رجب زاده: با توجه به نسل خوبی که داریم همه انتظار قهرمانی آسیا را از تیم ملی دارند

رجب زاده: با توجه به نسل خوبی که داریم همه انتظار قهرمانی آسیا را از تیم ملی دارند

وب سایت رسمی فوتبالی- مهدی رجب زاده درباره آخرین شرایط خودش و تیم ملی صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، مهدی رجب زاده بازیکن سابق تیم ملی معتقد است که در زمان کارلوس کی روش تیم ما هر چند سازماندهی خوبی در فاز دفاعی داشت اما نقطه ضعف ما در بحث هجومی بود و از ویلموتس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتظار می رود که تغییر در روش بازی ملی پوشان ایجاد کرده و ما وقتی صاحب توپ می شویم بازی هجومی و تماشاگرپسندی را ارائه کنیم تا هواداران از عملکرد تیم ملی لذت ببرند نه اینکه فقط دنبال دفاع و استفاده از ضد حمله و ضربات ایستگاهی باشیم.

بازی تیم ملی مقابل سوریه چطور بود؟
متاسفانه بازی را ندیدم و فقط شنیدم 5 بر صفر برنده شده ایم و فقط گلهای بازی را در فضای مجازی دیدم. سوریه تیمی نیست که برای ما دردسرساز شود و کادر فنی تیم ما هم عوض شده بود و بچه ها از نظر روحی و روانی خوب بودند و انگیزه بالایی داشتند. اختلاف ما با سوریه همین هست و درست است که پارسال با ما مساوی کردند اما در این بازی دوستانه نتیجه خوبی گرفتیم. فکر کنم تفکرات در تیم ملی ما عوض شده است، ما قبا دفاعی کار می کردیم و دنبال ضد حمله بودیم و الان هر چند از تفکرات سرمربی جدید تیم ملی هنوز شناخت نداریم اما به نظر می رسد تفکرات ویلموتس هجومی باشد هر چند که باز باید ببینیم در ادامه راه چه اتفاقی می افتد.

از ویلموتس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی چه انتظاری دارید؟
ممکن است نظرات متفاوت باشد و هر کسی یک انتظاری داشته باشد اما همه منتظرند یک تغییری در فوتبال بازی کردن تیم ملی ما ایجاد شود. زمان کی روش در بحث دفاعی سازماندهی خوبی داشتیم و حتی روی لیگ ما هم تاثیر داشت و تیم های ما یاد گرفتند چطور دفاع کنند اما ضعف ما این بود که وقتی صاحب توپ می شدیم مشکل داشتیم. در آن زمان بیشتر در دفاع تیمی خوب بودیم و در ضد حمات و روی ضربات کاشته دنبال گل زنی بودیم و بعد از اینکه گل می زدیم بهتر کار می کردیم چون حریف جلو می آمد و راحت تر کار می کردیم اما وقتی از حریفان عقب می افتادیم بی نظم می شدیم. به نظرم تیم ملی باید تعادل داشته باشد و وقتی از تیمی عقب می افتیم باید مثل تیم های خوب دنیا که گل خورده را جبران می کنند ما هم دنبال جبران گل باشیم. دوران کی روش وقتی از تیمی عقب می افتادیم اکثر مواقع می باختیم چون بی نظم می شدیم. الان فوتبال دنیا به گونه ای است که تیم های صاحب سبک چه از حریف جلو بیفتند و چه عقب بیفتند شاکله خودشان را حفظ می کنند و تعادل دارند اما ما نداشتیم. به نظرم قطعا تفکرات ویلموتس با کی روش فرق خواهد داشت اما شخصا کار دفاعی کی روش را دوست داشتم اما وقتی گل عقب می افتادیم به مشکل می خوردیم و این ضعف را داشتیم.

فکر می کنید ویلموتس به لیگ ما اهمیت خواهد داد؟
هنوز که چیزی معلوم نیست و سرمربی تیم ملی تازه آمده و لیگ هم شروع نشده است اما امکان ندارد سرمربی تیم ملی به لیگ آن کشور اهمیت ندهد و باید اهمیت بدهد چون تیم ملی از دل لیگ بیرون می آید. درست است که ما یک سری لژیونر داریم اما باید به لیگ توجه شود وگرنه لیگ ما نابود می شود. در زمان کی روش زیاد به لیگ ما توجه نمی شد و به همین خاطر لیگ ما افت کرده بود و تیم های ما به شدت ضعیف شدند. در کل به جز دو سه تا تیم که فوتبال بازی می کردند بقیه تیم ها به شدت افت کردند. پرسپولیس فوتبال خوبی بازی می کرد و سه سال متوالی قهرمان شد و شخصیت قهرمانی پیدا کرد و به خاطر همین شخصیت تیمی و شخصیت قهرمانی اش تا فینال آسیا رفت اما بقیه تیم های ما در آسیا یا از گروه شان صعود نمی کردند یا در دور بعدی به راحتی حذف می شدند که به خاطر عقب بودن لیگ ما از کشورهای دیگر است و هم به لحاظ ساختاری و هم مالی و فنی از لیگ های دیگر آسیا عقب هستیم اما اگر بازیکن ببیند که دیده می شود قطعا در لیگ ما تاثیر خواهد داشت. کی روش با مربیان لیگ ما هم به مشکل خورد و وقتی سرمربی تیم ملی به لیگ توجه نکند در لیگ کشور تاثیرگذار است. همه بازیکنان تلاش می کنند که به تیم ملی برسند و بعد از آن لژیونر شوند و وقتی می بینند که سرمربی تیم ملی به آنها اهمیت نمی دهد کیفیت لیگ پایین می آید.

حضور وحید هاشمیان در کادر فنی تیم ملی را چطور ارزیابی می کنید؟

آقا وحید از بازیکنان قدیمی و خوب تیم ملی بوده و بازیکن بزرگی بود و اضافه شدنش به تیم ملی به لحاظ شناخت از لیگ ما و بازیکنان به سرمربی تیم ملی کمک می کند و هم به لحاظ فرهنگی و هم هم فنی می تواند به کادر فنی تیم ملی ما اطلاع رسانی کند و امیدوارم که در این پست جدید موفق باشد.


از ویلموتس انتظار جام باید داشته باشیم؟

چرا نداشته باشیم؟ بازیکنان ما در لیگ های خارجی که حضور دارند تاثیرگذار هستند و نسل خوبی داریم. بازیکنان جوانی داریم که در عین حال باتجربه اند چون در سن پایین ترانسفر شده اند و لیگ ما هم پر از استعداد است. ما در همه این سالها ناکام بوده ایم، هر چند به جام جهانی صعود کردیم اما می توانستیم از گروه مان بالا برویم اما خوب بازی نکردیم و مقابل حریفان دست و پا بسته بودیم. در جام ملت های آسیا هم همه توقع داشتند به فینال برسیم که نرسیدیم. با توجه به نسل خوبی که داریم همه انتظار قهرمانی آسیا را از تیم ملی دارند.

دغدغه صعود به جام جهانی که نباید داشته باشیم؟
همانقدر که فوتبال ما نسل خوبی دارد بقیه تیم ها خوب نبوده اند و با تلاش بیشتر می توانستیم نتیجه بگیریم. بین ما و کره و ژاپن فاصله ای نیست و در یک سطح هستیم و راحت می توانیم به جام جهانی صعود کنیم. ما شرایط خوبی داریم و نسل خوبی هم در اختیار تیم ملی است و دیگر نباید دغدغه صعود به جام جهانی داشته باشیم و باید راحت تر از گذشته صعود کنیم.

4344