گزارش ویژه/ چرا برانکو از پرسپولیس رفت؟

گزارش ویژه/ چرا برانکو از پرسپولیس رفت؟

وبسایت رسمی فوتبالی - این روزها برای هواداران پرسپولیس به سختی می گذرد. تصور اینکه برانکو ایوانکوویچ، سرمربی محبوب سرخ ها از این تیم جدا شود همیشه برای هواداران ناخوشایند بوده است منتهی پس از دبل قرمزها با پروفسور، برانکو ایوانکوویچ سر ناسازگاری گذاشت و عنوان کرد که ابتدا باید مطالبات او پرداخت شود تا پس از آن درباره ادامه همکاری با پرسپولیس تصمیم گرفته شود. البته بسیاری به او حق دادند چرا که برانکو به عنوان موفق ترین مربی لیگ برتر، چندین ماه دریافتی نداشته و همین امر می تواند سبب این شود که او برای فصل آینده فوتبالی اش تصمیم دیگری بگیرد. تصمیمی غیر از حضور در ایران و ماندن در پرسپولیس!

از پایان لیگ تاکنون سیل اخبار ضد و نقیض درباره حضور یا عدم حضور این مربی کروات بر روی نیمکت سرخ ها در لیگ نوزدهم منتشر شد که هربار با واکنش های قاطعانه باشگاه پرسپولیس همراه بود و مدیران وقت شایعه جدایی برانکو را شدیدا تکذیب می کردند اما هربار گمانه زنی ها درباره جدایی برانکو بیشتر از قبل می شد. عده ای تصمیم برانکو بر جدایی را به مناسبات مالی و بدقولی باشگاه پرسپولیس در پرداختی ها تعمیم دادند که صد البته پر بیراه نبود و در این بین مدیران پرسپولیس تلاش بسیاری کردند که علاوه بر تسویه بدهی برانکو، مبلغی را به عنوان پیش پرداخت سال آینده به او بدهند. این پول آماده شد و حتی به گفته مسئولان، از برانکو شماره حساب برای واریز این پول گرفته شد اما روزها از پی هم گذشت و خبری از مربی کروات نشد. 

کار به جایی رسید که او حتی به تماس های مسئولین باشگاه نیز پاسخ نمی داد انگار برانکو از خیلی وقت پیش سودای رفتن داشته و فقط به دنبال گرفتن مطالبات باقی مانده خودش از پرسپولیس بوده است. پر رنگ ترین مقصد در نظر گرفته شده برای این مربی موفق، الاهلی عربستان بود که به تدریج با توییت های خبرنگاران عربستانی رنگ و بوی واقعیت به خود می گرفت و همین امر هواداران این تیم را نگران تر می کرد. نکته جالب تر این بود که در گیر و دار تکذیب های بی امان مدیران پرسپولیس، نامه درخواست فسخ قرارداد برانکو به باشگاه رسید و به نوعی آب پاکی را روی دست مدیرانی ریخت که تاکنون به شدت بر مواضع خود با عنوان اینکه برانکو از پرسپولیس جدا نمی شود و قرارداد دارد، تاکید داشتند.

 حالا نیز خبر توافق او با باشگاه الاهلی تیتر اول رسانه ها شده است. خبری که با توییت یک خبرنگار و مسئول باشگاه الاهلی آغاز شد. یکی از مسئولان باشگاه الاهلی خبر از توافق با برانکو ایوانکوویچ در عید فطر داد و اعلام کرد که قرار بود این خبر تا فسخ قرارداد برانکو با پرسپولیس رسانه ای نشود. به دنبال این توییت، عکسی از برانکو منتشر شد که در کمپ اتریش که محل اردوی الاهلی است حضور پیدا کرده و تمامی این نشانه ها مانند تکه های پازل در کنار هم گذاشته شد تا  شاید بتوانیم به صورت غیر رسمی بگوییم برانکو ایوانکوویچ هدایت الاهلی را برعهده گرفته است.

 قرارداد دو ساله ای که با استناد به توییت ها و اخبار رسانه های عربستانی، 4 میلیون دلار ارزش دارد  و  قطعا از لحاظ مالی قابل قیاس با شرایط کار در فوتبال ایران نخواهد بود. البته که هنوز باشگاه الاهلی به صورت رسمی انتخاب برانکو به عنوان سرمربی جدیدش را تائید نکرده است. در این بین عده ای معتقد هستند که برانکو در اوج رفت و شاید تصمیم درستی بوده اما عده ای نگران وضعیت تیم هستند و شاید بر این باور هستند که کسی نمی تواند مانند برانکو در عرض 3 سال، این تعداد قهرمانی و روزهای خوب را به هواداران پرسپولیس هدیه کند. آنها نگران دوران پسا برانکو هستند. اکنون باید منتظر ماند و دید واکنش باشگاه پرسپولیس به این خبر چه خواهد بود. آیا باز هم تکذیب می کنند یا این بار برانکو ایران را برای همیشه به مقصد عربستان ترک خواهد کرد!

1984