آزمون: هجومی بازی کنیم و ببازیم انتقاد نمی‌کنید؟/ مهم نیست گران‌ترین بازیکن ایران باشم یا ارزان‌ترین

آزمون: هجومی بازی کنیم و ببازیم انتقاد نمی‌کنید؟/ مهم نیست گران‌ترین بازیکن ایران باشم یا ارزان‌ترین

وب سایت رسمی فوتبالی- سردار آزمون گفت: مهم این است که تلاش کنم بهتر از اینها باشم، بخصوص که این فصل زنیت بازی‌های حساسی هم در لیگ قهرمانان اروپا پیش‌رو دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، بعد از درمان آسیب‌دیدگی و استراحتی کوتاه‌مدت، سردار به تمرینات زنیت اضافه شده و با حضوری فعال آماده است تا ابتدا در سوپرجام و سپس لیگ روسیه و لیگ قهرمانان اروپا بازی کند. آزمون اما در رسانه‌ها و برای سومین فصل متوالی به لاتزیو متصل شده و خیلی‌ها معتقدند پیشنهادی برای بازی در این تیم مشهور ایتالیایی دریافت کرده؛ موضوعی که سردار از آن بی‌خبر است و درباره‌اش توضیح کوتاهی می‌دهد. با او پیرامون همین موضوع و البته بازی‌های تیم ملی مقابل سوریه و کره‌جنوبی صحبت کردیم؛ حرف‌هایی جالب از مهاجمی که در ماه‌های اخیر درخشیده و قیمت‌اش نیز 5میلیون یورو افزایش یافته است.
 
بر خلاف سال‌های قبل، تمرینات شما در روسیه زودتر آغاز شده، دلیل خاصی دارد؟
 ما بازی سوپرکاپ را در پیش داریم که 6 جولای (15 تیر) میان زنیت و لکوموتیو برگزار می‌شود، به همین دلیل و البته هوای روسیه که فوق‌العاده است تمرینات زنیت زودتر آغاز شد تا زمان بیشتری به آمادگی بازیکنان اختصاص پیدا کند. فکر می‌کنم لیگ روسیه هم زودتر آغاز شود و زودتر از قبل هم به پایان برسد.

در عکس‌هایی که مشاهده می‌کنیم، شادابی و نشاط خاصی در تمرینات وجود دارد. شرایط زنیت مثل عکس‌ها خوب است؟
 عالی و آماده می‌شویم تا فصل جدید را با قدرت آغاز کنیم. فصل سخت و فشرده‌ای در پیش داریم اما ابتدا باید سوپرکاپ را فتح کنیم و سپس به فکر حضوری قدرتمند در لیگ روسیه و لیگ قهرمانان اروپا باشیم. با شرایطی که وجود دارد، موفقیت را می‌شود از همین حالا پیش‌بینی کرد.

مصدومیت تو برطرف شد؟
 متاسفانه اواخر فصل بود که آسیب‌دیدگی زانو سراغم آمد و اجازه نداد در دو بازی تدارکاتی همراه تیم ملی باشم. در این مدت مداوا کردم و الان شرایطم بهتر شده و فکر نمی‌کنم مشکلی برای حضور در بازی‌های رسمی داشته باشم.

در روزهای اخیر بحث پیشنهاد دوباره لاتزیو به تو مطرح شده، واقعیت دارد؟

 همه می‌نویسند و درباره این انتقال اخبار مختلفی منتشر می‌کنند اما خودم بی‌خبرم. اصلا نمی‌دانم این اخبار درست است یا نه؟

انگار ایگلی تاره، مدیر ورزشی لاتزیو، سومین تابستان متوالی است که برای جذب تو ابراز علاقه کرده.
 زنیت که به من حرفی نزده و خودم هم از چیزی خبر ندارم. اگر هم موضوعی باشد، بین دو باشگاه است. من تمام تمرکزم را روی موفقیت زنیت گذاشته‌ام و آماده بازی در سوپرکاپ می‌شوم.

به‌نظر می‌رسد نیم‌فصل دیگر در زنیت می‌مانی چون مدیر باشگاه شما هم مصاحبه کرد و گفت شاید در زمستان تو را بفروشند، همینطور است؟
 نمی‌دانم، اما احتمالش زیاد است که در زنیت بمانم چون نیم‌فصل آمدم و و بعید است تنها چند ماه پس از حضور در زنیت از این تیم جدا شوم.

سایت ترانسفرمارکت را دیده‌ای؟

 نه، چطور؟

در ماه‌های اخیر حدود 5میلیون یورو گران‌تر شده‌ای.
 دست‌شان درد نکند.

این افزایش قیمت به‌خاطر درخشش تو در زنیت است و گل‌هایی که در لیگ روسیه و لیگ اروپا به ثمر رسانده‌ای.

 بالاخره فصل خوبی داشتم و به‌عنوان یک مهاجم باید هم گل بزنم. البته این در فوتبال رسم است که عملکرد مهاجم بیشتر از مدافع به چشم می‌آید. خدا را شکر که این اتفاق هم برای من رقم خورده.

حالا با قیمت 17میلیون یورو، گران‌ترین بازیکن فوتبال ایران هستی.
 اصلا نمی‌دانم نفر اول چه کسی بود و من در جایگاه چندم قرار داشتم. واقعا برایم مهم نیست که اول باشم یا آخر. مهم این است که تلاش کنم بهتر از اینها باشم، بخصوص که این فصل زنیت بازی‌های حساسی هم در لیگ قهرمانان اروپا پیش‌رو دارد.

بازی‌های تیم ملی مقابل سوریه و کره‌جنوبی را دیدی؟
 دیدم و خدا را شکر که تیم ملی با مربی جدید استارت زد و از حالت قبلی خارج شد.

عملکرد کلی تیم چطور بود؟

 بچه‌ها عالی بازی کردند و امیدوارم این نتایج و این نوع نمایش تداوم داشته باشد. فوتبال هجومی خوب است، چون تیم ملی در خط حمله ظرفیت بالایی دارد و بازیکنان خوبی در پست‌های تهاجمی حضور دارند.

اما تیم ملی مدت‌ها دفاعی بازی می‌کرد و حالا کمی تهاجمی‌تر شده. حسرت آن روزها را نمی‌خوری؟

 چرا حسرت بخورم؟ تیم ملی بسته به شرایط، سبک بازی‌اش را تعیین می‌کرد. من از شما سوالی دارم.

بفرما.
 اگر هجومی بازی کنیم و ببازیم، کسی از تیم ملی ایراد نمی‌گیرد؟ اگر دفاعی بازی کنیم و ببریم چطور؟ در هر دو حالت انتقاد می‌شود اما باید هوشمندانه به میدان برویم و در نهایت نتیجه هم بگیریم. باید ببینیم مربی چه می‌خواهد و ما بازیکنان آن را اجرا کنیم. تیم ملی همیشه فورواردهای خوبی داشته و همه باید تلاش کنیم بیشتر گل بزنیم و تماشاگران از بازی‌ها لذت ببرند.

پس به تیم ملی و آینده‌اش امیدواری.
 صددرصد امیدوارم. بازیکنان فوق‌العاده‌ای در اختیار داریم و بازی‌های بهتری نیز می‌توانیم انجام بدهیم.

حضور مارک ویلموتس و وحید هاشمیان که در دوران بازی مهاجم بوده‌اند، کمکی به شما خواهد کرد؟
 آنها می‌توانند همه بازیکنان و بخصوص مهاجمان تیم ملی را راهنمایی و کمک کنند. حضور این دو قطعا برای تیم ملی و ما مهاجمان مثمرثمر خواهد بود. 

4344