مرزبان: اگر به جای برانکو باقری جدا می‌شد ناراحت‌تر بودم

مرزبان: اگر به جای برانکو باقری جدا می‌شد ناراحت‌تر بودم

وبسایت رسمی فوتبالی - بخشهای مهم صحبتهای علیرضا مرزبان با خبرگزاری تسنیم درباره جدایی برانکو از پرسپولیس را برایتان نقل می‎کنیم:

*  شواهد نشان می‌داد که برانکو دیگر قصد ماندن در پرسپولیس را ندارد. به نظر من این جدایی از قبل سازماندهی شده بود و برانکو بعد از چهار فصل کاملاً موفق در پرسپولیس در یک زمان مناسب تصمیم به جدایی گرفت.

*  برای من خیلی عجیب بود که چرا مدیران پرسپولیس مدام از ماندن برانکو صحبت می‌کردند. البته شاید تلاش آنها این بود که برانکو را مقصر این جدایی بدانند. به‌هرحال باور اینکه مدیران باشگاه پرسپولیس نمی‌دانستند برانکو دیگر قصد ماندن ندارد برای من سخت است. مطمئناً آنها باید فکر این روز‌ها را می‌کردند و تصمیماتی که آنها در ظرف یکی دو روز آینده اتخاذ خواهند کرد خیلی چیزها را مشخص می‌کند.

* از نظر من تصمیم برانکو کاملاًً صحیح بود. از این دیدگاه که او چهار فصل عالی را در پرسپولیس سپری کرد، در حالی که پیش از این هیچ‌گاه چنین کارنامه درخشانی را در سابقه نداشت. در واقع فضایی که در فوتبال ایران برای او حاکم شد خیلی کمک کرد تا چند فصل رؤیایی را داشته باشد و به نوعی پرسپولیس سکوی پرتابی برای برانکو شد تا با پیشنهادات مالی خیلی خوبی مواجه شود. طبیعی است که وقتی شما در یک شغلی با شرایط مالی عالی مواجه می‌شوید به آن پاسخ مثبت می‌دهید، کاری که برانکو در قبال پیشنهاد خوب تیم الاهلی انجام داد.

* اگر به جای برانکو، کریم باقری از پرسپولیس می‌رفت من الان بیشتر نگران آینده این تیم بودم. از این جهت که اعتقاد دارم نقش کریم در موفقیت‌های پرسپولیس غیرقابل انکار است.  او حواشی رختکن را به بهترین شکل کنترل و در ایجاد انگیزه در بین بازیکنان به بهترین شکل عمل می‌کند. ضمن اینکه حضور محسن خلیلی را هم در پرسپولیس مثبت می‌دانم و اعتقاد دارم او از جنس بازیکنان است و به خوبی با آنها ارتباط برقرار می‌کند.

* بازیکنانی نظیر سیدجلال، بیرانوند و حتی کمال و این آخری‌ها شجاع از بازیکنان مهم پرسپولیس هستند که جدا از نظر فنی از نظر روحی و روانی نقش مهمی را در تیم ایفا می‌کنند. قطعاً آنها می‌توانند به مربی آینده هم کمک زیادی کنند تا پرسپولیس مسیر خود را ادامه دهد.