شروع طوفانی تیم کی‌روش با شکست آرژانتین و مسی

شروع طوفانی تیم کی‌روش با شکست آرژانتین و مسی

سایت رسمی فوتبالی - تیم ملی کلمبیا موفق شد با هدایت کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی ایران، در گام اول خود در کوپا آمریکا تیم ملی آرژانتین را با دو گل شکست دهد.

به گزارش فوتبالی، دو تیم کلمبیا و آرژانتین در اولین دیدار خود در رقابت های کوپا آمریکا از ساعت 2:30 بامداد یکشنبه به وقت ایران به مصاف یکدیگر رفتند. این دو تیم پیش از این 13 بار برابر یکدیگر قرار گرفته بودند که 7 پیروزی سهم آرژانتین و دو پیروزی سهم کلمبیا بود و 4 بازی نیز به تساوی کشیده شده بود. در نیمه اول آرژانتین عملکرد بهتری نسبت به کلمبیا داشت اما شاگردان کی‌روش موفق شدند با استفاده از روش های خاص خود جلوی گلزنی این تیم را بگیرند. کلمبیا نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و فشار را بر مسی و یارانش اضافه کرد. این در حالی بود که دی ماریا بین دو نیمه از زمین بازی بیرون رفته و دپول جانشین او شده بود. آنها چندین کرنر و ضربه ایستگاهی به دست آوردند اما نتوانستند از هیچ یک از آنها استفاده کنند. پس از این آرژانتین بار دیگر نبض بازی را در دست گرفت و در یک صحنه بازیکنان این تیم معتقد بودند که دفاع کلمبیا پاس رو به عقب به دروازه بان خود داده و اوسپینا توپ را با دست برداشته است. اما نظر داور این نبود و اعتراضات بی امان بازیکنان باعث شد که پاردس یک کارت زرد از داور بازی دریافت کند. در دقایقی از بازی نیز بعد از خطای شدید روی مسی بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند و بازی دقایقی به تشنج کشیده شد. دیگر موقعیت خوب آرژانتین در نیمه دوم روی ضربه سر مسی به دست آمد که از کنار دروازه به بیرون رفت. 

در دقیقه 71 بازی و در حالی که کلمبیا در هیچ یک از 5 بازی اخیر خود پس از سال 2011 موفق به گلزنی برابر آرژانتین نشده بود، توانست دروازه این تیم را باز کند. مارتینز که در نیمه اول در یک تعویض اجباری جانشین موریل شده بود، گل اول کلمبیا را روی پاس خامس رودریگز به ثمر رساند. در حالی که انتظار می رفت دیبالا وارد زمین شود، این اتفاق رخ نداد. از سوی دیگر کی‌روش زاپاتا را جانشین لرما کرد تا 5 دقیقه پس از حضور خود در زمین و در دقیقه 86 تیر خلاص را بر پیکر آرژانتین شلیک کرده و گل دوم این تیم را به ثمر برساند. در نهایت بازی با نتیجه 2 - 0 به سود کلمبیا به پایان رسید و این در حالی است که آرژانتینی 53% مالکیت توپ را در این دیدار در اختیار داشتند و 6 شوت درون و 6 شوت بیرون از چارچوب نیز به سمت دروازه رقیب شلیک کرده بودند. کلمبیا در این بازی 3 شوت بیرون چارچوب و دو شوت درون چارچوب داشت که هر دو تبدیل به گل شد.

دیدار دو تیم دیگر این گروه، پاراگوئه و قطر، یکشنبه شب ساعت 23:30 به وقت تهران برگزار خواهد شد. کلمبیا با این پیروزی موقتا در صدر جدول قرار گرفت. 

1070