مدافع ذوب آهن: از استقلال هم پیشنهاد داشتم/ می توانیم به فینال آسیا برسیم

مدافع ذوب آهن: از استقلال هم پیشنهاد داشتم/ می توانیم به فینال آسیا برسیم

وب سایت رسمی فوتبالی- هادی محمدی گفت: 5 سال پیش هم از استقلال پیشنهاد داشتم زمانی که داماش بودم و آقای قلعه‌نویی سرمربی استقلال بود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از روزنامه ایران ورزشی، هادی محمدی مدافع ذوب‌آهن اصفهان که سال‌هاست در این تیم حضور دارد به تازگی قراردادش را به مدت 2 فصل دیگر با این تیم تمدید کرد. محمدی برخلاف خیلی از بازیکنان، هدفش رسیدن به تیم‌های بزرگ پایتخت نیست و هدف‌های بزرگ دیگری را دنبال می‌کند. او می‌خواهد با ذوب‌آهن قهرمانی لیگ برتر و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا را دنبال کند که بعد از آن بتواند لژیونر شود. البته از نظر هادی محمدی حضور در هر تیم خارجی، لژیونر شدن نیست و فقط تیمی که باعث پیشرفتش شود، انتخاب خواهد کرد. محمدی در مورد تمدید قراردادش، شرایط ذوب‌آهن و... صحبت‌های جالبی دارد.

 به تازگی باز هم قراردادت را با ذوب‌آهن تمدید کردی. به جز یک دوره که به خاطر سربازی در ذوب‌آهن نبودی، انگار دوست نداری هیچ تیم دیگری را تجربه کنی...
 بله، دوری که داشتم به خاطر سربازی بود و دوباره برگشتم. امسال هم تمریناتم را با ذوب‌آهن شروع کردم و در خدمت تیم هستم.

 با توجه به اینکه ذوب‌آهن تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است، فکر می‌کنی چقدر شانس دارید به فینال برسید؟

 همانطور که گفتید ما تنها نماینده ایران در آسیا هستیم و می‌خواهیم به‌عنوان یک تیم ایرانی، بهترین نتایج را کسب کنیم. ما در دور بعد بازی سختی مقابل الاتحاد عربستان داریم. البته تا آن زمان شرایط تیم ما خوب می‌شود چون همیشه ذوب‌آهن تیم خوبی جمع می‌کند و معمولا جزو مدعیان بوده و سهمیه آسیا گرفته. حالا دیگر بحث از گرفتن سهمیه آسیا گذشته و تلاش می‌کنیم نتایج خوبی در آسیا بگیریم. تیم ما در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خیلی خوب کار کرد و جزو بهترین‌ها بود اما حالا 2 بازیکن خوب‌مان از ما جدا شدند؛ رشید (مظاهری) و سید (محمدرضا حسینی) که خیلی به تیم کمک کردند. البته در عوض بازیکنان خوبی به تیم اضافه شدند.

 منظورتان سربازها هستند؟
 بله، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی مهدی‌پور و احسان پهلوان بازیکنان خیلی خوبی هستند که به تیم برگشتند.

با حضور این نفرات و البته بازیکنان جدیدی که به طور حتم اضافه می‌شوند، فکر می‌کنید ذوب‌آهن می‌تواند مدعی باشد؟
 ذوب‌آهن همیشه و در هر شرایطی مدعی بوده. 6 سال در آسیا حضور داشتیم و همیشه جزو تیم‌های خوب لیگ قرار گرفتیم.

 اما رشید مظاهری که دروازه‌بان خیلی خوبی برای ذوب‌آهن بوده و با تیم هماهنگی داشت، جدا شد. محمدرضا حسینی هم واقعا یکی از بهترین‌ها بوده که حالا دیگر کنار تیم نیست.

 درست است. رشید گلر خیلی خوبی است که زحمات زیادی هم در ذوب‌آهن کشیده اما به هر حال این تصمیمی است که برای خودش و خانواده‌اش و البته آینده‌اش گرفته. ما هم برای او آرزوی موفقیت داریم.

