بهاروند: هیئت رئیسه فردا درباره سوپرجام تصمیم گیری می‌کند/ کار سختی برای شروع لیگ داریم

بهاروند: هیئت رئیسه فردا درباره سوپرجام تصمیم گیری می‌کند/ کار سختی برای شروع لیگ داریم

وب سایت رسمی فوتبالی- حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: وقتی تیمی هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی قهرمان می‌شود بحث برگزاری سوپرجام در آئین نامه برگزاری مسابقات پیش بینی نشده است. این آیین نامه مربوط به قبل و پیش از حضور من در سازمان لیگ است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، او تصریح کرد: قبل از برگزاری سوپرجام این موضوع را پیش بینی کردیم و قرار شد بحث برگزاری سوپر جام در هیئت رییسه بررسی و تصویب شود.

بهاروند بیان کرد: فدراسیون درگیر حواشی فینال جام حدفی و اردو‌های تیم ملی است و ما به زودی بحث سوپرجام را به هیئت رئیسه سازمان لیگ می‌بریم. سوپرجام معمولا یک هفته قبل از شروع لیگ جدید برگزار می‌شود. هیئت رئیسه فردا درباره سوپرجام تصمیم گیری می‌کند.

رئیس سازمان لیگ اظهار کرد: در چنین حالتی که یک تیم قهرمان لیگ و حذفی بشود ۲ شیوه در اروپا تصمیم گیری می‌شود. هیئت رئیسه باید تصمیم گیری کند که به چه شکلی سوپرجام را برگزار می‌کنیم.

او اظهار داشت: در فوتبال اروپا اگر تیمی قهرمان هر ۲ جام شود، قهرمان جام حذفی یا با نایب قهرمان لیگ بازی می‌کند یا نایب قهرمان جام حذفی. اگر بازی‌ای برگزار نشود جام سوپرجام را به پرسپولیس می‌دهیم. فردا تکلیف سوپر جام در جلسه هیئت رئیسه سازمان لیگ مشخص می‌شود.

بهاروند گفت: به دلیل برخی مشکلات که در ورزشگاه‌ها مانند بلیت الکترونیکی و دوربین مداربسته وجود دارد کار سختی برای شروع لیگ داریم. نیروی انتظامی اعلام کرده اگر این امکانات فراهم نشود نمی‌توانیم لیگ را برگزار کنیم. البته برخی ورزشگاه‌ها برای این کار اقدام کرده اند.۲ فصل است طبق دستور‌ای افی سی بلیت فروشی را به باشگاه‌ها واگذار کرده ایم، اما بیشتر ورزشگاه‌ها در اختیار باشگاه‌ها نیست.

او ادامه داد: امکان دارد ذوب آهن به دلیل حضور در لیگ قهرمانان ۲ روز زودتر اولین بازی اش را برگزار کند تا آسیب نبیند.

رئیس سازمان لیگ بیان کرد: اگر بتوانیم ورزشگاه‌ها را تجهیز کنیم بلیت فروشی به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد. سازمان لیگ روی بلیت فروشی بازی‌ها نظارت می‌کند، اما برگزاری مسابقات با ما است. در ورزشگاه آزادی و نقش جهان اقدام‌های خوبی برای فروش بلیت الکترونیکی صورت گرفته است. ورزشگاه آزادی از پرسپولیس و استقلال اجاره می‌گیرد و باشگاه‌ها باید این کار را انجام بدهند.

بهاروند خاطرنشان کرد: شرکت توسعه و تجهیز باید بحث بلیت فروشی الکترونیکی و دوربین مداربسته را انجام می‌دهد. بخش زیادی از ورزشگاه‌ها چنین کاری را انجام نداده اند. حل این معضلات دست فدراسیون و سازمان لیگ نیست.

او گفت: باشگاه استادیوم را اجاره می‌کند و باید ورزشگاه‌ها تجهیز شوند. نیروی انتظامی و یگان ویژه برای برگزاری رقابت‌ها ایثار می‌کنند. سازمان لیگ موسسه‌ای خصوصی و مستقل است که زیر نظر فدراسیون کار می‌کند. رئیس مجمع سازمان لیگ رئیس فدراسیون فوتبال است.

