که پاناتینایکوس و اینترمیلان را به او سپرده اند.

‌‌‌چه ‌شناختی ‌از ‌فوتبال ‌ايتاليا ‌داريد؟
من همیشه طرفدار تیم ایتالیا بودم و از سبک بازی تیم های ایتالیایی لذت برده ام. تا جایی که درباره این مربی شنیدم او علاقه زیادی به فوتبال تهاجمی دارد و این می تواند به سود استقلال باشد.

‌‌‌چطور؟
خب طبیعی است! استقلال فصل قبل بهترین خط دفاع را داشت و از این بابت او می تواند با اعتماد کامل به سازمان دفاعی تیمش فقط تفکرات تهاجمی اش را در تیم پیاده کند. این همان موضوعی است که در فصل قبل استقلال را آزار می داد.

‌‌‌چه ‌موضوعی ‌آزارش ‌می ‌داد؟
اینکه توپ خیلی سخت به مهاجمان می رسید و کار تغذیه فورواردها خوب انجام نمی شد. در نهایت هم که توپ را به آنها می رساندند در زدن ضربه آخر خوب عمل نمی کردند. اگر استراماچونی می خواهد موفق باشد باید یک مهاجم تمام عیار را به خدمت بگیرد.

‌‌در ‌همين ‌مدت ‌خبر ‌رسيد ‌يكی ‌دو ‌تن ‌از ‌گلزنان ‌تيم‌های ‌ ليگ ‌يكی ‌و ‌يا ‌ليگ ‌برتری ‌در ‌راه ‌استقلال ‌هستند!‌ اين‌ بازيكنان ‌می ‌توانند ‌مشكل ‌تيم ‌را ‌رفع ‌كنند؟
قطعاً می توانند. باید به بازیکنان جوان و گمنام اعتماد کنیم. مگر اللهیار صیادمنش را در لیگ گذشته ندیدیم که چطور برای استقلال گلسازی می کرد و گل می زد. فکر می کنم این روش کار برای استقلال بهتر از همیشه است.

‌‌‌جوانی ‌اين ‌مربی ‌چقدر ‌به ‌كار ‌استقلال ‌می ‌آيد؟
فکر می کنم این هم یکی از فاکتورهای برتر این مربی است. با جدایی رحمتی و حیدری از تیم حالا میانگین سنی استقلال پایین آمده و یک مربی جوان، راحت تر با تیم ارتباط برقرار می کند. امیدوارم استقلال با استراماچونی به آنچه در این دو، سه فصل قبل حقش بوده برسد.

‌‌‌قهرمانی؟
بله! استقلال با از دست دادن هر سه نیم فصل ابتدایی لیگ های گذشته، جام را هم عملا از دست داد. استراماچونی باید با گرفتن انتقام نیم فصل های گذشته، تیم را در همین نیم فصل اول کاندیدای قهرمانی کند.

4344