 نکته جالب این است که بعد از جدایی رشید مظاهری، خبر رسید محمدباقر صادقی هم می‌خواهد جدا شود. درست است؟
 این مسأله در حیطه من نیست که در مورد آن صحبت کنم اما من چنین چیزی نشنیدم و محمدباقر گلر یک تیم ما در فصل آینده خواهد بود.

پس جانشین رشید مظاهری مشخص شده و البته بازیکنان سرباز هم می‌توانند جای حسینی را پر کنند.
 بله، سید (محمدرضا حسینی) بازیکن خیلی خوب بود که جدا شد و تصمیم گرفت به سپاهان برود. با آمدن سربازها، مشکلی برای پر کردن جای سید وجود ندارد. خدا را شکر ذوب‌آهن بازیکنان خیلی خوبی دارد و می‌تواند موفقیت‌های خوبی به دست بیاورد.

 انگار همه بازیکنان ذوب‌آهن امید زیادی به موفقیت تیم‌شان در فصل آینده دارند. نکته جالب این است که اکثر آنها حتی فکر می‌کنند تیم به فینال آسیا هم می‌رسد. شاید فکر کردن به این مسأله چندان عجیب نباشد اما با توجه به اینکه اختلاف زیادی به لحاظ امکانات و هزینه‌ای بین تیم‌های ایرانی و دیگر مدعیان قهرمانی آسیا وجود دارد، فکر می‌کنید می‌توانید به این هدف بزرگ برسید.

 درست است که کارمان خیلی سخت است اما اگر باور داشته باشیم، می‌شود. اگر همه از جمله کارخانه، مدیرعامل، کادرفنی و بازیکنان به این مسأله اعتقاد داشته باشند و بخواهند می‌توانیم به فینال برسیم. البته برای رسیدن به این مسأله و مدعی بودن نیاز است که تیم خوبی بسته شود و بازیکنان خوب حفظ شوند. به هر حال یکی، دو ماه دیگر تا بازی بعدی وقت داریم که باید از این فرصت برای آماده شدن استفاده کنیم و با تمرکز بالا به سوی فینال پیش برویم.

 اگر تمرکز را روی رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا گذاشتید، در لیگ هم می‌توانید مدعی باشید؟
 صددرصد. سال‌های قبل که ذوب‌آهن در لیگ مدعی بود، در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داشت و حتی در فینال جام حذفی هم بودیم. ما تمرکزمان روی هر 3 جام است و تلاش می‌کنیم امسال قهرمان لیگ برتر شویم.

 پس می‌خواهی با ذوب‌آهن  قهرمانی لیگ برتر را تجربه کنی؟
 دقیقا. من پیشنهادهای دیگری هم داشتم اما خیلی جدی نبود و در حد حرف پیش رفت اما خودم دوست داشتم در ذوب‌آهن بمانم.

 یعنی دوست نداشتی مثل خیلی از بازیکنان که تلاش می‌کنند به استقلال یا پرسپولیس برسند، شانس خودت را برای رسیدن به تیم‌های بزرگ پایتخت امتحان کنی؟
 نه چون من با منطق تصمیم می‌گیرم. من 5 سال پیش هم از استقلال پیشنهاد داشتم زمانی که داماش بودم و آقای قلعه‌نویی سرمربی استقلال بود اما من همان سال تصمیم گرفتم به ذوب‌آهن بیایم و فصل خوبی هم داشتم. اگر می‌خواستم به استقلال یا پرسپولیس بروم همان سال می‌رفتم اما در ذوب‌آهن احساس آرامش دارم.

 برای لژیونر شدن هم برنامه‌ای نداری؟
 خب هر بازیکنی دوست دارد لژیونر شود اما اگر پیشنهاد خوبی داشته باشم. دوست ندارم مثلا با پیشنهاد تیم‌های تایلندی لژیونر شوم و ترجیح می‌دهم به تیم‌هایی بروم که باعث پیشرفتم شوند.

4344