مودریچ: هنوز توان بازی کردن در رئال را در خودم می بینم

مودریچ: هنوز توان بازی کردن در رئال را در خودم می بینم

سایت رسمی فوتبالی- لوکا مودریچ ستاره کروات باشگاه رئال مادرید درانتظار شروع فصلی تازه است و امیدوار است تا فصل جدید برخلاف فصل 19-2018 فصل موفقی برای خودش و تیمش باشد.

به گزارش فوتبالی، مودریچ در گفتگو با برنامه یونیورسو والدانو، به آنالیز عملکرد رئال مادرید، تیم ملی کشورش و آینده اش در پایتخت اسپانیا پرداخته که این گزیده ای از صحبتهای اوست:

*بازی کردن برای تیم ملی کرواسی: احساس غرور می کنم که نماینده کشورم باشم؛ من کاپیتان کرواسی هستم و از این بابت احساس رضایت می کنم. می خواهم تا زمانی که سرمربیان تیم فکر می کنند که من می توانم به تیم کمک کنم، به حضورم ادامه دهم و فکر می کنم که مهره معتبری برای تیم هستم.روزی که چنین باوری نداشته باشم، از تیم ملی کنار خواهم رفت. نیازی نیست که کسی به من این را بگوید. این تیم همیشه بازیکنان بزرگ و بامهارتی داشته. اشتیاق زیادی داشتیم تا با نسل طلایی مان کاری مشابه با جام جهانی 98 فرانسه انجام دهیم؛ آنها برای ما الگوهای بزرگی بودند. جام جهانی حیرت آوری را پشت سرگذاشتیم و درنهایت کار بزرگی انجام دادیم که نشان دهنده مهارت بازیکنان تیممان بود. ما حس می کردیم که به مردممان یک موفقیت بزرگ بدهکاریم؛ آنها همیشه درکنار ما بودند. اما باخت در فینال جام جهانی سخت بود.

*خستگی حضور درجام جهانی: تمام توانمان در جام جهانی کشیده شد؛ وقتی در جام جهانی حضور داری خستگی فکری و جسمی زیادی برایت ایجاد می شود.برای کشورت بازی می کنی و این بزرگترین کاری است که می توانی درکارنامه ورزشی ات انجام دهی

*جنگ در کرواسی: مسائل مرتبط با جنگ که در کرواسی رخ داد، تاثیر زیادی روی ما گذاشت. بازی کردن برای کرواسی، رویایی است که هر بچه ای که درآنجا زندگی می کند، در سر می پروراند. ما ملتی داریم که قدرت ماست؛ احساس غرور می کنیم که نماینده کشورمان هستیم. حسابی خسته شدیم ولی وقتی به موفقیت می رسی، تمام خستگی ها را فراموش می کنی و میخواهی بیشتر بازی کنی.

*فینال جام جهانی: ما تمام توانمان را به کار گرفتیم. رسیدن تا مراحل پایانی تاثیر فکری و فیزیکی زیادی برروی فصل من داشت. از نظر فیزیکی می توانی خودت را بازیابی کنی ولی از نظر روانی...فصل بی ثباتی را پشت سرگذاشتم؛ همیشه رویایم این بود که برای رئال کارهای بزرگی انجام دهم و اگر برای کرواسی افتخاری کسب نمی کردم، کارنامه ورزشی ام کامل نمی شد؛ این آخرین فرصت من بود تا بتوانم کار بزرگی برای کشورم انجام دهم و به همین خاطر حسابی خسته شدم


*درآستانه خداحافظی: برای خودم حد و مرزی تعریف نمی کنم. گام به گام پیش می رویم. حس خوبی دارم؛ هرچند که امسال سال خوبی نبود. هنوز این توان را درخودم می بینم که در رئال مادرید و درآن سطحی که از من توقع می رود بازی کنم. دراین سن و سال باید لذت برد؛ چون وقتی خداحافظی کنی....

*توپ طلا: فتح این جوایز فردی حیرت آور است؛ به ویژه در شرایطی که با مسی و رونالدو رقابت کنی. فوق العاده است. خیلی خوشحالم و این به نحوی تحسین کارنامه ورزشی ام بود.

*زندگی بعد از فوتبال: هنوز به این موضوع فکر نکرده ام. دوست دارم با فوتبال مرتبط بمانم ولی نمی دانم چگونه. گاهی وقتها وقتی به این موضوع فکر می کنم، می بینم که از مربیگری خوشم نمی آید. وقتی که دردسرهایی که سرمربیان درمواجهه با ما می کشند را می بینم...  درحال حاضر از فوتبالم لذت می برم. خانواده ام از زندگی در مادرید راضی وخوشحالند.دوستان زیادی اینجا داریم و می توانیم سالها درمادرید به زندگی ادامه دهیم؛ کرواسی کشور من است و همواره با این کشور درارتباطم؛ والدینم و دوستانم آنجا هستند


*رئال فصل بعد: رئال بهتری را شاهد خواهیم بود. امیدوارم که رئال در تمامی وجوه به رقابت بپردازد و برای فتح تمام جامهایی که امسال به آنها دست نیافتیم، بجنگیم.

*بازیکن باتجربه رختکن: من یکی از بزرگترهای رختکن هستم؛ این مسئولیت بزرگی است که دوست دارم آن را دراختیار داشتم باشم. مطمئنم که رئال فصل خیلی بهتری را سپری خواهد کرد.

6363