گزینه‎های دستیاری استراماچونی: این چهار نفر

گزینه‎های دستیاری استراماچونی: این چهار نفر

وبسایت رسمی فوتبالی – نام چهار مربی به عنوان گزینه‎های دستیاری استراماچونی در استقلال منتشر شده.

به گزارش فوتبالی، در حالیکه هنوز زمان دقیق ورود سرمربی جدید استقلال به ایران مشخص نشده – رئیس هیات مدیره گفته استرا چهارشنبه می‎آید اما خلیل‎زاده عنوان کرده شاید او را هفته آینده در تهران ببینیم – گمانه زنی‎های متعددی درباره دستیاران ایرانی او صورت گرفته است و نام چند مربی برای حضور در کادر فنی استقلال مطرح شده است.

اولین مربی ای که نامش منتشر شده، رحمان رضایی است. او را به خاطر سابقه حضورش در فوتبال ایتالیا و تسلط به زبان ایتالیایی، گزینه جدی نشستن روی نیمکت باشگاه می‎دانند. روزنامه فرهیختگان در شماره امروز خود درباره احتمال اضافه شدن رضایی به کادر فنی استقلال نوشته:" از وقتی صحبت استراماچونی با استقلال مطرح شده، رحمان رضایی به درخواست ایجنت ایتالیایی وارد عمل شده تا به استراماچونی اطلاعات لازم را درمورد استقلال بدهد. اتفاقا در بعضی جاها که مذاکرات به بن‌بست رسیده، این رحمان رضایی بوده که وارد عمل شده و بن‌بست را گشوده یا حد وسط را گرفته. همچنین رحمان رضایی در این چندهفته به مربی ایتالیایی کمک فنی فراوانی داده و سیستم باشگاه‌داری و لیگ ایران را برای او به صورت کامل توضیح داده.طبیعی است که در این مدت هم استراماچونی تصمیم گرفته از او در کادرفنی خود استفاده کند."

داریوش یزدانی دیگر مربی‎ای است که به استقلال لینک شده. او البته یکی از گزینه‎های دستیاری مارک ویلموتس در تیم ملی هم محسوب می‎شود. جوان بودن یزدانی در کنار تسلط او به زبان انگلیسی و به روز بودنش در کنار مدارک مربیگری هافبک سابق استقلال باعث شده که او از دید بعضی از اعضای هیات مدیره گزینه مناسبی برای دستیاری استراماچونی باشد هر چند که هنوز هیچ تماسی از استقلال با این مربی ایرانی مقیم امریکا برقرار نشده است.

به جز یزدانی، پیروز قربانی هم دیگر مربی جوانی است که می‎تواند گزینه دستیاری استرا باشد. او جزو مربیان تحصیلکرده فوتبال ایران است که فوق لیسانس مدیریت ورزش دارد و به زبان انگلیسی هم مسلط است. امروز خبرگزاری فارس و خبرگزاری میزان، او را یکی از مربیانی معرفی کردند که می‎تواند در فصل جدید روی نیمکت استقلال بنشیند.

محمود فکری هم یکی دیگر از استقلالی‎هایی است که شایعه حضورش در کادر فنی آبی‎ها منتشر شده. مهمترین خصوصیت او، کاریزماتیک بودنش است و او می‎تواند مثل کریم باقری در پرسپولیس، از ایجاد حاشیه در استقلال جلوگیری کند و به همین دلیل مدیران استقلال او را به سرمربی جدید تیمشان معرفی کرده‎اند. به این نکته هم اشاره کنیم که فکری سابقه مربیگری در استقلال را دارد و در مقاطع مختلف روی نیمکت این تیم نشسته است.

 

1984