خداداد عزیزی: مقابل کره شجاعانه بازی کردیم/ تلفیق فوتبال کی روش و ویلموتس برای ما خوب است

خداداد عزیزی: مقابل کره شجاعانه بازی کردیم/ تلفیق فوتبال کی روش و ویلموتس برای ما خوب است

وب سایت رسمی فوتبالی- خداداد عزیزی گفت: فکر می کنم تلفیق فوتبال کی روش و ویلموتس برای ما خوب است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، خداداد که زمانی منتقد کی روش بود حالا با وسواس بیشتری نسبت به تیم ملی اظهار نظر می کند. چرا که می داند چه ادبیاتی بر فضای مجازی حاکم است و برسر یک اظهار نظر ساده و تخصصی چه می آورند. او فقط به این نکته بسنده می کند که تیم ملی مقابل کره شجاعانه بازی کرده و اگر جلو زمین این تیم یعنی خط تهاجمی اش مثل خط دفاع تقویت شود تیم ملی قدرتمند تری را شاهد خواهیم بود. بحث با خداداد وقتی به سوژه علی دایی کشید جذابتر هم شد.

اول از برنامه ستاره ساز شروع کنیم که این روزها در قاب آن دیده می شوید.آیا از دل این برنامه ستاره ای مثل خداداد عزیزی بیرون خواهد آمد نمی دانم باید ببینیم.

ما که تلاشمان را می کنیم سیستم کشف استعداد ما و تلاشمان در کار پایه و آنچه توسط مراجع و نهادهای ذیصلاح در این زمینه رخ می دهد خروجی خاصی برای فوتبال نداشته و معمولا ستاره های ما از دل حوادث بیرون می آیند.

ستاره ساز می تواند این شرایط را تغییر دهد؟

ببینید سخته که از این سیستم دنبال ستاره های آنچنانی باشیم اگر این برنامه پایدار باشد که پیگیرش هم هستند که در سیزنهای بعدی هم کار را ادامه بدهند و در کنارش آکادمی حرفه ای هم بزنند موثرتر است.ما در این برنامه آخرش به سه نفر می رسیم این درحالیست که هیچ کجای دنیا فوتبال با سه نفر انجام نمی شود. فوتبال را 25 نفر انجام می دهند . در آن آکادمی اگر آن 20 نفر آخر را حفظ کنید و پرورش بدهید آن وقت خروجی بهتری خواهد داشت و جذاب خواهد شد. بچه های ما در این برنامه توانمندی دارند اما نیاز به آموزش دارند. اگر بعد از حذف از این برنامه به امان خدا رها شوند فایده ای ندارد.

