گزارش ویژه/ واکاوی ماجرای لو رفتن فایل صوتی فرهاد/ احساس کرد سرمربی استقلال می شود!

گزارش ویژه/ واکاوی ماجرای لو رفتن فایل صوتی فرهاد/ احساس کرد سرمربی استقلال می شود!

وبسایت رسمی فوتبالی – همانطور که حتما می دانید فرهاد مجیدی، سرمربی جدید تیم امید خودش را درگیر یک حاشیه جدید کرده است.

به گزارش فوتبالی، چند روزی می‎شود که فایل صوتی عجیبی از فرهاد مجیدی در فضای مجازی منتشر شده که در آن مجیدی از پرویز مظلومی عضو کمیته فنی باشگاه به خاطر مذاکره با محمدرضا حسینی بازیکن فصل گذشته ذوب آهن انتقاد کرده است و گفته که این بازیکن را نمی خواهد. 

امروز یکی دو روزنامه ورزشی نوشته بودند صدای فرهاد مجیدی ضبط شده است و او در محفلی دوستانه و یا حتی با مدیران باشگاه استقلال، این صحبتها را کرده و یکی از آنها صدای او را ضبط کرده است. با آنالیز فایل صوتی فرهاد مجیدی که در کانالهای هواداری پرسپولیس منتشر شد و بازتاب وایرالی میلیونی داشت، مشخص می شود که مجیدی با استفاده از یکی از شبکه های اجتماعی، به یک نفر پیغام داده است. اینکه این شبکه اجتماعی واتساپ بوده یا تلگرام و یا شبکه دیگر، مشخص نیست اما در هر حال لحن حرف زدن مجیدی آنقدر تند است که بعید است او در جلسه ای این صحبتها را مطرح کرده باشد چرا که او درباره پرویز مظلومی هم به تندی صحبت می کند.

چرا پست حسینی را نشناخت؟

جدا از آنکه فرهاد مجیدی در این فایل صوتی، حسینی را مدافع راست معرفی کرده ( پست اصلی بازیکن جدید سپاهان، وینگر است) لحن مجیدی در این فایل به هیچ وجه محترمانه نیست. او درباره کسی صحبت کرده که سرمربی مجیدی در استقلال بوده و مجیدی قطعا بهتر از هر شخص دیگری می‎داند که احترام به پیشکسوت و بزرگتر، یک اصل در دنیای ورزش محسوب می‎شود اما انگار فرهاد آنقدر عصبانی بوده که یادش رفته درباره چه کسی حرف می زند و با لحنی عجیب به او تاخته است. شنیده شده که پرویز مظلومی هم از این اتفاق ناراحت شده و یکی از دلایل استعفایش از کمیته فنی، در آن زمان برخورد مجیدی بوده است. سید محمد حسینی یکی از بهترین بازیکنان لیگ در پست خودش بود و عجیب بود که فرهاد مجیدی حتی پست حسینی را نشناخت و حتی او را با امیرکارگر بازیکن تیم امید استقلال مقایسه کرده است. خبر دیگری که هنوز تایید نشده این است که حسینی، بازیکن جدید تیم سپاهان از اینکه فرهاد مجیدی او را نخواسته ناراحت شده و به استقلال نرفته است. البته مجیدی سابقه نشناختن خود بازیکنان را هم دارد، چه برسد به پست بازیکنان! او در استودیوی برنامه نود، علیرضا جهانبخش، بازیکن جوان آن زمان تیم ملی را نشناخته بود. مجیدی بعدها درباره این ماجرا توضیح داد و به نوعی از دل جهانبخش درآورد.

مجیدی مصاحبه هم تنظیم می کند

مورد بعد، ادعای مجیدی درباره تنظیم یک مصاحبه علیه مظلومی و یا کسانی است که بدون هماهنگی با او می خواستند استقلال را ببندند. در این فایل صوتی مجیدی اعلام می کند که از خجالت عضو کمیته فنی درمی آید( البته از خجالت درآمدن، ورژن محترمانه صحبتهای مجیدی است). گویا مجیدی به جز تخصص در مستطیل سبز، سابقه کار رسانه ای هم داشته و تا امروز کسی را در جریان آن قرار نداده بود. مصاحبه ای که چند روز پیش در یک سایت پربیننده هم علیه مدیران استقلال منتشر شد به خوبی تنظیم شده بود. احتمالا فرهاد مجیدی که درروزهایی که هنوز تکلیف سرمربیگری استقلال معلوم نشده بود، هنوز فکر می کرد گزینه نهایی است و قرار است سرمربی شود. در حالیکه او قبل از اینکه سرمربی موقت استقلال شود، تضمین داده بود که دستیار سرمربی خارجی بعدی استقلال می ماند و اتفاقا زمانی که به عنوان سرمربی موقت انتخاب شد، به شدت از مدیریت استقلال تعریف و تمجید کرده بود.

مجیدی به باشگاه استقلال لیست داده بود؟

آخرین نکته ای که باید به آن اشاره کنیم، استراتژی مجیدی برای فصل نقل و انتقالات بوده است. آنطور که روزنامه های ورزشی و چند سایت نوشته اند، مجیدی برای جذب بازیکنان لیست خاصی به باشگاه استقلال نداده است. او در حالی از مظلومی به خاطر مذاکره با بازیکنان دیگر گلایه کرده که خود او هم هیچ برنامه ویژه ای برای تقویت استقلال نداشته و ظاهرا در لیستی که او به باشگاه داده فقط نام دو بازیکن – بهنام برزای و لوسیانو پریرا – دیده شده که البته خود او هم برای تماس آنها اقدامی نکرده است. سیاست مجیدی حفظ بازیکنان فصل گذشته استقلال به علاوه یکی دو تغییر بوده است که با توجه به ماجراهای مختلف کاپیتانهای استقلال، اجرای این سیاست سخت بوده است. حالا اینکه چطور مجیدی با این لیست تقریبا خالی‎اش از اعضای کمیته فنی گلایه کرده، سوالی است که سرمربی جدید تیم امید می‎تواند به آن پاسخ دهد. مجیدی در این فایل صوتی احساس قدرت می کند و طوری حرف می زند که انگار سرمربی استقلال شده است. او چون احساس می کرد سرمربی استقلال شده، چنین صحبتهایی کرده و حالا هم که فایل صوتی او منتشر شده، واکنش خاصی نداشته است. باید دید او در روزهای آینده در این باره موضع گیری خواهد کرد یا اینکه همچنان سکوت می کند.