پوشیدن کفش بدون مارک، تلاش مارتا برای کمپین برابری زن و مرد

پوشیدن کفش بدون مارک، تلاش مارتا برای کمپین برابری زن و مرد

سایت رسمی فوتبالی- مارتا ویرا دا سیلوا، ستاره تیم ملی فوتبال بانوان برزیل که شش بار عنوان بهترین بازیکن سال دنیا را مال خود کرده، یکی از چهره هایی است که برای برابری حقوق زنان و مردان در دنیای ورزش مبارزه می کند.

او در جام جهانی بانوان که این روزها در حال برگزاری است، شیوه جالبی را برای نشان دادن اعتراضش برگزیده است: او در جریان بازی استرالیا مقابل برزیل در جام جهانی فوتبال بانوان کفش هایی را به پا داشت که مارک تجاری برروی آن دیده نمی شد و بدین ترتیب خواهان برابری میان زنان و مردان و معرفی کمپین "برابر باشیم" شد.

مارتا که مهاجم تیم باشگاهی اورلاندو پرایز نیز هست، با زدن 16 گل برترین گلزن تاریخ جام جهانی زنان است. او بعد از گلزنی تیمش در بازی با استرالیا و درهنگام شادی بعد از گل، بخش خارجی کفشش را نشان داد. در آن قسمت به جای آنکه مارک تجاری کفش به چشم بخورد، سمبل برابری ، به رنگ صورتی و آبی به چشم می خورد و بدین ترتیب بود که مارتا تقاضایش برای رعایت برابری میان زنان و مردان را مطرح کرد.

مارتا همچنین در صفحه اینستاگرامش نوشته:« به حمایت نیاز داریم، ولی فراتر از حمایت، به احترام نیازمندیم.ارزش بخشیدن، بهترین شیوه ادای احترام به افراد است. در دنیای ورزش و در زندگی.. به همین خاطر برابری حقی برای همه خانمها و آقایان که برای رسیدن به آن باید جنگید و حالا وقت عمل کردن است.»

مارتا از طریق کمپین "برابر باشیم" قصد دارد جایگاه زنان در دنیای ورزش را به جایگاهی برابر با مردان برساند.

6363