کمپس: وقتی آرژانتین گل بخورد و یا دفاع اشتباه کند، باز هم مسی مقصر است

کمپس: وقتی آرژانتین گل بخورد و یا دفاع اشتباه کند، باز هم مسی مقصر است

سایت رسمی فوتبالی- ماریو آلبرتو کمپس، اسطوره سابق فوتبال آرژانتین که در سال 1978 با آلبی سلسته قهرمان جام جهانی شده بود، در صحبتهایی به تمجید از لیونل مسی پرداخته است.

به گزارش فوتبالی، درآستانه آغاز رقابتهای کوپا آمه ریکا، کمپس در مورد مسی و شرایط تیم ملی کشورش صحبت کرده و گفته:«لیونل مسی برای آنکه به حد و اندازه های مارادونا برسد، نیازی به قهرمانی در جام جهانی ندارد. او بهترین بازیکن دنیاست ولی سوپرمن نیست.»

کمپس ادامه داد:« مارادونا در سال 1986 قهرمان جام جهانی شد و مسی هنوز نتوانسته به این جام دست بیابد. این یک واقعیت است ولی مسی تمام افتخارات ممکن را کسب کرده و کارهایی که انجام داده حیرت آور است. اگرچه همیشه گفته می شود که اگر مسی قهرمان جام جهانی نشود، نمی تواند مارادونای جدید باشد و به نظرم حرفهای احمقانه زیادی گفته می شود.»

کمپس در گفتگو با رادیو مارکا، به این نکته اشاره کرده که مشکل اصلی آرژانتین اسکالونی جستجو برای یافتن هم تیمی های ایده آل برای مسی در زمین است تا او احساس تنهایی نکند:« کاملا روشن است که مسی باید بداند که چطور باید تمام اتفاقهای اطرافش را تحمل کند و به نظرم او در بسیاری موارد حق دارد و نمی تواند به تنهایی همه کارها را انجام دهد. بالاخره زمانی می رسد که خسته می شوی. اگر به آرژانتین یک گل بزنند، مسی مقصر است؛ اگر دفاع اشتباه کند، مسی مقصر است. هر اتفاق بدی که در اردوی آرژآنتین رخ می دهد، مسی مقصر است. او حق دارد که از این شرایط خسته شود.»


از نظر کمپس، محاصره کردن مسی در بین بازیکنان توانا و خوب در اردوی آرژانتین، می تواند کلید موفقیت این تیم باشد:« باید ارزشها را دریافت. اگر تو را به تیم ملی دعوت می کنند، به این خاطر نیست که با مسی دوست شوی؛ بلکه به این خاطر است که همراه ومکمل مسی در زمین بشوی.»

او درمورد یکی از مشکلات بزرگ آلبی سلسته گفت:« مدتهاست که ما آرژانتینی ها فقط مسی را داریم. هرچند که از نظر خیلی ها، مسی به درد نمی خورد؛ ولی باید بدانیم که به دنبال چه چیزی هستیم و ببینیم که تیم چطور بازی می کند و چه خواسته هایی داریم.»

6363