از ستاره ساز بگذریم. در مورد تیم ملی سوال کنیم و شرایط و اتمسفر تازه این تیم.
بنظر می رسید با همان بازیکنان کی روش این تیم رها شده و فوتبال هجومی ای مقابل کره به نمایش گذاشت. فضای اخیر در حواشی تیم ملی در رسانه ها و افکار عمومی ما  وب نیست.عده ای به طرفداری از آقای کی روش علیه ویلموتس هستند و برخی هم بالعکس.که قبلا گل نمی خوردیم اما حالا راحت گل خوردیم یا قبال حمله نمی کردیم اما اینجا شجاعانه بازی کردیم. بنظرم این موضوعات فرقی نمی کند. مهم این است که تیم ملی ما حرکت رو به جلو داشته باشداصا این مقایسه که یک عده انجام می دهند غلط است. هر مربی ای یک فلسفه و شکل بازی و تفکر خاص خود را دارد. حتی رفتارها در برخورد با رسانه ها بازیکنان و دیگر مربیان هم بین مربیان متفاوت است.به همین دلیل نباید آن ها را مقایسه کنیم ما فقط باید شکل فوتبالها را ببینیم و نظر خودمان را بدهیم قرار هم نیست به نظر طرف مقابلمان توهین کنیم. عمده مشکل ما درفضای مجازی که در فوتبالمان هم دیده می شود این است که آدمها براساس تفکرات خودشان به عقیده دیگران توهین می کنند. مثلا اگر الان یکی بگوید تیم ویلموتس بهتر از تیم کی روش بوده است یک عده می ریزند در فضای مجازی و فحشش می دهند که آقا تو چی می فهمی که چنین حرفی را می زنی.. به نظر می رسد این تند خویی اصلا در جامعه هم هست که به فضای مجازی کشیده شده فضای مجازی همه جای دنیا هست اما  استفاده ای که ما از آن می کنیم فقط بد و بیراه گفتن است. یعنی هیچکس نمی تواند اظهار نظر کند در مورد یک بطری آب می گویند تو تاحالا آب خوردی اصلا حالیته آب چیه؟ فضای مجازی ما نا مطلوب است الان اگر من بگویم تیم ملی فوتبال ما ضعیفتر از زمان کی روش است.می گویند چی شد؟ توکه زمانی انتقاد می کردی حالا چرا این طوری حرف می زنی یا چرا حالا نظرت عوض شده .اگر بگویم تیم ویلموتس بهتر از کی روش بازی می کند می گویند چی می فهمی که در مورد کی روش اظهار نظر می کنی برای همین من فقط نظرم را درمورد بازی کره جنوبی می گویم و کاری به بازیهای قبلی ندارم. بنظرم ما شجاعانه بازی کردیم و این هم به استراتژی برمی گردد. شاید کی روش مربی نتیجه گرایی بود برای همین بارها می شد که تیمش 20 بازی هم نمی باخت.ولی بنظرم ویلموتس یک مربی نتیجه گرا نیست و اهمیت به این که تیم بتواند بیشتر حمله کند و موقعیت گل بسازد. کی روش تمرکزش روی بازی در جام جهانی بود بنابراین روی خط دفاع کار می کرد و انصافا خدمت کرد به فوتبال ایران .همین سیستم دفاعی خوبی که در حال حاضر در تیم ملی داریم حاصل تفکرات کی روش است.بنظرم جلو زمین ما کمی ضعیفتر بود که در حال حاضر روند آن هم رو به رشد است.من فکر می کنم تلفیق فوتبال کی روش و ویلموتس برای ما خوب است.

یک سوژه عجیب و جنجالی این روزهای فوتبال ایران هم سرنوشت علی دایی است. دوست وهمبازی شما. بعد از نحوه جدایی او از سایپا گفته می شد که قرار است به دایی تیم داده نشود. این نحوه برخورد و البته رفتارهایی از این دست را چگونه ارزیابی می کنید
من نظری ندارم. متاسفانه ما هیچوقت از هم حمایت نکردیم. ما اگر کانونی و انجمنی برای همه بازیکنان داشتیم یا سندیکای مربیان و در آن وجود حمایت از هم را داشتیم هیچوقت زمان کی روش نباید اجازه می دادیم کی روش به مربیان ایرانی توهین کنددر آن زمان یک نفر صدایش در نیامد. الان هم همین است وقتی چنین برخوردی با دایی می شود و هیچکس برخوردی نمی کند مثل زمانی است که بامن هم همین رفتار شد و کسی حمایت نمی کند من هم حمایت نمی کنم. نه این که از علی دایی حمایت نکنم اظهار نظر نمی کنم. من اصلا نمی دانم چی هست که حرف بزنم.نمی دانم حرف کیه یا تصمیم کیست؟ باید اول شفاف و روشن بگویند دلیلش این است.بعد در موردش حرف بزنیم. شما سوالی می کنید که اصلا هیچ چیز آن معلوم نیست. شما دلیل خاصی دارید. رییس فدراسیون گفته؟ وزیر ورزش گفته؟

این گویا یک توافق نانوشته است.

پس نمی شود به راحتی درمورد آن صحبت کرد.

4344