بازجویی از رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا

بازجویی از رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا

سایت رسمی فوتبالی- لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا طبق اسناد لو رفته که توسط مارکا افشا شده، از سوی پلیس تحت اتهام قرار گرفته است.

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از دو سال پیش بود که لوئیس روبیالس، به جای آنخل ویار به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد. یکی از بحث برانگیزترین اقدامات روبیالس، اخراج جولن لوپتگی از سرمربیگری اسپانیا سه روز مانده به جام جهانی بود. اقدامات ابداعی او در تغییر برگزاری سوپرکاپ اسپانیا و نیز کوپا دل ری نیز این اواخر خبرساز شده بود.

امروز نشریه مارکا فاش ساخت که نام لوئیس روبیالس در لیست کسانی که تحت تحقیقات پلیس قرار دارند و به آنها اتهاماتی چون دریافت رشوه وارد شده، دیده می شود. این اسناد که نزدیک به 1000 صفحه هستند، به عملیات اخیر پلیس اسپانیا و دستگیری بیش از 15 نفره به اتهام تبانی و شرطبندی در فوتبال اسپانیا مربوط می شود.

 

روبیالس پس از تحقیقاتی جداگانه، متهم شده است که امتیاز احداث یک زمین فوتبال را به صورت ناعادلانه به باشگاه اوئسکا واگذار کرده است. او مشخصا در ارتباط با یکی از سران باشگاه اوئسکا به نام پتون این امتیاز را واگذار کرده است.

گویا پتون در ازای دریافت کمک مالی از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا برای احداث زمین فوتبال، متعهد به نوشتن کتابی برای فدراسیون فوتبال شده است و در صورت اثبات این موضوع، قطعا ادامه کار روبیالس در فدراسیون فوتبال اسپانیا به خطر خواهد افتاد.

روبیالس همراه پتون، آگوستین لاسائوسا(رئیس سابق اوئسکا) و اسکار فلو مورد بازجویی پلیس قرار گرفته اند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.