بهاروند گفت: برگزاری رقابت‌ها کار جمعی است و وزارت ورزش و جوانان باید ورزشگاهی که در اختیار شرکت توسعه است را تجهیز کند. نیروی انتظامی می‌گوید اگر بلیت فروشی الکترونیکی و دوربین مداربسته درست نشود امکان برگزاری رقابت‌ها نیست.

او بیان کرد: ما وظیفه مان این بود که محل استقرار تماشاگران را معلوم کنیم. طبق مصوبه شورای تامین استان وظایف هر سازمانی برای برگزاری فینال جام حذفی مشخص شده بود. برگزاری بازی در ورزشگاه غدیر اهواز در شورای تامین مصوب نشد، اما برخی نظر دادند که محل مسابقه، ورزشگاه غدیر باشد.

رئیس سازمان لیگ گفت: درباره دربی ما گفتیم ظرفیت ورزشگاه ۹۰ به ۱۰ باشد، اما شورای تامین گفت برای برقراری امنیت ۵۰-۵۰ باشد. همه جای دنیا ۹۰ به ۱۰ است. آنچه که شورای تامین خوزستان مصوب کرد این بود بازی فینال جام حذفی در ورزشگاه فولاد برگزار شود

بهاروند همچنین گفت: سعید فتاحی اشتباه کرد که گفت فینال جام حدفی در شهری غیر از شهر‌های خوزستان برگزار می‌شود. گزینه ما ابتدا خرمشهر بود، اما هیئت رئیسه سازمان لیگ مصوب کرد بازی در اهواز برگزار شود. ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد گزینه ما بود، اما داماشی‌ها اعتراض کردند که این امر منتفی شد. سعید فتاحی به هیچ وجه نگفت داماشی‌ها لباس پرسپولیس را بپوشند.

او اظهار داشت: پیشنهاد خوبی است که عواید برگزاری فینال جام حذفی را به مردم خرمشهر اختصاص بدهیم و احتمال دارد این موضوع در هیئت رئیسه سازمان لیگ مطرح شود. برگزاری خوب مسابقات حاصل کار گروهی است. هر تصمیمی در جلسه هیئت رئیسه درباره سوپرجام گرفته شود به باشگاه‌ها ابلاغ می‌کنیم

حیدربهاروند خاطرنشان کرد: فتاحی طبق حکم کمیته اخلاق برکنار نشده بلکه تعلیق شده است. کمیته اخلاق و کمیته انضباطی کار‌های خوبی در فوتبال انجام داده اند و جلسات مختلفی برای برگزای سالم رقابت‌ها در این کمیته‌ها برگزار شده است.

او بیان داشت: تیم‌هایی که در لیگ حرفه‌ای بازی می‌کنند باید ورزشگاهی حرفه‌ای داشته باشند. درست نیست یک تماشاگر پنج تا هشت ساعت قبل از بازی به ورزشگاه بیاید و با عصبانیت اتفاق‌های زشتی را رقم بزند. تماشاگر باید یک ساعت قبل از بازی به ورزشگاه بیاید. برای فینال جام حذفی ظرفیت ورزشگاه ۳۰ هزار نفر بود، اما ما ۲۰۵۰۰ بلیت فروختیم و حدود ۱۰ هزار نفر بدون کنترل به داخل ورزشگاه آمدند.

او همچنین خاطرنشان کرد: وظیفه حراست وزارت ورزش نیست که نظم برقرار کند بلکه این موضوع در حیطه وظایف نیروی انتظامی است. وظیفه سازمان لیگ و فدراسیون این نیست که ورزشگاه‌ها را تجهیز کنند، اما باید روی این کار نظارت کنند. باید برای برگزاری بازی‌ها تعامل داشته باشیم. صندلی‌ها باید شماره گزاری شده و بلیت به صورت الکترونیک فروخته شود تا ما بدانیم صندلی برای چه کسی است.

7413